Gå til innhold

Nye kjæresten til eks hadde spørsmål om meg og han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et av og på foehold gjennom flere år, så har vi et barn sammen, derfor har vi med hverandre å gjøre ennå. 

Hun syns det virket som at vi fremdeles likte hverandre og om jeg kunne holde meg litt mer unna. Jeg ble vel litt sjokkert over hvor direkte hun var. Hun hadde litt spørsmål om hvordan vi hadde det sammen og min side av bruddet. 

Jeg kunne ønske jeg kunne fortelle henne det meste, men jeg er litt redd for reaksjoner fra han. Jeg er ganske sikker på at hun ville delt alt med han, så jeg sa så lite som mulig. 

Jeg kunne fortalt at han var kontrollerende og sjalu ganske tidlig i forholdet. Så ble han deprimert og tok dårlige valg rundt økonomi og behandling av meg. Det jeg ikke visste i starten var at han mest sannsynlig er bipolar. Han er uten diagnose og nekter å gå til legen. Perioder med depresjon fører til stygg behandling av sine nærmeste. Så brått snur det å han har så mye energi, så mye skal fikses, ordnes, kjøpes, så faller han sammen igjen. 

I en av periodene var han utro, forsøkte å lyve flere ganger før sannheten kom frem. Da begynte av og på delen av oss. Hver gang vi var på og hverdagen kom så ble han utålmodig og behandlet meg stygt igjen. Jeg har blitt kalt så mye vondt og trykket helt ned til selvtilliten var helt borte. Jeg var dum å ga ny sjanse etter at han hadde vist meg i 1 år at han var en endret mann. 

Det siste året vi var sammen begynte så bra. Jeg rakk å bli trygg på han, føle lykken og ar familielivet var deilig. Så snudde lykken til det samme som før. Etter det har det ikke vært oss. Jeg kjenner fremdeles sterke følelser for han, så jeg har ikke funnet meg noen ny. Jeg og han fungerer ikke sammen, jeg har det supert alene - bedre enn når vi var sammen.

Han er lettere å ha med å gjøre etter brudd og vi samarbeider godt. Det er over all forventning ut fra hva vi har strevd med før. 

Så kommer denne nye kjæresten å tsr en prat med meg. Jeg sier bare at følelser er ikke nok bestandig, vi fungerte ikke sammen, det er fint at han kan være lykkelig med noen andre. 

Litt sånn tilleggsinformasjon så var det såpass stygg behandling av han at jeg var på krisesenter og fikk hjelp av politi og barnevern. 

Burde jeg sagt noe mer?

Anonymkode: 3cb3a...bc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg ikke vil dele det og at hun får gjøre seg sine egne erfaringer med ham.

Anonymkode: 782f7...fc8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...