AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Noen som har erfaring med at barna bor to uker i slengen hos hver av foreldrene? Eller har vurdert det uten å prøve det? Vi har diskutert muligheten, men er veldig usikker. Vil gjerne høre både positive og negative erfaringer med det kontra 1uke i hvert hjem. Anonymkode: 8972d...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Vi har forresten idag bosted his den ene, med annenhver langhelg hos den andre. Barna er 7 og 9. Anonymkode: 8972d...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Stakkars barn. Anonymkode: 6ff3a...312 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Hvor langt unna hverandre bor dere? Har de mulighet til å stikke innom hvis de vil? Mindre flytting totalt kan være ok. Jeg pendler annen hver uke til fullt møblert leilighet, men synes det allikevel er slitsomt.. Anonymkode: 42d93...6af 1
Toyah Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Jeg har ingen erfaring med det personlig. Men jeg har møtt mange elever som har bodd både 1, 2 og en hel mnd hos hver, før de har byttet. Dette er store barn/ungdommer som er i stand til å si noe om hvordan de vil ha det selv. Ingen familie er lik - dere må finne den løsningen som er best for dere barn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Jeg har ingen erfaring selv, men jeg snakker med en del barn. De barna med foreldre som har 50/50 samværsordning, uttrykker gjerne at det er fryktelig slitsomt når de må bytte bosted annenhver uke. De får liksom aldri landet helt en plass, før de må bytte hus. Så basert på de barna jeg har snakket med, så er de beste løsningene at barna får bo konstant i ett hus (mens foreldrene bytter bolig) eller at de får bo lengre perioder hos hver av foreldrene. Så sånn sett er to uker i slengen bedre enn en uke😊 Kanskje tre uker også er noe å vurdere? Anonymkode: d195c...988 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Her har vi tre uker hos hver. Hatt to uker tidligere. Da det var kun en uke, ble hun sliten og deprimert. Anonymkode: 01041...f76 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor langt unna hverandre bor dere? Har de mulighet til å stikke innom hvis de vil? Mindre flytting totalt kan være ok. Jeg pendler annen hver uke til fullt møblert leilighet, men synes det allikevel er slitsomt.. Anonymkode: 42d93...6af Vi bor ikke så nært hverandre nå, derav har vi hatt ett fast bosted med samvær hos den andre. Det har fungert veldig fint, men nå skal den som har hatt samvær flytte nærmere, og ønsker annen fordeling, samt at det vil være praktisk mulig å gjennomføre. Men vi blir ikke boende så nært hverandre at det bare er å stikke innom hos den andre uansett. Ts Anonymkode: 8972d...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 Toyah skrev (2 timer siden): Jeg har ingen erfaring med det personlig. Men jeg har møtt mange elever som har bodd både 1, 2 og en hel mnd hos hver, før de har byttet. Dette er store barn/ungdommer som er i stand til å si noe om hvordan de vil ha det selv. Ingen familie er lik - dere må finne den løsningen som er best for dere barn. Ja, det er det vi prøver på 😊 takk for innspill 😊 Anonymkode: 8972d...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen erfaring selv, men jeg snakker med en del barn. De barna med foreldre som har 50/50 samværsordning, uttrykker gjerne at det er fryktelig slitsomt når de må bytte bosted annenhver uke. De får liksom aldri landet helt en plass, før de må bytte hus. Så basert på de barna jeg har snakket med, så er de beste løsningene at barna får bo konstant i ett hus (mens foreldrene bytter bolig) eller at de får bo lengre perioder hos hver av foreldrene. Så sånn sett er to uker i slengen bedre enn en uke😊 Kanskje tre uker også er noe å vurdere? Anonymkode: d195c...988 Ja, kanskje kan tre uker også være et alternativ. Det har jeg ikke tenkt på, men synes kanskje det høres lenge ut. Absolutt noe å tenke på 😊 at vi foreldre skal bytte bolig er ikke et alternativ, her er det både nye partnere og flere andre barn det skal tas hensyn til også 😅 Ts Anonymkode: 8972d...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Her har vi tre uker hos hver. Hatt to uker tidligere. Da det var kun en uke, ble hun sliten og deprimert. Anonymkode: 01041...f76 Synes dere tre er bedre enn to da? Hvor gammel er hun? Ts Anonymkode: 8972d...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 Stakkars de barna som har så egoistiske foreldre! Rekk opp hende dere voksne som hadde orket å flyttet frem og tilbake annenhver uke selv! Anonymkode: db34b...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Stakkars de barna som har så egoistiske foreldre! Rekk opp hende dere voksne som hadde orket å flyttet frem og tilbake annenhver uke selv! Anonymkode: db34b...3e5 Hva er alternativene tror du? Ikke skille seg? Det er neppe så bra for alle barn med ulykkelig og kranglete foreldre heller. Eller skal en forelder bare droppe samvær? Det skjer heldigvis for de færreste Anonymkode: 42d93...6af 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 Når yngste ennå bare er 7 år, så kan det fort bli for lang tid mellom hver gang får sett og vært med den andre foreldren. Tidsoppfattelsen er ulik, og 14 dager kan være en evighet når de er små. For tenåringer derimot, så fungerer 14 dager veldig fint. Veldig stor forskjell på en som er 13-14 år og en på 7 da. Anonymkode: 1e41e...a83 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 *Fordeler/ulemper Bakdel er det du driter med… Anonymkode: f1a8a...714 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 17.15): Noen som har erfaring med at barna bor to uker i slengen hos hver av foreldrene? Eller har vurdert det uten å prøve det? Vi har diskutert muligheten, men er veldig usikker. Vil gjerne høre både positive og negative erfaringer med det kontra 1uke i hvert hjem. Anonymkode: 8972d...9f7 her bor de 4 største slik hos faren, tvillingene er 14, de 2 andre er 9 og 8, lillebror som er 18mnd har ikke begynt med det han overnatter 1 natt stort sett og når han er 3 skal vi ta anhver helg , det er både jeg og far enig i og så blir det slik som brødrene fra skolestart. ble slutt mellom meg og faren for 8 mnd siden, og for oss funker det veldig godt, eneste vi gjør er anhver jul og nyttår og påske,for man vet jo ikke hvem det lander på, i år skal 4 årene fremover skulle de vert hos far,men vi tar anhver gang og påske hadde blitt mange ganger med meg, så derfor deler vi det inn sånn, i de feriene er lillebror hos far kun julaften ligger over til 1 dag og samme nyttårsaften og en helg i påsken,det er det han enig i, begge er enig i at det blir for lenge for han med en hel helg ennå, da han er sikkelig mammadalt Anonymkode: 1c280...f75
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 20.41): Hva er alternativene tror du? Ikke skille seg? Det er neppe så bra for alle barn med ulykkelig og kranglete foreldre heller. Eller skal en forelder bare droppe samvær? Det skjer heldigvis for de færreste Anonymkode: 42d93...6af Hvordan vil dere løse at de får treffe sine venner? Anonymkode: 1b4d1...ef6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 2 uker var mye bedre enn 1 uke hvertfall! Husker at det var bare ett slit og att og frem hele tiden når det bare var en uke. Når det var to så hadde jeg tid til å slappe av og «nyte» litt før det ble bytting igjen. Anonymkode: 43e09...b3f
Mt3 Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 20.07): Vi bor ikke så nært hverandre nå, derav har vi hatt ett fast bosted med samvær hos den andre. Det har fungert veldig fint, men nå skal den som har hatt samvær flytte nærmere, og ønsker annen fordeling, samt at det vil være praktisk mulig å gjennomføre. Men vi blir ikke boende så nært hverandre at det bare er å stikke innom hos den andre uansett. Ts Anonymkode: 8972d...9f7 Så lenge de blir i området der de har venner å treffe så skal vel 14 dager gå fint. Så kan vel den foreldren som ikke har samvær de ukene stikke innom og ta de med på en aktivitet eller følge de på trening en fast dag i uken om savnet skulle bli for stort. En må jo bare være veldig åpen på at dere nå skal prøve ut hva som fungerer for barna og dere voksne, så barna kan si fra om det blir for mye/for lenge/om det har behov for kontakt med den andre foreldren i løpet av uken/14.dagene/3 uker eller om det holder med nattamelding/prat på telefonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå