AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Del Skrevet 22. september 2022 Jeg jobber ikke på kontor, men føler jeg er i en skvis fordi arbeidsgiver forventer at jeg skal utføre 3 jobber for prisen på en. Herunder besvare e-poster. Vil ikke si eksakt hva jeg jobber med da det er lett å bli gjenkjent, men jeg jobber med pasienter, hele dagen. Som regel genererer disse E-postene 2-3 timer ekstra jobber dag. Og det er forventet kjappe Svar og det er ikke mulig å vente med disse. såmdere som har rene kontorjobber. Hvor ,mage e-poster handterer dere ca per dag? Anonymkode: aabbc...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Del Skrevet 22. september 2022 Det varierer mellom 0-10. Stort sett rundt 5, hvorav jeg må svare på 0-3. Jeg gir tidlig beskjed til folk at de må være svært bevist på hvem som trenger informasjonen i e-posten. Anonymkode: 6ea4f...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Del Skrevet 23. september 2022 Kommer jo helt an på hva epostene inneholder. Noen er kjappe, da besvarer jeg kanskje 10-15, andre dager besvarer jeg kanskje 5 Anonymkode: 2ab23...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Del Skrevet 23. september 2022 Spørs tid på året, men på en rolig dag kanskje 10-15, på en travel dag når det nørmer seg søknadsfrister eller spesielle hendelser, kanskje 100. I tillegg til mange telefoner. Jeg har funnet ut at jeg må begrense e-post-svaring til første halvdel av arbeidsdagen. Etter lunsj gjør jeg bare andre oppgaver, ellers spiser e-postene meg helt opp. Anonymkode: c0aa0...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Del Skrevet 23. september 2022 Tidligere hadde jeg mange, kanskje 30-40 om dagen. Nå er jeg nede i 5-7. Anonymkode: 95639...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 23. september 2022 #6 Del Skrevet 23. september 2022 Mellom 4 og 20 her. For det meste 2-3 som krever svar. Og 2-3 pr uke som krever hurtig svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Del Skrevet 23. september 2022 I forrige jobb hadde jeg rundt 20-40 om dagen, og totalt 6000 i snitt ila ett vanlig år. Nå ligger jeg på maks 20 i uka, og det nytes! Herregud, så tidstyv det kan være med mail.. Anonymkode: 50087...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Del Skrevet 23. september 2022 Jeg svarer på 30-40 om dagen, og jeg kommer aldri ajour. Har nå 106 ubesvarte e-poster, og jeg ligger normalt på mellom 90 og 170 ubesvarte e-poster til enhver tid. Kan ikke prioritere å svare på alt om jeg skal få jobbet noe også. Svarer stort sett på e-poster etter klokken 16 for å slippe å få mer svar samme dag. Anonymkode: f3b55...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Del Skrevet 23. september 2022 Det varierer. I rolige perioder kanskje 10-20 per dag. I travle perioder opp mot 70 per dag. Anonymkode: cb1aa...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 23. september 2022 #10 Del Skrevet 23. september 2022 5-20, inkl teamsmeldinger som internt har erstatte epost i stor grad. Noen dager mye mye mer. Mannen min har nærmere hundre så her varierer det jo enormt. Jeg jobber også i en frivillig organisasjon, og det genererer minst 5 eposter daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Del Skrevet 23. september 2022 Takk for svar alle sammen. det hjelper veldig for litt vedkommende. Jeg må nesten være to om jeg skal klare med Mail og jobben slik som det er nå, og da har jeg allerede delegert masse allerede, men det tar jo aldri slutt 🥺 Anonymkode: aabbc...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 23. september 2022 #12 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar alle sammen. det hjelper veldig for litt vedkommende. Jeg må nesten være to om jeg skal klare med Mail og jobben slik som det er nå, og da har jeg allerede delegert masse allerede, men det tar jo aldri slutt 🥺 Anonymkode: aabbc...898 Men e-poster er ikke nødvendigvis en del av arbeidshverdagen til kontoransatte, det kommer an på hvilken kontorjobb det er. Jeg har hatt kontorjobb hvor jeg fikk 1-2 mail om dagen, som kun var informasjon. Men jeg var fullstendig utslitt etter jobb, fordi det var så mye telefoner, møter og skjemaer. Jeg kan få 4-5 timers jobb med skjema og lister nå, om jeg får en fem minutters telefon fra en kollega. Og jeg kan stresse meg igjennom en hel arbeidsdag med tidsfrister og telefoner, såpass at jeg ikke rekker sjekke e-post engang. En e-post kan medføre tre dagers jobb med overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Del Skrevet 23. september 2022 5-10 kanskje. Men e-poster er bare en pitte liten del av jobben min. Og bruker helst Teams. E-post bare til litt mer formelle greier. Anonymkode: d3a91...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Del Skrevet 23. september 2022 Lå på 150-170 nye e-poster hver dag tidligere. Viktigste jobben da var å sortere ut de jeg bare kunne slette, de som måtte svares ut og de som måtte behandles på andre måter. Anonymkode: db5be...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Del Skrevet 23. september 2022 Har egentlig ikke tall på det, men det er omtrent dobbelt så mange som det hadde trengt å være. Altfor mange avslutter en mailkorrespondanse med å sende en mail der det står "Takk for hjelpen!" eller noe sånt. Det er godt ment, men det er jævlig irriterende at det tar meg til innboksen, jeg åpner meldingen, leser dette, sletter og går tilbake til jobben. Jeg blir avbrutt i huet og ræva hele tiden fordi folk skal skrive høfligheter. Jeg tar for gitt at du setter pris på å få hjelp. Du trenger ikke fortelle meg det. I min jobb er det ikke et alternativ å vente med e-posten til faste tider heller. En del ting bør besvares ganske umiddelbart, så jeg må sjekke. Jeg skulle ønske jeg kunne sette av en time på ettermiddagen. Anonymkode: 6f2af...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg svarer på 30-40 om dagen, og jeg kommer aldri ajour. Har nå 106 ubesvarte e-poster, og jeg ligger normalt på mellom 90 og 170 ubesvarte e-poster til enhver tid. Kan ikke prioritere å svare på alt om jeg skal få jobbet noe også. Svarer stort sett på e-poster etter klokken 16 for å slippe å få mer svar samme dag. Anonymkode: f3b55...771 Vil anbefale deg og innføre en struktur på dette. Jeg svarer personlig kun på eposter en time ved arbeidsdagens start og siste timen før jeg drar. Da har jeg evt svart på alt som trenger svar samme dag, for min del sjeldent at det trenger mer enn to eposter for å løse henvendelsen ergo får de svar tidlig på dagen, er det noe mer så svares det også samme dag ved slutten av arbeidsdag. Dette utgjør for min del rundt kanskje 10 henvendelser. Også er det kanskje 20-60 henvendelse hver dag som er det jeg kaller : en epost. Med mindre din funksjon kun er epost så er det gull verdt og ha en struktur. Anonymkode: 26d6a...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå