Gå til innhold

Vaksinasjon av 12 ukers valp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det har noe å si hvor man vaksinerer valpen sin, selvom man har forsikring hos et bestemt sted?

Grunnen til at jeg lurer, er fordi det er billigere et sted nærme her jeg bor.(jeg er ny på dette så sikkert et dumt spørsmål for de erfarne) 

Anonymkode: df563...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaksine går som oftest ikke på forsikringen, og forsikringen skal uansett gjelde uansett hvilken veterinær du bruker.

Eller misforstår jeg noe her? 

Anonymkode: 9a0b6...db5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det som teller er at du får vaksinasjonskortet til valpen stemplet 🙂 Man kan dra til hvilken som helst klinikk man ønsker. 

Hva mener du med at forsikringen kun gjelder for én spesifikk veterinærklinikk? Hvilken forsikring har du? 

Anonymkode: a1f51...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vaksine går som oftest ikke på forsikringen, og forsikringen skal uansett gjelde uansett hvilken veterinær du bruker.

Eller misforstår jeg noe her? 

Anonymkode: 9a0b6...db5

det høres mest logisk ut. Forsikringen gjelder nok ikke på vaksinasjon, men jeg lurer egentlig bare på om man automatisk blir «bundet» til stedet da forsikringen samarbeider med en viss klinikk(på forsikringen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres mest logisk ut. Forsikringen gjelder nok ikke på vaksinasjon, men jeg lurer egentlig bare på om man automatisk blir «bundet» til stedet da forsikringen samarbeider med en viss klinikk(på forsikringen).

Nei, forsikringen er bundet til deg, ikke til en klinikk

Anonymkode: 38c7e...ee6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det som teller er at du får vaksinasjonskortet til valpen stemplet 🙂 Man kan dra til hvilken som helst klinikk man ønsker. 

Hva mener du med at forsikringen kun gjelder for én spesifikk veterinærklinikk? Hvilken forsikring har du? 

Jeg har forsikring i LOfavør. Jeg har nok misforstått ser jeg nå! Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du må ha misforstått. Noen klinikker har direkteoppgjør med én eller flere forsikringsselskap. Det betyr, enkelt sagt, at man slipper å sende inn skademelding og alt sånn selv. Klinikken ordner alt. Og man slipper å tenke på det. 

Det betyr ikke at forsikringen ikke gjelder på andre klinikker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker å bruke samme klinikk. Veterinærene blir kjent med hunden og følger den gjennom hele livet, og de har all helseinformasjonen i systemet da også.

Men, man kan fint bruke forskjellige klinikker. Jeg bruker én klinikk for vaksiner, helsesjekk, vanlige og ukompliserte operasjoner etc etc, men om en av mine skulle blitt akutt skadd eller brekt et ben, så hadde jeg kjørt til en annen klinikk som ligger nærmere og som er bedre utstyrt.

Vaksinekortet får du stemplet og underskrevet, så det spiller ingen rolle hvilken klinikk du bruker for det

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...