AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Del Skrevet 22. september 2022 Jeg synes egentlig ikke det... Var enklere å finne snitt og fasonger jeg liker for rundt 10 år siden. Da kunne jeg lett finne noe i de vanlige, rimelige kjedebutikkene våre, nå går jeg vanligvis tomhendt hjem fra kjøpesenteret. Synes det har blitt så mye dårlig kunststoff også. Billige klær jeg kjøpte 10-15 år tilbake i tid kunne vare leenge om jeg tok vare på dem, nå er det mye jeg unngår, synes det virker som om det bare er ment for å holde seg pent et par vasker. Fordelen er vel at jeg har blitt mer miljøvennlig når jeg kjøper så få plagg Hvordan er det med deg, har du lett for å finne klær? Anonymkode: c53a9...326 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22. september 2022 #2 Del Skrevet 22. september 2022 Ja, men handler primært i utenlandske nettbutikker. Liker best 50-tallskjoler, og det er ikke så mange av de å finne i butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Del Skrevet 22. september 2022 Tipper du begynner å nærme deg 50, ts? Det gjør i alle fall jeg, og jeg synes det var lettere å finne snitt og fasonger før, og at det er så mye dårlig kunststoff… Jeg synes det er greit - har nok klær fra før som jeg liker og kler. Vil du ha nye klær bør du oppsøke dyrere butikker enn før. En 20-åring kan lett kle seg bra i klær fra Cubus. En 48-åring not so much Anonymkode: c0644...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 22. september 2022 #4 Del Skrevet 22. september 2022 Tja.. Finner alltid noe på h&m, bik bok og vero moda🤗 Er mye lettere å finne klær nå som jeg er alank/tynn🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 22. september 2022 #5 Del Skrevet 22. september 2022 Syns det er veldig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Del Skrevet 22. september 2022 Nei, er langt fra 50... og økonomien min tillater ikke dyre butikker, dessverre. Prøver å gjøre opp for noe av fast fashion-samvittigheten ved å behandle klærne pent og prøve å bruke dem i ulike kombinasjoner gjennom mange sesonger. Men mye av det som i butikkene nå føles som så lav kvalitet at det havner rett tilbake på stativet. Synes det er mye kunststoff i dyrere nettbutikker jeg kikker i også. Virker ikke som om det er noe løfte om kvalitet, dessverre. Anonymkode: c53a9...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Del Skrevet 22. september 2022 Nei har gitt opp, og begynt å sy mine egne klær selv Anonymkode: db88b...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Del Skrevet 22. september 2022 Jeg er 37, slank, og synes det er veldig vanskelig å finne fine klær i butikkene med bra kvalitet. Er enig i at det var enklere å finne mer klassiske passformer for 10 år siden. Så ja, jeg går som regel også tomhendt hjem fra butikker. Anonymkode: e75d3...833 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Del Skrevet 22. september 2022 Nei syns det er veldig vanskelig. Føler at alle de vanlige butikkene bare har tøy for ungdom og unge voksne eller for gamle tanter og ikke noe midt i mellom Anonymkode: db951...4a2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 22. september 2022 #10 Del Skrevet 22. september 2022 SPOCA skrev (5 timer siden): Ja, men handler primært i utenlandske nettbutikker. Liker best 50-tallskjoler, og det er ikke så mange av de å finne i butikkene. Det er en butikk i Drammen som heter Retropiken som også har nettbutikk, muligens interessant for deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22. september 2022 #11 Del Skrevet 22. september 2022 Heisann12345 skrev (14 minutter siden): Det er en butikk i Drammen som heter Retropiken som også har nettbutikk, muligens interessant for deg Ja, har vært der, men synes ikke de hadde noe særlig godt utvalg. Jeg har stort sett mye av det de selger. Men takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Del Skrevet 22. september 2022 Nei det synes jeg er helt håpløst. Det ender med å ikke kjøpe noe og bruker klær som er 10 år og eldre. Helt håpløst. Jeg hater klær og liker ingenting. Veldig vanskelig å kjøpe klær da Anonymkode: d1ae8...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Del Skrevet 22. september 2022 Ja, det har aldri vært lettere. Husker for 10 år siden eller mer da jeg trålet butikk etter butikk for å finne noe jeg likte. Handlet mest i utlandet da. Nå går jeg inn på en nettbutikk, setter kriterier etter størrelse, farge, snitt og får et stort utvalg tilpasset det jeg leter etter. Noen ganger så bare googler jeg med søkeord og får opp linker til flere nettbutikker. Det har aldri vært lettere å finne nøyaktig det man ser etter. Men hører at folk sier det samme som deg. Da er du bare en slave for kjedebutikkers innkjøpspreferanser. Stol på din egen stil. Anonymkode: f391f...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 22. september 2022 #14 Del Skrevet 22. september 2022 Synes det er vanskelig for tiden. Er enig i at det er mye dårlig kvalitet, og en overvekt av kunststoffer selv om man går langt opp i pris. Jeg forstår meg ikke på folk som klarer å gå en hel dag i et plagg som er 100% polyester, siden det er både klamt og kaldt, så det er ikke noe jeg kjøper. En annen ting er at i vanlige norske butikker er det så utrolig mye stygt. Klærne er klumpete, unette og i snitt som knapt noen kler. Her synes jeg heller ikke det hjelper så mye å gå opp i pris, strikkegenserne for eksempel, er fortsatt så store og klumpete at man kan drukne i dem. Enkelte ting jeg har tenkt på som klassisk er det vanskelig å finne for tiden, for eksempel nette dressjakker og ballerinasko, fordi alle skal ha jakker som ser ut som de er tre nummer for store og klumpete joggesko. Jeg klarte å karre til meg noen klassiske, feminine sko i utlandet i sommer, og er veldig fornøyd med det, klumpete hvite joggesko vil jeg ikke bli sett dø i engang. På toppen av det hele har jeg sett reklame for enkelte kjeder, hvor modellene poserer som om de har alvorlige leddplager. Skal det liksom gjøre disse klærne mer fristende å kjøpe? Så lenge denne moten varer og det er langt mellom plagg av naturmaterialer i god kvalitet, kommer jeg til å fortsette å kjøpe vintage. Og det jeg kjøper nytt blir for det meste anskaffet i utlandet. Om vi en gang kommer dit at figursydde plagg av god kvalitet blir moderne, og blir tilgjengelig i vanlige butikker, da kommer jeg til å begynne å handle nytt i Norge igjen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Del Skrevet 22. september 2022 Jeg skulle gjerne handlet i nettbutikker, men da blir det som regel bomkjøp siden jeg ikke får prøvd plagget først for å se om det passer. Jeg gidder ikke å beholde klær som er litt for store/små/trange osv. Anonymkode: e75d3...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #16 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skulle gjerne handlet i nettbutikker, men da blir det som regel bomkjøp siden jeg ikke får prøvd plagget først for å se om det passer. Jeg gidder ikke å beholde klær som er litt for store/små/trange osv. Anonymkode: e75d3...833 Alle nettbutikker har en enkel returmulighet. De sender pakkeslipp kostnadsfritt. Ikke gjør det så vanskelig. Anonymkode: f391f...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #17 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det har aldri vært lettere. Husker for 10 år siden eller mer da jeg trålet butikk etter butikk for å finne noe jeg likte. Handlet mest i utlandet da. Nå går jeg inn på en nettbutikk, setter kriterier etter størrelse, farge, snitt og får et stort utvalg tilpasset det jeg leter etter. Noen ganger så bare googler jeg med søkeord og får opp linker til flere nettbutikker. Det har aldri vært lettere å finne nøyaktig det man ser etter. Men hører at folk sier det samme som deg. Da er du bare en slave for kjedebutikkers innkjøpspreferanser. Stol på din egen stil. Anonymkode: f391f...182 Handlet faktisk langt mer i nettbutikker for ti år siden enn jeg gjør i dag også. Både på grunn av motebildet, og fordi jeg synes det har blitt mindre å spare der, pga valutakurs og MVA. Anonymkode: c53a9...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. september 2022 #18 Del Skrevet 22. september 2022 Finner alt for mye jeg vil ha, jeg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #19 Del Skrevet 23. september 2022 Jeg har syntes det har vært vanskelig i alle år, jeg. Jeg synes oversize-trenden har vart i minst tyve år nå, og jeg hater den. OM jeg nå skulle finne noe jeg synes ser fint ut, så passer det ikke på kroppen min, som tydeligvis er veldig rar (noe jeg ikke helt skjønner, da jeg har klassisk X-figur og er slank). Det har blitt litt bedre nå når man har flere nettbutikker å velge mellom, men altså, 90% av det jeg bestiller, må returneres pga det ikke passer slik som på modellene på bildet. Kjempeirriterende når bildene lyger - når det står modellen bruker str 36, og den sitter som et skudd, så lukter det ugler i mosen lang vei når samme plaggeti str 36 da sitter posete og løst på meg, som definitivt ikke er like tynn som modellen... Anonymkode: ecf7a...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #20 Del Skrevet 23. september 2022 Veldig vanskelig. Alt er for kort. Går man opp i størrelse, går det bare ut i bredden. Det er ikke det jeg trenger. Skulle vært to typer størrelser. En for lange, og en standard. Anonymkode: 169f0...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå