AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Bor på sørlandskysten https://www.xxl.no/bergans-romsdal-v2-3l-w-jkt-skalljakke-dame-bla/p/1183659_2_style Anonymkode: 80921...6ea
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Det er en skalljakke… Ergo behøver du noe varmt under. Anonymkode: ea9ff...bde 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Den er kald på vinteren. Anonymkode: 2a905...f09
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Nei, en vinterjakke er foret. Den kan brukes om vinteren om du har tykke klær under, men syns egentlig den er for kort til det, den vil ikke isolere nok. Anonymkode: 2efd1...947 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Nei, den er ikke foret.
Taluno Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Om du synes det holder med skalljakke på vinter, så kan du fint bruke den på vinter. Jeg hadde frosset i hjel, uten flere lag ull under.
Embla Othea Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Det er regnjakke. Du kommer til å fryse hvis du bruker den som vinterjakke.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Dette er det ytterste laget når du slal være aktiv ute. Som hverdagsjakke for å holde deg varm til og fra alt når vinteren er på sitt værste er den langt ifra varm. Anonymkode: 6c03d...806
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Jeg bruker skalljakker året rundt, det som er så fint med skall bekledning. Hvis jeg ikke skal være i voldsomt mye aktivitet og det er vinter ; ullskjorte, tynn dun jakke og skalljakke. Om jeg er i aktivitet type rando tur, ski, fjell ; ull, skalljakke. ( har som oftest med tynn isolert jakke av type dun her i sekken hvis vi skal sitte litt, som oftest havner selve skalljakken rundt livet når svetten begynner) Til de aller kaldeste vinterdagene med type -15, - 20 osv bruker jeg en tykk svær dun jakke og er lite i aktivitet. Jeg bor i Nordland hvor det er en blanding av kystklima og klassisk innenlands vinter. De senere årene virker det til å bli mer og mer kystklima mao mere vått enn vinter, som gjør at skall bekledning passer bedre å bedre. Jeg vil si at skalljakke er en god inviterer og en god allround jakke, men om det egner seg for deg kommer helt ann på hvem du er og hvordan du skal bruke det. Om du er lite aktiv, går deg kanskje en kveldstur men trenger primært noe som holder deg varm og tør til og fra jobb, i hverdags situasjoner med barna osv. Så ville jeg trolig bare gått for en vatret jakke. Anonymkode: b5ab2...169
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg bruker skalljakker året rundt, det som er så fint med skall bekledning. Hvis jeg ikke skal være i voldsomt mye aktivitet og det er vinter ; ullskjorte, tynn dun jakke og skalljakke. Om jeg er i aktivitet type rando tur, ski, fjell ; ull, skalljakke. ( har som oftest med tynn isolert jakke av type dun her i sekken hvis vi skal sitte litt, som oftest havner selve skalljakken rundt livet når svetten begynner) Til de aller kaldeste vinterdagene med type -15, - 20 osv bruker jeg en tykk svær dun jakke og er lite i aktivitet. Jeg bor i Nordland hvor det er en blanding av kystklima og klassisk innenlands vinter. De senere årene virker det til å bli mer og mer kystklima mao mere vått enn vinter, som gjør at skall bekledning passer bedre å bedre. Jeg vil si at skalljakke er en god inviterer og en god allround jakke, men om det egner seg for deg kommer helt ann på hvem du er og hvordan du skal bruke det. Om du er lite aktiv, går deg kanskje en kveldstur men trenger primært noe som holder deg varm og tør til og fra jobb, i hverdags situasjoner med barna osv. Så ville jeg trolig bare gått for en vatret jakke. Anonymkode: b5ab2...169 Men du har kanskje en skalljakke som er lengre enn den der da, og som kan snøres nederst? Jeg brukte også det i vinter da jeg syklet til sentrum i -10, i bratt nedoverbakke herfra, men den var lang og kunne snøres nederst så jeg fikk den ordentlig vindtett. Anonymkode: 2efd1...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå