Gjest S* Skrevet 22. oktober 2002 #1 Skrevet 22. oktober 2002 Fikk i dag en telefon på en MANNSPERSON som visstnok var interessert i kjolen jeg selger på markedsplassen her på KG. For det først har jeg ikke lagt ut mitt telefonnummer i annonsen, kun mailadresse. Alt denne mannspersonen spurte om vedr.kjolen står allerede i annonsen som han må ha lest. Jeg har annonserer ikke kjolen andre steder (ennå). Jeg fikk en liten mistanke helt i starten av samtalen, så jeg virket nok litt avvisende, men svarte kort & greit på det som han spurte meg om. Han ringte også fra et hemmelig nummer. Selvfølgelig så kunne det være senseriøs henvendelse, men om ikke: så vær litt på vakt! Er det flere som har fått mistenkelige henvendelser på annonsen sin?
Imax Skrevet 23. oktober 2002 #2 Skrevet 23. oktober 2002 kjip opplevelse. Står navnet ditt i annonsen? Jeg er overrasket over hvor lett det er å få tlf.nr og adresser til folk. Hvis folk kan se hvor mye du tjener (ligningstallene!), så er det kanskje ikke så rart at tlf.nr. ditt er "oppdaget". Hemmelig nr. kan være mobilnr. f.eks., vet at mange på jobben har skjult sitt konsekvent, mens min far har skjult nr. fordi han ikke skjønner hvordan han ikke skjuler det!
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2002 #3 Skrevet 23. oktober 2002 Ja det kan være mange årsaker til at man har hemmelig nummer, men det var litt for mange "tilfeldigheter" så det i tillegg til samtalen..vel... Men til det du egentlig spørr om: Navnet mitt står forsåvidt litt av pga mail adressen. Men likevel...håper det likevel var en seriøs henvendelse. Får se om han ringer igjen fredag da han sa han skulle det.... S*
diddi Skrevet 24. oktober 2002 #4 Skrevet 24. oktober 2002 Skjult nummer er det svært mange som har. Har du ISDN får den du ringer ikke opp nummeret ditt. Hemmelig nummer er noe helt annet.
Gjest LoisLane Skrevet 24. oktober 2002 #5 Skrevet 24. oktober 2002 Det stemmer da ikke, Diddi? Vi har ISDN, men de av vennene mine som har nummervisning ser jo at jeg har ringt. Til S*: Det hørtes litt ekkelt ut! Jeg husker innlegg fra flere som var utsatt for det samme for en god stund siden (minst et år?). Sikkert samme typen.
Gjest S* Skrevet 25. oktober 2002 #6 Skrevet 25. oktober 2002 Vi har og ISDN og de jeg ringer til ser nummeret mitt når jeg ringer dem. Det stemmer det...kan så vidt huske innlegg om det fra tidligere. I dag er det altså fredag & ennå ingen telefon. Han som ringte hadde en nordlandsdialekt som virket tilgjort... bare til advarsel...
monja Skrevet 25. oktober 2002 #7 Skrevet 25. oktober 2002 Ekkelt med slike opprigninger. Har du hørt noe mer utover kvelden da? For å henge meg litt opp i noe annet. Vi har også ISDN og alle vi ringer til som har nummerviser ser at det er vi som ringer.
Gjest S* Skrevet 26. oktober 2002 #8 Skrevet 26. oktober 2002 Nei, hørte ikke noe mer i løpet av fredagen... S*
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #9 Skrevet 29. oktober 2002 Hva med å kun ha e-post adresse som kontaktmåte i annonsen og ikke oppgi telefonnummer? Da unngår man dette, i hvert fall hvis man har en e-postadresse som ikke er identisk med ens eget navn De som er seriøst interessert vil da sende en mail først, så vet du hvem du gir telefonnummeret ditt til.
Gjest S* Skrevet 30. oktober 2002 #10 Skrevet 30. oktober 2002 Helt klart en fordel. Nå skal det sies at jeg hadde ikke telefonnt. mitt notert, men så var det denne mailadressen det er sant den idetifiserer meg en del. Men det er så utrolig dumt at det skal være slik. Det er en markedsplass for kjøp & salg og en vil jo førsøke ( mitt tillefelle) å selge en ting. En vil jo være tilgjengelig på best mulig måte så er det noen Id* som ikke kan la være å ødelegge for den muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå