Gjest Adobyen Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 (endret) . Endret 22. september 2022 av Adobyen Sletter pga uhøflige kommentarer/avsporinger
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Tenker først og fremst at de som mottar slike kjedebrev er en egen rase. De som videresender og oppfordrer andre til å sende samme kjedebrev er en enda mer spesiell rase enn den rasen nevnt ovenfor. Skjønner at det er en god del mennesker der ute som har så lite å gjøre i hverdagen at slike kjedebrev er interessant for de, og det engasjerer de. Der er ikke jeg. Fraråder å videresende slike kjedebrev, for å slippe å være en av de to nevnte rasene nevnt ovenfor. Anonymkode: 838ed...28d 1 1
Gjest Adobyen Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker først og fremst at de som mottar slike kjedebrev er en egen rase. De som videresender og oppfordrer andre til å sende samme kjedebrev er en enda mer spesiell rase enn den rasen nevnt ovenfor. Skjønner at det er en god del mennesker der ute som har så lite å gjøre i hverdagen at slike kjedebrev er interessant for de, og det engasjerer de. Der er ikke jeg. Fraråder å videresende slike kjedebrev, for å slippe å være en av de to nevnte rasene nevnt ovenfor. Anonymkode: Endret 22. september 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Pleier å trykke videre uten å leste første setning en gang på slike «kjede-brev». Men nå leste jeg hele greia ganske nøye. Dårlig språk, mange merkelige formuleringer, lite sammenheng i teksten.. Slike tekster er ikke til hjelp og støtte for andre enn de stakkars få som deler de! Og jeg tror nesten ikke de som deler leser gjennom skikkelig selv engang. Skriv nå i det minste en god tekst da, dersom man ønsker forståelse rundt usynlig sykdom. Slike tekster som dette skaper bare mer fordommer! Anonymkode: 45e23...dbc
Gjest Adobyen Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 (endret) . Endret 22. september 2022 av Adobyen
Gjest Adobyen Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Pleier å trykke videre uten å leste første setning en gang på slike «kjede-brev». Men nå leste jeg hele greia ganske nøye. Dårlig språk, mange merkelige formuleringer, lite sammenheng i teksten.. Slike tekster er ikke til hjelp og støtte for andre enn de stakkars få som deler de! Og jeg tror nesten ikke de som deler leser gjennom skikkelig selv engang. Skriv nå i det minste en god tekst da, dersom man ønsker forståelse rundt usynlig sykdom. Slike tekster som dette skaper bare mer fordommer! Anonymkode: 45e23... Endret 22. september 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Pleier å trykke videre uten å leste første setning en gang på slike «kjede-brev». Men nå leste jeg hele greia ganske nøye. Dårlig språk, mange merkelige formuleringer, lite sammenheng i teksten.. Slike tekster er ikke til hjelp og støtte for andre enn de stakkars få som deler de! Og jeg tror nesten ikke de som deler leser gjennom skikkelig selv engang. Skriv nå i det minste en god tekst da, dersom man ønsker forståelse rundt usynlig sykdom. Slike tekster som dette skaper bare mer fordommer! Anonymkode: 45e23...dbc Hva er en "god tekst" i følge deg? Må det være på faglitterært nivå for at det skal bli bra? Faglitterære tekster finnes det mange av uten at det ser ut til å hjelpe det spor på folks fordommer; så da kan det kanskje hjelpe noe om folk forteller selv om hvordan det er å ha en hverdag med usynlig sykdom? Anonymkode: 78700...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 Adobyen skrev (2 minutter siden): Med litt godvilje forstår du nok hva som står. Hvorfor så dømmende? Hvorfor lar du ikke være å kommentere? Jeg forstår veldig godt hva som står. Det forandrer ikke på det faktum at det er en meget dårlig formulert tekst! Jeg skjønner godt at folk ikke gidder å lese videre etter de første par avsnittene når slike ting dukker opp på f.eks Facebook. Og forstår også hvorfor de fleste velger å ikke dele teksten videre. Det er en dårlig tekst! Jeg kommenterer her fordi jeg har en mening om saken, og fordi jeg bryr meg om budskapet. Som sagt mener jeg slike dårlig formulerte tekster ødelegger mer enn de hjelper. Anonymkode: 45e23...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er en "god tekst" i følge deg? Må det være på faglitterært nivå for at det skal bli bra? Faglitterære tekster finnes det mange av uten at det ser ut til å hjelpe det spor på folks fordommer; så da kan det kanskje hjelpe noe om folk forteller selv om hvordan det er å ha en hverdag med usynlig sykdom? Anonymkode: 78700...2d8 Det må absolutt ikke være på faglitterært nivå. Men denne teksten bærer preg av «Google translate», og har noen formuleringer som rett og slett ikke gir mening. Anonymkode: 45e23...dbc 1
Gjest Adobyen Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det må absolutt ikke være på faglitterært nivå. Men denne teksten bærer preg av «Google translate», og har noen formuleringer som rett og slett ikke gir mening. Anonymkode: Endret 22. september 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det må absolutt ikke være på faglitterært nivå. Men denne teksten bærer preg av «Google translate», og har noen formuleringer som rett og slett ikke gir mening. Anonymkode: 45e23...dbc Veldig direkte oversatt fra engelsk, mye av slike innlegg, setninger der man ser helt tydelig at oversetter har misforstått helt. Feil ord, feil ordstilling og meningsløse setninger. Og den der «la oss se hvem som tar seg tid» eller enda verre, «la oss se hvem som bryr seg nok»… Huff, DET kan vel folk ha skamvett nok til å droppe å kopiere! Enig med ts i at mange kan trenge mer kunnskap om usynlige sykdommer, men ubehjelpelige tekster som dette får jo den som deler det til å framstå direkte dum. Anonymkode: cecb5...143 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 Adobyen skrev (1 minutt siden): Tråden handler ikke om språk. Det kan du diskutere i et annet underforum. Men du skjønner vel at språket er et hinder for kommunikasjonen når det får avsender til å framstå enkel og dum? Det er ikke forferdelig vanskelig å skrive den om til en saklig og nyttig tekst som treffer bedre. Temaet er bra, det. Anonymkode: cecb5...143 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 Adobyen skrev (3 minutter siden): Tråden handler ikke om språk. Det kan du diskutere i et annet underforum. Det var ikke meningen å henge seg opp i språket, men med en så dårlig tekst så er det vanskelig å la være! Mener du virkelig at språket/formuleringene i teksten ikke har noen betydning for hvordan budskapet blir tolket/tatt imot? Anonymkode: 45e23...dbc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 Jeg har MS selv og det er en del sannheter i det kjedebrevet, samtidig så gidder jeg ikke sende det videre. Gidder ikke " stakkars misforståtte meg " holdningen . Hvis noen IRL kommentere diagnosen min så forklarer jeg- høflig men bestemt. Jeg prøver å ikke bli helt oppslukt av diagnosen min- selv om.den r4 overskyggende noen dager. Da orker jeg personlig ikke sånn kjedebrev- fjas fra tante Gerd for å få likes og hjerter. Anonymkode: ca45c...aef 1
Gjest Adobyen Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 (endret) . Endret 22. september 2022 av Adobyen
Matas Skrevet 22. september 2022 #16 Skrevet 22. september 2022 Tråden stenges på bakgrunn av at trådstarter har slettet tittel og HI. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg