Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne som vikar og lurer derfor på dette :) 

Anonymkode: 36f41...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 780d8...e90

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal begynne som vikar og lurer derfor på dette :) 

Ja, men det er ikke hver dag jeg har matpause, har tilsyn både i mattid og ellers faste innspeksjoner. Om noen er syke, så er det assistenter og fagarbeidere i klassen som er prioriterte til å ha matpause. 

Anonymkode: cfe4d...7af

Skrevet

En skriver nei og en skriver ja?😅

Skrevet

Ja, fordi man ofte jobber i lunsjen. Møter, prate med elever, samarbeide med andre lærere osv. 

Anonymkode: c69a3...4fe

Skrevet

Du er betalt hele dagen ja, men må belage deg på å spise innimellom når det passer. 

Anonymkode: c4851...a7e

• Liker 1
Skrevet

Ja, alle kommuneansatte har betalte pauser.

Skrevet
Jentadi skrev (Akkurat nå):

Nei. Assistentene på skolen har ikke betalt matpause. De er også ansatt i kommunen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke vikarer har betalt matpause, men det er mulig det varierer fra skole til skole. 

Anonymkode: fbf79...45a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Assistentene på skolen har ikke betalt matpause. De er også ansatt i kommunen. 

Det har de. De jobber 7,5 timer om dagen i snitt. Hvis matpause ikke var betalt måtte de ha vært på jobb 8 timer (7,5 time arbeid + 0,5 time pause).

Skrevet
Jentadi skrev (13 minutter siden):

Det har de. De jobber 7,5 timer om dagen i snitt. Hvis matpause ikke var betalt måtte de ha vært på jobb 8 timer (7,5 time arbeid + 0,5 time pause).

De er på jobb 8 timer hos oss. 7-15, 8-16 eller 9-17. 

Skrevet
Jentadi skrev (21 minutter siden):

Det stemmer ikke. Jeg er pedagogisk leder I kommunen og har ubetalt pause.

Anonymkode: 73c95...ae4

Skrevet
Jentadi skrev (23 minutter siden):

Sykepleier og helsefagarbeidere og pleieassistenter har ikke betalt matpause. Ironisk nok

Anonymkode: 48425...c1e

Skrevet

På noen skoler har assistenter betalt pause og på noen skoler har de ikke betalt pause. Det varierer

Anonymkode: e30d5...5d8

Skrevet

Jobber som spesialpedagog/ adjunkt og er faktisk usikker. Tror den er betalt, men denne uka har jeg totalt hatt 12 minutters pause i undervisningstiden. Har inspeksjoner for hele skolen, eller 1 til 1 med elever med spesialped behov. 

Anonymkode: 712ba...5a2

Skrevet

Jeg har tydeligvis tatt feil, men jeg trodde alle kommuneansatte hadde betalt pause. Det har de i min kommune. 

Skrevet

Lærere har som regel betalt pause, men vikarer har ikke. Assistenter har heller ikke betalt pause, er på jobb 8 timer men får kunn betalt for 7,5.

Anonymkode: 79404...335

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lærere har som regel betalt pause, men vikarer har ikke. Assistenter har heller ikke betalt pause, er på jobb 8 timer men får kunn betalt for 7,5.

Anonymkode: 79404...335

Vi har vel sett i tråden at her er det lokale forskjeller fra kommune til kommune. Noen kommuner har betalt lunsj til alle ansatte, andre kommuner har det ikke. 

Anonymkode: c69a3...4fe

Skrevet

Hvis du er timevikar så har du ikke betalt lunsj. 

Men om du skal inn i et vikariat på en viss prosentandel, så har du betalt lunsj. 

Anonymkode: a75b7...40a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...