AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 For 5 år siden ble jeg sammen med en mann. Han var skilt og hadde 1 barn.. Han fortalte at han brukte å betale for ferier som x kona og sønnen hadde. Jeg sa ikke noe om det. Var hans valg. Men så ble forholdet vårt mer seriøst, og vi kjøpte hus og giftet oss. Jeg sa at han kunne ikke fortsette å betale for x kona sine ferier nå som vi hadde felles økonomi. Hun måtte selv betale dette for hun og sønnen selv. Vi betalte for våres ferier med sønnen. Han betaler mye i bidrag også. Hun ble sur på meg og har ikke snakket til meg siden. På en fest i helgen røpet en felles venn av oss at mannen min hadde betalt for sommerferien til x kona og sønnen i år. Han har ikke sagt det til meg. Jeg er rasende, men svigers er på besøk denne uken, så jeg later som ingen ting. Hva hadde du gjort? Sagt noe eller bare la det gå forbi i stillhet? Anonymkode: 4a5ec...85c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Skjønner det er kjipt at han svir av masse penger på ferie for eksen, men han gjør det vel fordi hun ikke har råd til å ta barnet på ferie, der han ønsker det for barnet sitt..Han er og en voksen mann som kan bruke pengene sine på hva han vill. Regner med du ikke ber om tillatelse til ting du bruker penger på heller. Anonymkode: 36daf...7b8 23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Med mindre xen hans har råd til å betale dette selv, så hadde jeg ikke brydd meg om det. Hadde heller sett på det som veldig positivt at han tar vare på sønnen sin, gir han fine ferieturer og betaler bidrag slik at han kan ha samme standard hos begge foreldrene. Anonymkode: 48269...923 11 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Jeg hadde blitt potte sur. Mest fordi han lyver til deg, og det virker som han er mer lojal til eksen enn til deg. Men om han har masse penger, dere ikke har felles økonomi og dette ikke går ut over deg, synes jeg det var smålig å nekte i utgangspunktet. Anonymkode: e4e52...356 18
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Så lenge han har råd til fellesutgifter og ting dere gjør sammen har det jo virkelig ikke noe å si om han bruker HANS penger på barnet og xen! Anonymkode: 00a16...3db 8
Toyah Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Jeg lar ingen ting forbigå i stillhet. Jeg er for åpenhet og ting skal frem på bordet. Hvis kan skal bruke penger på ex og barn på den måten, ville jeg ha delt økonomi. Da kan kan gjøre hva han vil med sine penger. 18 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde blitt potte sur. Mest fordi han lyver til deg, og det virker som han er mer lojal til eksen enn til deg. Men om han har masse penger, dere ikke har felles økonomi og dette ikke går ut over deg, synes jeg det var smålig å nekte i utgangspunktet. Anonymkode: e4e52...356 Ts skriver i hi at de har felles økonomi. Jeg hadde ikke klart å vente med å ta det opp med samboer om dette hadde skjedd her. Han har løyet til deg, og så lenge dere har felles økonomi så er jo dette noe du må informeres om. Anonymkode: c1c01...568 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Men hvordan har du ikke lagt merke til dette når dere har felles økonomi? Du får finne ut hvor mye penger det er snakk om og så bruke like mye penger på en ekstra ferietur for deg selv eller noe skikkelig ufornuftig bare du får glede av. Da har dere fått like mye fra felleskassa, men han valgte å bruke sine penger på eksen. Anonymkode: 3343c...ef5 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Men om du ikke her merket det før noen fortalte deg det regner jeg med dere har god råd? Det er ikke ekskona mannen gir de penger for, men for at sønnen skal ha en fin ferie. Det er en fin egenskap at han prioriterer sin sønn. Men hemmeligholdet må dere snakke om, men også du må jobbe med dine følelser og se din rolle i hvorfor han føler han må lyve. Anonymkode: c0b7f...682 14 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men om du ikke her merket det før noen fortalte deg det regner jeg med dere har god råd? Det er ikke ekskona mannen gir de penger for, men for at sønnen skal ha en fin ferie. Det er en fin egenskap at han prioriterer sin sønn. Men hemmeligholdet må dere snakke om, men også du må jobbe med dine følelser og se din rolle i hvorfor han føler han må lyve. Anonymkode: c0b7f...682 Han lyver jo fordi han er for feig til å ta diskusjonen med TS. Jeg hadde vært rasende - ikke fordi han bruker penger på esken, men fordi han ikke sier det han egentlig mener. Anonymkode: 03b75...5d3 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Hvordan har du greid å ikke legge merke til dette dersom dere har felles økonomi? Har han så dårlig råd at han ikke får dekket sin del av felles utgifter dersom han betaler for ferien til eksen, siden du anser dette som et problem? Anonymkode: 83301...f75
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han lyver jo fordi han er for feig til å ta diskusjonen med TS. Jeg hadde vært rasende - ikke fordi han bruker penger på esken, men fordi han ikke sier det han egentlig mener. Anonymkode: 03b75...5d3 En sak har to sider. Mange som er konfliktsky, det er ikke nødvendigvis bare en dårlig egenskap. Slitsomt å bo sammen med folk som er konfliktsøkende hele tiden også. Alle har noen hemmeligheter. Så kommentaren min var at saken gjerne har to sider; hun må også se på hvordan hun tar i mot informasjon om eksem fra mannen, føler mannen det er trygt å snakke med hun? Anonymkode: c0b7f...682 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En sak har to sider. Mange som er konfliktsky, det er ikke nødvendigvis bare en dårlig egenskap. Slitsomt å bo sammen med folk som er konfliktsøkende hele tiden også. Alle har noen hemmeligheter. Så enig så enig så enig, mange som til enhver tid bare ''må'' prate og ta opp ting. Stillhet er undervurdert i forhold, og som egenskap. Så til HI, hvorfor er det så mange som fokuserer på at det er penger til eksen? Når det mest sannsynlig er penger for at ungen skal kunne dra på ferie med moren? Jeg betaler også mer enn jeg må i bidrag til eksen, men det har jo null å gjøre med at jeg har noe slags oppheng i henne og derfor gir henne penger. Har alt å gjøre med at våre to barn bor hos henne 2/3 av tiden. Ikke diskuter dette som det er penger til eksen, når det er ungene man har i tankene. Anonymkode: 1f972...9db 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sa at han kunne ikke fortsette å betale for x kona sine ferier nå som vi hadde felles økonom Du sa? Han hadde ikke noe han skulle sagt? Vi er også gift, deler felles utgifter litt sparing etc. men det jeg har til overs er mitt og jeg kan bruke det til hva jeg vil. Mistenker at måten du kommuniserer/bestemmer på gjør at han ikke syns det er ok å diskutere det med deg. Du har jo tydeligvis vetorett. Forøvrig flott at han hjelper dem. Anonymkode: 33222...acf 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 Ekskona ble sur på deg - ergo sa han til henne at det var pga. deg at han skulle slutte med dette? Dette er i så fall ekstremt dårlig stil. Han skal ta diskusjonene med henne på egen hånd. Høres ut som en ekstremt veik mann. Og at dere muligens må over på separat økonomi dersom det er slik han skjøtter deres felles penger. Anonymkode: e3322...e6a 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skjønner det er kjipt at han svir av masse penger på ferie for eksen, men han gjør det vel fordi hun ikke har råd til å ta barnet på ferie, der han ønsker det for barnet sitt..Han er og en voksen mann som kan bruke pengene sine på hva han vill. Regner med du ikke ber om tillatelse til ting du bruker penger på heller. Anonymkode: 36daf...7b8 Enig her han vil bare det beste for barnet sitt. Anonymkode: 0a4b7...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #17 Skrevet 23. september 2022 dersom eks-konen aldri hadde råd til noe sånn på egen hånd, og mannen med veldig god råd hadde NEKTET å hjelpe til for sin eks-kone og sønn, så ville folk her på Kvinneguiden garantert funnet noe å sutre og klage over der også. "buuuhuuu, så slem mannen er som aldri ønsker å hjelpe deres egen sønn med ferie" liksom. Anonymkode: 058f9...753 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #18 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva hadde du gjort? Sagt noe eller bare la det gå forbi i stillhet? Jeg tror nok at jeg hadde latt det gå forbi i stillhet. Det er til syvende og sist hans barn, og han har tydeligvis økonom i til både reiser for dere og sponse barn med eksen. La det ligge. Han er raus og han vil det beste for alle. Du har en bra mann der. La han få slippe masse masing fra din side. Du kan eventuelt ta det opp en gang dere er inne på et emne, og la han få vite at du vet. På ren rolig måte. Dere har ingen barn selv å bruke penger på? Anonymkode: 1ad6c...75c 3
Gjest Chicchi Skrevet 23. september 2022 #19 Skrevet 23. september 2022 Synes han høres ut som en utrolig raus og god mann, jeg. Sånne menn vil man jo ta vare på. Menn som kan behandle eksene sine slik, synes jeg er gull verdt. Og som andre nevner, det er nok mest for barnet. Med mindre det påvirker deres økonomi, synes jeg du bør bite i det sure eplet. MEN du må ta det opp med ham at han løy (forresten, dårlig gjort av vennen din å si det til deg, synes jeg. Høres ut som de vil skape drama). Samtidig må du ta ansvar for at han følte at han måtte lyve for deg.
Blåttvann Skrevet 23. september 2022 #20 Skrevet 23. september 2022 Du visste jo hva du gikk til ettersom de hadde denne ordningen før du kom inn i bildet. Og jeg synes ikke det er greit å bestemme hva andre voksne folk skal bruke penger på. Det sagt, han skulle aldri løyet til deg! Han skulle bare sagt at han ikke kommer til å slutte å betale for feriene til barnet sitt og så måtte du forholdt deg til det. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå