Gå til innhold

Dårlig ånde av for små mandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med dårlig ånde og var hos en spesialist for øre hals og nese, han mente at ille lukten kommer av for små mandler som danner bakterier. Og anbefalte operasjon for å bli kvitt av det. Flere som har hørt om det og hva heter det på fagfolk? Glemte å spørre legen da han virket litt stressende/med dårlig tid.

Anonymkode: 1a2a5...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Serrløst?! Alt dem gjør for å tjene penger🤭 ikke tro på det der. Ring til en spesialist å si det han sa så får han seg en latter!

Anonymkode: 696d0...716

Skrevet

Ikke fjern dem før du har hørt videre med om det han sa annbefaler ikke å fjerne mandler jeg sliter med kronisk halsbetennelse etter fjerning av mandler.

Anonymkode: 696d0...716

Skrevet

Har aldri hørt at for små mandler kan forårsake dårlig ånde, men mandelsteiner, derimot, lukter død og fordervelse. Det er små, hvite klumper med puss som samler seg i krypter på mandlenes overflate - særlig ved halsinfeksjoner. Mulig legen mente mandlene var så små at det ble trangt rundt dem og dermed at det dannet seg pusspropper?

anyways, jeg var ekstremt plaget med pusspropper i mange år, og sjenerende dårlig ånde. Var helt fortvilende. Til slutt fikk jeg fjernet mandlene kirurgisk og har ikke angret en dag. Ingen stinkende ånde mer, vel verdt smerten det krevde å operere..

Anonymkode: 8e7c3...22a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri hørt at for små mandler kan forårsake dårlig ånde, men mandelsteiner, derimot, lukter død og fordervelse. Det er små, hvite klumper med puss som samler seg i krypter på mandlenes overflate - særlig ved halsinfeksjoner. Mulig legen mente mandlene var så små at det ble trangt rundt dem og dermed at det dannet seg pusspropper?

anyways, jeg var ekstremt plaget med pusspropper i mange år, og sjenerende dårlig ånde. Var helt fortvilende. Til slutt fikk jeg fjernet mandlene kirurgisk og har ikke angret en dag. Ingen stinkende ånde mer, vel verdt smerten det krevde å operere..

Dette! Men vil også legge til at man kan jevne ut overflaten med laser også, så full operasjon er ikke alltid nødvendig 👍 

Anonymkode: 7cf0d...51c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 15.27):

Jeg spurte han om han kunne se noe, nei svarte han. Vanskelig å se men utifra erfaring mente han at det er det som forårsaker til dårlig ånden . 

Anonymkode: 1a2a5...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...