Gå til innhold

Facebook gruppe eller event?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kommende bruder! Jeg trenger tips til å lage save the date på Facebook. Er det best å lage event eller gruppe? Hva skriver dere på gruppa? Jeg skal gifte meg våren 2023.

Anonymkode: 00383...737

Skrevet

Facebook? Bryllup? Seriøst?

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (9 timer siden):

Jeg må le av svarene her inne. Det er i alle fall vanlig i min omgangskrets, var vært gruppe eller event til alle bryllup jeg har vært i de siste årene (6-7 bryllup). Men jeg hadde glemt at her inne er folk negative til alt 🤣

TS

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvorfor spør du hvis gruppe og event er vanlig i din omgangskrets? Hvis du skal gjøre det digitalt ville jeg laget et arrangement. Og selvsagt sendt i posten til de som ikke har facebook. I min omgangskrets (slutten av 20-årene) har de fleste sluttet å bruke facebook

Anonymkode: 26b67...097

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spør du hvis gruppe og event er vanlig i din omgangskrets? Hvis du skal gjøre det digitalt ville jeg laget et arrangement. Og selvsagt sendt i posten til de som ikke har facebook. I min omgangskrets (slutten av 20-årene) har de fleste sluttet å bruke facebook

Vi er i slutten av 20 årene også. Jeg spør for jeg lurte på hva av delene som er best da det varierer litt hva folk har brukt (gruppe/ event). Gruppa/ eventet er bare «save the date», alle får skikkelig invitasjon i posten. Gruppa/ eventet blir også brukt til en del praktisk informasjon mot den store dagen (for eksempel overnatting, kakebaking etc.). Men da vet jeg at jeg skal spørre venninner og ikke her neste gang 🤣

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi er i slutten av 20 årene også. Jeg spør for jeg lurte på hva av delene som er best da det varierer litt hva folk har brukt (gruppe/ event). Gruppa/ eventet er bare «save the date», alle får skikkelig invitasjon i posten. Gruppa/ eventet blir også brukt til en del praktisk informasjon mot den store dagen (for eksempel overnatting, kakebaking etc.). Men da vet jeg at jeg skal spørre venninner og ikke her neste gang 🤣

TS

Jeg ee også vant med å få ytterligere informasjon på Facebook etter å ha mottatt en «ordentlig» invitasjon i postkassen (en person hadde «save the date» som arrangement på Facebook og sendte fin invitasjon i posten senere). Vi er også i slutten av tjueårene og jeg har opplevd dette siden vennekretsen startet å gifte seg i 2018. I gruppen/arrangementer har også ønskeliste vært og all slags praktisk info som parkering osv. I ettertid la mange ut sine bilder fra dagen. Synes bare det har vært veldig praktisk med en slik gruppe!😅

Jeg ville nok sendt ut invitasjon først og laget en gruppe for de som har sagt at de kan komme. Motsatt ville jeg laget «save the date» som arrangement, og sendt til de som har trykken at de kan/kan kanskje komme.

Anonymkode: 0a8f3...7f6

• Liker 1
Skrevet

Vi sendte "save the date" som jpeg over forskjellige meldingsapplikasjoner eller epost, hadde nettside med praktisk informasjon og RSVP, da svarfristen var gått ut sendte vi en lenke til en WhatsApp-gruppe folk kunne bli med i om de ville. Jeg har inntrykk av at WhatsApp ikke er så vanlig i Norge, men mulig Messenger har noe lignende? Vi brukte det for "last minute" informasjon og for at gjestene kunne kommunisere om kjøring og hotellrom, etc. Nettside brukte vi fordi det var lett å strukturere informasjonen, i tillegg er det ytterst få i omgangskretsen vår som fortsatt er aktive på Facebook.

Dette funket fint for oss, men du kjenner jo dine folk best, TS.

Anonymkode: 61dda...fc4

Skrevet

det er jo mye hygglier å få invitasjon i posten og det er jo nesten iinge som har feacebook i dag

Anonymkode: 81182...390

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg må le av svarene her inne. Det er i alle fall vanlig i min omgangskrets, var vært gruppe eller event til alle bryllup jeg har vært i de siste årene (6-7 bryllup). Men jeg hadde glemt at her inne er folk negative til alt 🤣

TS

Ja, selvfølgelig er jeg negativ til alt fordi jeg er negativ til akkurat dette :-) :ironi:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Flere og flere i min omgangskrets kutter også ut Facebook, og jeg er ti år eldre enn deg. Tror det begynner å bli mer vanlig å ikke være der.

Til TS: Jeg stemmer for en god gammeldags papirinnbydelse, og så kan du eventuelt lage en hjemmeside for infoen som ikke får plass der.

Anonymkode: f8cd7...46a

Skrevet

Lag arrangement. Har opplevd flere ganger å ikke få varsler i grupper. 

Ikke bruk arrangementet som invitasjon, men skriv "save the date". Legg gjerne ut info om hvor. Er det flere som må reise kan dere skrive noe om overnattingsmuligheter. Ikke spam gruppen. Skriv også at invitasjoner vil bli sendt ut på et senere tidspunkt. 

Når bryllupet nærmer seg kan dere selvsagt legge ut litt info. F.eks minne om diett/allergier, overnatting, transport ol. 

Bare husk å gi samme info til de som ikke har Facebook. 

Anonymkode: e2838...81b

• Nyttig 2
Skrevet

Vi sender ut save the date og invitasjoner, men oppretter gruppe til facebook for mere info etterhvert! Helt normalt, har vært i flere slike grupper ifbm bryllup 😁

På slike grupper finnes også «sett av» funksjon, så du kan se hvem som har fått med seg info eller ei. 

Anonymkode: 8135c...653

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 9.07):

Jeg ee også vant med å få ytterligere informasjon på Facebook etter å ha mottatt en «ordentlig» invitasjon i postkassen (en person hadde «save the date» som arrangement på Facebook og sendte fin invitasjon i posten senere). Vi er også i slutten av tjueårene og jeg har opplevd dette siden vennekretsen startet å gifte seg i 2018. I gruppen/arrangementer har også ønskeliste vært og all slags praktisk info som parkering osv. I ettertid la mange ut sine bilder fra dagen. Synes bare det har vært veldig praktisk med en slik gruppe!😅

Jeg ville nok sendt ut invitasjon først og laget en gruppe for de som har sagt at de kan komme. Motsatt ville jeg laget «save the date» som arrangement, og sendt til de som har trykken at de kan/kan kanskje komme.

Anonymkode: 0a8f3...7f6

Yes! Jeg er samme alder som deg og har akkurat samme erfaring 😀

Anonymkode: 8135c...653

Skrevet

Ser at det kan være en fin måte å dele informasjon på underveis. Det som kan være litt kjipt er om det virker som det er lite engasjement, det kan jo slå begge veier😊 jeg ville kanskje sendt et bilde til gjestene digitalt som «save the date», og samlet all informasjon i den faktiske invitasjonen eller lage en fin nettside med all informasjon som også kan oppdateres underveis. 

Anonymkode: b15c5...8a4

Skrevet
Teatrica skrev (På 22.9.2022 den 22.37):

Har ikke vært i et eneste bryllup der man ikke har brukt facebook på mange, mange år. Det er ypperlig for å dele alt, og oppdateringer underveis. Selv foreldre og svigers har brukt for 60-årslag og slektstreff og slikt. 

Anonymkode: a9cd5...a92

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 22.25):

Flere og flere i min omgangskrets kutter også ut Facebook, og jeg er ti år eldre enn deg. Tror det begynner å bli mer vanlig å ikke være der.

Til TS: Jeg stemmer for en god gammeldags papirinnbydelse, og så kan du eventuelt lage en hjemmeside for infoen som ikke får plass der.

Anonymkode: f8cd7...46a

Jeg hadde syntes ting var ekstremt knotete uten. Så tror ikke jeg vet om noen som ikke er på facebook. 

Alt av idrettsarrangement, klubbgrupper, med mer. Alt som skjer i nærmiljøet, og andre plasser vi besøker. Oppdateringer om skiløyper om vinteren. Bondens marked. Grupper på messenger for praktiske formål. Turlaget. Fredagspakker, oppdaterte menyer på restaurant, events, uten å abonnere på 20 mailløkker fra restaurantene i byen. Sjømatgruppen for salg fra båt inn mot helgen.  Og  alle som har bryllupsgrupper, jubileum...

Og ikke minst hva er egentlig vitsen med å bruke tid på å etablere en hjemmesnekret hjemmeside. Når facebook allerede har et opplegg for dette?  For det handler ikke om info som ikke får plass, men oppdateringer og avklaringer, noe det gjerne er mye av inn mot selve dagen. 

Anonymkode: a9cd5...a92

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 22.20):

Hei kommende bruder! Jeg trenger tips til å lage save the date på Facebook. Er det best å lage event eller gruppe? Hva skriver dere på gruppa? Jeg skal gifte meg våren 2023.

Event, da forsvinner den av seg selv etter en stund, så gjestene slipper å være medlem av x antall grupper de får varsler av 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...