Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #1 Skrevet 12. mars 2002 Jeg har jevnlig besøk (ca en gang i uka) av en 12 år gammel jente. Nå begynner jeg å gå tom for ideer om hva vi skal finne på sammen disse timene. Et av problemene er at hun ikke har språk (snakker ikke). Har forsøkt kino og shopping, men det blir litt ensformig i lengden, og jeg ønsker ikke å kjede henne... Hva gjør dere sammen med tantebarna eller døtrene deres?
Tiger Skrevet 12. mars 2002 #2 Skrevet 12. mars 2002 -lage smykker og armebånd (synes i alle fall jeg var morsomt som 12-åring) -dra på gårdsbesøk (åpen gård el.) -skogstur -fjelltur -skitur -svømming eller annen idrett -klippe-lime-male -lage album eller minnebok -bake kaker og boller hun kan ta med hjem -dra på sightseeing i nærområdet -hvis hun ikke snakker synes hun kanskje det kan være fint å uttrykke seg på andre måter som maling eller modellering -sminkekurs på badet -lage kalender -lage ting i forhold til årstiden (julepynt, påskepynt, lussekatter osv) ... og det var det jeg kom på i farten.
MissiS Skrevet 12. mars 2002 #3 Skrevet 12. mars 2002 Kjempegode ideer, Tiger! Nå ble iallefall JEG inspirert! Hva med trolldeig, såpekoking, modellering? Skaff deg en Pandurokatalog eller noe! Flere forslag folkens? Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #4 Skrevet 13. mars 2002 Teknisk museum (kjempeflott, ikke bare for de "tekniske") zoologisk museum teater skøyter (litt sent nå, kanskje) tennis (det går an å leie bane for en time, gjør det ikke?)
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #5 Skrevet 12. august 2004 spør hva foreldrene gjør sammen med henne da vel. Det er ikke alltid at det er så viktig at man fyller tiden med noe spesielt hele tiden heller. Det kan bli stivt og krampeaktig det også og da kan man også merke det på atmosfæren.
LilleBille Skrevet 12. august 2004 #6 Skrevet 12. august 2004 Jeg ville også foreslå forskjellige museer.. det er alltid artig - gjerne aktuell kunst, og det å lage en eller annen form for hobbyting - gaver - eller baker/lager mat - eller spiller kort eller andre spill - eller du kan finne en spennende bok og lese høyt for eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå