AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg har ei venninne som ofte spør hei, hvordan går det? Så virker det ikke ut som hun er særlig interessert i å høre svaret, men starter en lang att å frem chat om seg selv når jeg spør tilbake. Virker mange ganger som om hun kun spør til tider hvordan det går og hva jeg gjør kun for å legge ut om seg selv.. Kjenner det irriterer meg når dette blir gjentakelse. Svarer kort på mine ting, mens jeg svarer utfyllende å lever meg inn å lytter. Sett meg lei av dette nå og korter ned setningene selv. Da merker jeg at hun blir gretten eller bare la vær å svare på lang tid... Er dere med på hva jeg mener? Andre som har liknende erfaringer? Anonymkode: d693d...a44 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Skjønner hva du mener men kan det være fordi du prater lite om deg? Altså svarer kort og ikke detaljert når henne spør, sånn at det fremstår som at du egentlig ikke vil snakke om det og man må dra ting ut av deg med oppfølgingsspørsmål for å få hele historien? Jeg har nemlig noen sånne venninner og jeg er lei av å måtte dra ting ut av de. Forteller de ikke så gidder ikke jeg å presse ting ut av dem. Selv forteller jeg i mer detaljer og åpent og fritt og da kan det fort virke som at jeg prater mye mer om meg selv enn de men det er jo bare fordi de ikke gidder å fortelle så mye om seg selv så da går praten i stå. Anonymkode: 40693...565 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Skjønner hva du mener men kan det være fordi du prater lite om deg? Altså svarer kort og ikke detaljert når henne spør, sånn at det fremstår som at du egentlig ikke vil snakke om det og man må dra ting ut av deg med oppfølgingsspørsmål for å få hele historien? Jeg har nemlig noen sånne venninner og jeg er lei av å måtte dra ting ut av de. Forteller de ikke så gidder ikke jeg å presse ting ut av dem. Selv forteller jeg i mer detaljer og åpent og fritt og da kan det fort virke som at jeg prater mye mer om meg selv enn de men det er jo bare fordi de ikke gidder å fortelle så mye om seg selv så da går praten i stå. Anonymkode: 40693...565 Nei nei har ikke noenting med det å gjøre:) Jeg kan svare utfyllende, men da gidder hun ikke svare mer enn noe ala, ah forstår. Dumt det. Skjønner det osv osv. Da gidder man jo ikke å lange ut. Jeg lytter å stiller oppfølgingsspørsmål til henne. Men sett meg lei dette nå, når hun ikke gir det samme tilbake. Det er det handler om. Derfor har jeg startet å svare kort til henne og, men da stopper på en måte praten opp? Da virker det veldig åpenlyst hva hun er ute etter. Nemlig å legge ut om seg selv... Anonymkode: d693d...a44
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Prøv å bare svare: Det går bra Og se hva som skjer. Men sender du noen gang melding til henne først? Anonymkode: d5c7f...dc0
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Du skriver du er lyttende og svarer utfyllende tilbake. slike folk som spiser opp andre finner ofte slike som deg, som gir og gir. sett grenser, og bra det du har gjort. Hun får bare bli sur.. det må være en balanse, ikke bare enveis Anonymkode: 4a52d...b90
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ei venninne som ofte spør hei, hvordan går det? Så virker det ikke ut som hun er særlig interessert i å høre svaret, men starter en lang att å frem chat om seg selv når jeg spør tilbake. Virker mange ganger som om hun kun spør til tider hvordan det går og hva jeg gjør kun for å legge ut om seg selv.. Kjenner det irriterer meg når dette blir gjentakelse. Svarer kort på mine ting, mens jeg svarer utfyllende å lever meg inn å lytter. Sett meg lei av dette nå og korter ned setningene selv. Da merker jeg at hun blir gretten eller bare la vær å svare på lang tid... Er dere med på hva jeg mener? Andre som har liknende erfaringer? Anonymkode: d693d...a44 Ikke så uvanlig. Selv hadde jeg en (tidligere) venn som bare gikk rett på prat om seg uten engang å spørre hvordan det går. Anonymkode: 3f97c...5e6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Vist jeg snakker med veninner så spør jeg hvordan det går å diskuterer det litt men selvfølgelig vill jeg jo fortelle hva som skjer i mitt liv også! Er en pratsom person og vill jo naturligvis fortelle ting til venner. Men ja hun ene over her nevnte hvor vanskelig det kan være å dra ting ut av folk å jeg er enig , forteller de ikke så spør jeg ikke får mye men spør litt. Prater de lenge om det samme kan jeg miste fokus , har adhd og klarer ikke lange setninger Anonymkode: cae58...f45
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vist jeg snakker med veninner så spør jeg hvordan det går å diskuterer det litt men selvfølgelig vill jeg jo fortelle hva som skjer i mitt liv også! Er en pratsom person og vill jo naturligvis fortelle ting til venner. Men ja hun ene over her nevnte hvor vanskelig det kan være å dra ting ut av folk å jeg er enig , forteller de ikke så spør jeg ikke får mye men spør litt. Prater de lenge om det samme kan jeg miste fokus , har adhd og klarer ikke lange setninger Anonymkode: cae58...f45 Men har altså hatt ei veninne som dyttet vekk det jeg sa hele tiden får at jeg skulle trøste henne. Jeg trøster gjerne når noen trenger det men hun virket ikke trist på en rar måte Hun hadde samme problemet vær dag og når jeg trengte henne som mest måtte jeg trøste henne. Etter det gikk jeg aldri mer med henne. Sov hos henne da foreldrene mine kastet meg ut og kjæresten var utro samme dag. Hyggelig veninne. Anonymkode: cae58...f45
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Min mor var AKKURAT sånn. Føler med deg. Anonymkode: 5bc55...050
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Har akkurat snakker med psykolog om dette pga, adhd jeg har som gjør at jeg babler ivei. Og mye mer etter korona. Og psykologen sa at det var et økende problem. Pga isolasjonen, gjør at man blir mer stressa og usikker i samvær med andre , også er en av symptomene på det å bable i vei. Tenk de som har stort behov for å bli sett av noen, endelig slipper fri. Anonymkode: d2546...daa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har akkurat snakker med psykolog om dette pga, adhd jeg har som gjør at jeg babler ivei. Og mye mer etter korona. Og psykologen sa at det var et økende problem. Pga isolasjonen, gjør at man blir mer stressa og usikker i samvær med andre , også er en av symptomene på det å bable i vei. Tenk de som har stort behov for å bli sett av noen, endelig slipper fri. Anonymkode: d2546...daa Økende problem hos folk generelt. Anonymkode: d2546...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå