AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg er litt dum og skjønner ikke helt det her. Når man oppgir en årslønn, er det da alltid inkludert feriepenger eller kommer disse i tillegg? Arbeidsplassen min kjører lønn 12 måneder og så feriepenger utenom på en egen utbetaling. Er dette veldig uvanlig måte å gjøre det på? Anonymkode: 32928...fa4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Jeg hadde 600k i årslønn i kontakten. Det betyr 11 mnd med 50k og 1 mnd med feriepenger. Anonymkode: dca90...f5c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Hos oss er årslønnen ikke inkludert feriepenger, men de kommer heller ikke i tillegg fordi vi blir trukket for ferie. Anonymkode: 7d83d...54d 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Hos oss er feriepengene inkludert, sånn siden dem blir trukket av lønn for å så utbetales. Feriepengene er jo en del av vanlig lønn selv om de betales ut på ett annet tidspunkt... Anonymkode: 9daa7...26a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss er feriepengene inkludert, sånn siden dem blir trukket av lønn for å så utbetales. Feriepengene er jo en del av vanlig lønn selv om de betales ut på ett annet tidspunkt... Anonymkode: 9daa7...26a ? Anonymkode: 7d83d...54d 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Jeg har fastlønn på 600k og da er feriepenger "inkludert". Månedslønn er fastlønn delt på 12. Og så blir jeg trukket for fem uker i juni og får utbetalt feriepenger. Anonymkode: 7bc38...48d
Gjest Albbas Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Hos oss er feriepengene inkludert, sånn siden dem blir trukket av lønn for å så utbetales. Feriepengene er jo en del av vanlig lønn selv om de betales ut på ett annet tidspunkt... Anonymkode: 9daa7...26a 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har fastlønn på 600k og da er feriepenger "inkludert". Månedslønn er fastlønn delt på 12. Og så blir jeg trukket for fem uker i juni og får utbetalt feriepenger. Anonymkode: 7bc38...48d Da er jo ikke feriepengene inkludert? Årslønn oppgis uten feriepenger. Årslønn oppgis som det du ville hatt i lønn hvis du jobbet 12 mnd. Månedslønn blir årslønn delt på 12. Reell lønn på ett år blir jo årslønn minus ferietrekk pluss feriepenger.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Albbas skrev (På 23.9.2022 den 13.53): Da er jo ikke feriepengene inkludert? Årslønn oppgis uten feriepenger. Årslønn oppgis som det du ville hatt i lønn hvis du jobbet 12 mnd. Månedslønn blir årslønn delt på 12. Reell lønn på ett år blir jo årslønn minus ferietrekk pluss feriepenger. Haha. Jeg føler meg helt idiot, men jeg skjønner det ikke. Vi får 12 lønninger i året, ingen trekk for feriepenger. Feriepengene utbetales som en 13. utbetaling. Kan jeg likevel sammenligne min årslønn med andres? Anonymkode: 32928...fa4
Gjest Albbas Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Haha. Jeg føler meg helt idiot, men jeg skjønner det ikke. Vi får 12 lønninger i året, ingen trekk for feriepenger. Feriepengene utbetales som en 13. utbetaling. Kan jeg likevel sammenligne min årslønn med andres? Anonymkode: 32928...fa4 Det spørs jo om du inkluderer feriepengene dine eller ikke... Feriepengene skal ikke inkluderes i årslønnen du sammenligner. Men hvorfor trekkes du ikke for ferie?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Albbas skrev (33 minutter siden): Det spørs jo om du inkluderer feriepengene dine eller ikke... Feriepengene skal ikke inkluderes i årslønnen du sammenligner. Men hvorfor trekkes du ikke for ferie? Jeg vet ikke😅 Som jeg skrev, får 12 stk månedlige utbetalinger uansett når ferien tas ut. Og så utbetales feriepengene til samme tid hvert år, slutten av juni eller noe. Anonymkode: 32928...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå