Gå til innhold

Er det in å være oversminket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg ser så mange damer fullstendig sparklet ihjel i ansiktet. 

Anonymkode: 6d704...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja føler naturlig har blitt sånn folk synes er ekkelt nå. Skal være oversminket falske vipper,  diet , silikon , fillers osv.. Synes synd på barna som vokser opp med å skulle tenke overfladisk får de blir smittet av foreldre og resten av omverden

Anonymkode: c8d13...df5

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja føler naturlig har blitt sånn folk synes er ekkelt nå. Skal være oversminket falske vipper,  diet , silikon , fillers osv.. Synes synd på barna som vokser opp med å skulle tenke overfladisk får de blir smittet av foreldre og resten av omverden

Fake er bedre enn naturlig😍

Anonymkode: 09551...be5

• Hjerte 1
Skrevet

Nei det var in for 4 år siden og noen henger fortsatt igjen 

Anonymkode: 8ad85...3a8

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I forhold til unge, så tror jeg at er meget delt. Det virker som at enten er man veldig sminket, men løsvipper/extensions og hele pakken en helt vanlig tirsdag formiddag, eller så er sminke og pynt totalt fraværende. Og begge deler er selvfølgelig helt greit.

Anonymkode: 12a2b...b06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det var in for 4 år siden og noen henger fortsatt igjen 

Anonymkode: 8ad85...3a8

Det er forskjell på å være naturlig og å være usminket.

Dette er som den trenden med at f.eks botox og plastisk kirurgi skal være naturlig og «usynlig», i motsetning til Kardashian-inngrep hvor «the extremes» ble hyllet. Det betyr dog ikke at det ikke blir gjort inngrep. Og det er det samme med den usminkede, naturlige looken: Det krever fort mye tid og make-up for å se fresh og usminket ut. 

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, nå er det såkalt "clean" look som er in. 

Anonymkode: 25f2e...cdc

• Liker 1
Skrevet

Lenge siden jeg har sett den der Kardashian-harrytass inspirerte sminkelooken. Ser bare unge naturlige flotte jenter, og så er det artig å observere at saggebuksen gjør comeback nå (av begge kjønn).

Anonymkode: eb9fe...6e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, det er helt ut. Det er en spesiell type jenter som fremdeles kjører den der oversminka, sparkla greia. Tenker på typ realityfolk.

https://www.minmote.no/skjoennhet/sminke/a/V9yQz3/hva-er-greia-med-clean-girl-looken

Anonymkode: a232b...21f

Den clean girl greia skjønner jeg ikke helt.

Jeg ser sånn ut når jeg ikke sminker meg. Når jeg sminker meg,liker jeg at sminken min sees.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 20.13):

Det er forskjell på å være naturlig og å være usminket.

Dette er som den trenden med at f.eks botox og plastisk kirurgi skal være naturlig og «usynlig», i motsetning til Kardashian-inngrep hvor «the extremes» ble hyllet. Det betyr dog ikke at det ikke blir gjort inngrep. Og det er det samme med den usminkede, naturlige looken: Det krever fort mye tid og make-up for å se fresh og usminket ut. 

Det er nettop det sminkeindustrien prøver å få oss til å tro. Stemmer ikke!

Anonymkode: eb9fe...6e3

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at det handler om alder. Unge jenter (ca 15-23) har i alle år lett etter måter å uttrykke seg selv på gjennom sminke. Jeg tror ikke menn umiddelbart hadde vært proffe om de skulle begynne å sminke seg heller. Det var en periode etter korona, da jeg så mye "kamerasminke" på trikken på dagtid, men det føler jeg har gått over. La folk gjøre sin egen greie. Er det egentlig så viktig?

Skrevet

Ser masse av det på instagram for eksempel, men heldigvis lite av det ute i det virkelige liv. 
Håper alle finner ut snart at sminke ikke er bra, og slutter med det. 
Håper vi kvinner innser at sminke er kun enda en måte for menn å tjene penger på usikkerheten vår.

Anonymkode: 93ff3...027

Skrevet

sminke gjør dere mer sexy,jenter......nå kommer selvsagt rødstrømpene til å kommentere her,om at de ikke vil gjøre seg fine for å tilfredsstille menn 🙂

Anonymkode: 0be02...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...