Gå til innhold

barn syk-sykemld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,jeg lurte på om det er mulig og spørre min lege om sykemld når min datter er syk,hvis jeg har brukt opp dagene vi har rett på.

er det noen som også vet hvor mangen vi har rett på? har hørt 12 dager eller ganger?

håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dager på deg og 10 dager på far..

er du enslig har du krav på 20 dager

Skrevet

Legen min har sykemeldt meg når mitt ene barn har vært sykt over en lengre periode. Men da ble jeg jo sykemeldt pga av at jeg selv var helt utslitt! Kommer litt an på legen. Er barnet sykt over en lang periode, og du må være vekke utover de fastsatte dagene har man krav på pleiepenger fra trygdekontoret!

Skrevet

Foreldrene har tilsammen 20 dager og that's it. En kan få sykemelding hvis barnet ditt har en alvorlig sykdom (f.eks. kreft, mens f.eks. en lungebetennelse ikke blir betegnet som alvorlig nok) eller blir innlagt på sykehus i 7 dager eller mer. Ellers må en ta feriedager, avspasere eller støtte seg på besteforeldre. Enkelte arbeidsgivere har også såkalt velferdspermisjon som en kan søke om å få innvilget.

Strenge regler, men enkelte arbeidsgivere er forståelesesfulle og fleksible og lar en få permisjon i slike situasjoner.

Skrevet

Rent formelt er det slutt på å få sykemeldig for sykt barn. Legene skal nå gi ut en attest som bekrefter at barnet er sykt, ikke mer. Men noen leger er forståelsefulle, da, og omgår reglene litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...