Gå til innhold

Klør ganske jevnlig rundt nesen og rett ved neseåpningen

origin

Anbefalte innlegg

Hva kan det være og er det flere som har det sånn? Jeg synes det virker som om det bare er meg som må klø når det klør rundt der og det kan være flaut. Jeg bruker skrubbkrem i ansiktet 2.hver uke. kort tid etter at jeg ha tatt på fuktighetskrem i ansiktet begynner det å klø. Noen ganger hender det etter mye kløing at en kvise eller to kommer frem. Har litt hudormer på nesen og rundt. Har forsøkt å la være å klø men ikke lett. Er det flere som sliter med dette eller er jeg den eneste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

origin skrev (38 minutter siden):

Hva kan det være og er det flere som har det sånn? Jeg synes det virker som om det bare er meg som må klø når det klør rundt der og det kan være flaut. Jeg bruker skrubbkrem i ansiktet 2.hver uke. kort tid etter at jeg ha tatt på fuktighetskrem i ansiktet begynner det å klø. Noen ganger hender det etter mye kløing at en kvise eller to kommer frem. Har litt hudormer på nesen og rundt. Har forsøkt å la være å klø men ikke lett. Er det flere som sliter med dette eller er jeg den eneste? 

Kan det være at du reagerer på rens og eller kremen?

Det hender jeg får sånn 'illebefinnende'hvis jeg tester ut nye produkter jeg ikke tåler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, flusa said:

Kan det være at du reagerer på rens og eller kremen?

Det hender jeg får sånn 'illebefinnende'hvis jeg tester ut nye produkter jeg ikke tåler..

kanskje... er akkurat som om det er tørre partier der som ikke vil bli helt borte, og for at kremen skal fukte så må jeg heller ikke klø

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (2 timer siden):

kanskje... er akkurat som om det er tørre partier der som ikke vil bli helt borte, og for at kremen skal fukte så må jeg heller ikke klø

Akkurat sånn har jeg også det innimellom.

Edit; jeg har også atopisk eksem.

Endret av flusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernesvulst? 

Ein studie frå 1974 viser at blant 77 undersøkte pasientar, hadde 24 personar hudaffeksjon og 13 hadde kløe. Av desse 13 hadde 7 generalisert kløe, og dei resterande 6 hadde kløe rundt begge nesebor (91). Felles for desse 6 var at dei hadde avansert sjukdom som infiltrerte basis av 4. ventrikkel. Artikkelen antydar at denne kløen rundt nesen kan oppfattast som patognomonisk for avansert hjernetumor (kilde: https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/41097/-Malignkle.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Anonymkode: bf7b0...767

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjernesvulst? 

Ein studie frå 1974 viser at blant 77 undersøkte pasientar, hadde 24 personar hudaffeksjon og 13 hadde kløe. Av desse 13 hadde 7 generalisert kløe, og dei resterande 6 hadde kløe rundt begge nesebor (91). Felles for desse 6 var at dei hadde avansert sjukdom som infiltrerte basis av 4. ventrikkel. Artikkelen antydar at denne kløen rundt nesen kan oppfattast som patognomonisk for avansert hjernetumor (kilde: https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/41097/-Malignkle.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Anonymkode: bf7b0...767

Å herregud snakk om å skremme folk?! Skjerp deg. Skulle tro du var journalist i Dagbladet.

Sannsynligvis er det en mild allergi eller et hudproblem som ikke gir utslag noen andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...