Gå til innhold

Hvordan kle på 1 åringen i dette høst været🥶

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kle på 1 åringen i dette høst været? Hun har på body. Tynn genser og tynn bukse. Når vi skal ut tar hun  fleecedress over og lue. 

Høres det greit? Jeg føler det har blitt ganske kaldt nå. Pleier å være rundt 11 grader. Jeg har høst pose i vognen men hun er den typen som ikke liker å sitte i vogn. Hun liker best å gå. 

Anonymkode: dc177...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kle på 1 åringen i dette høst været? Hun har på body. Tynn genser og tynn bukse. Når vi skal ut tar hun  fleecedress over og lue. 

Høres det greit? Jeg føler det har blitt ganske kaldt nå. Pleier å være rundt 11 grader. Jeg har høst pose i vognen men hun er den typen som ikke liker å sitte i vogn. Hun liker best å gå. 

Tynn genser og fleecedress høres ikke nok ut syns jeg. Bør ha noe som stopper vinden i tillegg, feks softshelljakker eller softshelldress. 

Anonymkode: 49fae...dab

• Liker 1
Skrevet

Ull innerst (strømpebukse og body), mellomlag i ull over (hjemmestrikk, lillelam dress ol), lue. Dette har hun dersom vi skal i bil, en tur i vogn (og vognpose). Parkdress over i utelek. Om noen uker tar vi nok frem vinterdress.

Anonymkode: fcaa1...5fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville bytta ut fleecedressen med en softshelldress med fleecefôr.

Ellers er det jo litt forskjell på unger da. Hvor varme de er og hvor aktive osv. Er dette på vei til barnehagen?

Vår 2 åring har nå joggebukse og en medium tykk genser, evt tynn genser med cardigan over + parkdress. Er 10-12 grader her men stiger fremdeles til rundt 16-18 + sol utover dagen. Har derfor en tynn jakke i barnehagen.

Når det blir litt kaldere, under 10 kanskje, bytter vi til ullundertøy + foret softshell. Under 5 grader legger vi til et bomullslag over ullundertøyet og ved minusgrader bytter vi til vinterdress. Evt med tykk ull som mellomlag på de kaldeste dagene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

vår 2 åring har på Bomullsklær: strømpebukse, bukse, sokker, medium tykk genser.

Utenpå tar vi på en softshelldress, evt tynn lue. 

De har tilgang til fleece sett, tynnere jakke  i bhg, og ull i bhg om det behøves. 

Endret av tussi84
Skrevet

Spørs hvor kaldt det er, her er det kanskje 10-12 grader på ettermiddagen og da har vi på tynn ull innerst, litt tykkere ull utenpå og parkdress over der igjen.

Ull regulerer temperaturen og parkdressen stopper vinden.

Noe som varmer på ører og fingre er også greit. Hjemme bruker vi ull, i bhg bruker vi noe billig da ting forsvinner.. og det merker man på lommeboka over tid.

Anonymkode: 3227e...635

Skrevet

Jeg ville sagt det var nok. Hvis det blåser mye hiver du på ei jakke/dress. Vi har på tynn lue nå med den temperaturen. 

Anonymkode: b8eaa...647

Skrevet

Litt avhengig av hva dere skal gjøre og aktivitetsnivå, ville jeg nok vurdert ull og ikke fleece som mellomlag, evt en parkdress utapå. Men, det er stor forskjell på det å skulle sove, og det å skulle gå selv f.eks. Og så er det forskjell på barn også, noen blir fortere kalde enn andre. Så du må bare prøve deg litt frem, og kjenne etter godt nedi nakken om de er varme.

Min erfaring er at det vanskeligste å holde varmt er hender og føtter.

Anonymkode: f0349...f4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ullbody, ullbukse og dress i ullfleece. Vanlig lue, lite tørkle i halsen og ullsokker. Ca samme temp her. 

Har pledd og vinterpose i vogna.

Anonymkode: c33b1...904

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ull innerst (strømpebukse og body), mellomlag i ull over (hjemmestrikk, lillelam dress ol), lue. Dette har hun dersom vi skal i bil, en tur i vogn (og vognpose). Parkdress over i utelek. Om noen uker tar vi nok frem vinterdress.

Anonymkode: fcaa1...5fd

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ullbody, ullbukse og dress i ullfleece. Vanlig lue, lite tørkle i halsen og ullsokker. Ca samme temp her. 

Har pledd og vinterpose i vogna.

Anonymkode: c33b1...904

Sånn gjør jeg det også

Anonymkode: c8d71...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...