AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Du får ikke søtsug når du har mensen. Det er noe du innbiller deg. Det er en uvane og en dårlig unnskyldning for å fråtse sjokolade og is. Anonymkode: eb628...404
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du får ikke søtsug når du har mensen. Det er noe du innbiller deg. Det er en uvane og en dårlig unnskyldning for å fråtse sjokolade og is. Anonymkode: eb628...404 Åja. Så det er 100% tilfeldig at denne uvanen og fråtsingen blir ekstra sterk i tiden før menstruasjon og avtar i tiden etter? De bare oppstår samtidig helt uavhengig av hverandre? Anonymkode: 6cb79...42c 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du får ikke søtsug når du har mensen. Det er noe du innbiller deg. Det er en uvane og en dårlig unnskyldning for å fråtse sjokolade og is. Anonymkode: eb628...404 Dette var uvitenskapelig av deg Det er påvist at viljestyrke er en begrenset ressurs og at kvinner har mindre av dette/bruker fortere opp i enkelte deler av syklusen. Du finner mye lesestoff om dette hvis du googler fraser som willpower + menstrual cycle. Men noe sier meg at du egentlig ikke er så interessert i å lære noe nytt Anonymkode: 44cbc...323 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Du tar feil. Selv skjønte jeg ikke før nylig at det var pga pms at jeg alltid hadde et så sykt søtsug og apetitt generelt akkurat den uka. Har aldri sett sammenhengen før, men fikk like bidig dette søtsuget. Anonymkode: 63ad9...9bc 1
Sofakona Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Meg som leser for fort..du kan ikke støvsuge når du har mensen. filler'n..håpet noen hadde du skikkelig god lesestoff om dette 😂😂😂 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Hahah sier han som aldri har hatt mensen! Opplev det først, så kan vi snakke 😉 Anonymkode: b6309...e99 2
Sofakona Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 Jeg kan si at jeg får søtsuget, kviser, vondt i magen og ryggen og hodet. Mer irritabel og følsom 1-2 uker før mens...takk til pms. Og det smaker ekstra godt med sjokolade og is under mensen 1
JegMotStrømmen Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 Mensen har ikke skylden, det er sant, det er hormonenes feil at mange opplever økt søtsug, vannsamlinger, uren hud osv. Syklusen til kvinner, gir til dels ganske store hormonsvingninger. Og hormonene våre er viktige bidragsytere både når det kommer til sult, sug, søvn og mange andre ting. 2
Embla Othea Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 Feil. Det er bevist at man får øktsug av mensen. Spesielt dagene før craver jeg sjokolade så sykt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du får ikke søtsug når du har mensen. Det er noe du innbiller deg. Det er en uvane og en dårlig unnskyldning for å fråtse sjokolade og is. Anonymkode: eb628...404 Nei. Jeg får leverpostei-sug. Hvordan visste du det, ts? Har du forsket på hormoner og mensen? Flotte saker, for selv legevitenskapen vet omtrent null og niks om mensen. Håper du knytter deg til et forskningsfellesskap og lar testene dine fagfellekontrolleres. Anonymkode: 2c584...c50 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 Sofakona skrev (18 minutter siden): Meg som leser for fort..du kan ikke støvsuge når du har mensen. filler'n..håpet noen hadde du skikkelig god lesestoff om dette 😂😂😂 Det skulle jeg gjerne hatt en referanse på til slå i bordet med hjemme 😂 Anonymkode: b9db4...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg får leverpostei-sug. Hvordan visste du det, ts? Har du forsket på hormoner og mensen? Flotte saker, for selv legevitenskapen vet omtrent null og niks om mensen. Håper du knytter deg til et forskningsfellesskap og lar testene dine fagfellekontrolleres. Anonymkode: 2c584...c50 Ja, tenk så utrolig mye vi ikke vet om menstruasjon og kvinners hormoner! Fordi det ikke har vært prioritert å forske på det. Faktisk tvert imot, man har forsket stort sett på unge menn fordi de er minst styrete å forske på. Anonymkode: 44cbc...323 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 Samma det, men om en har vondt i hodet og har kramper så er det godt med sjokolade😍 Anonymkode: 690ec...073
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 Typisk at folk her tror jeg er mann. Jeg kan en god del om mensen siden jeg har hatt det siden jeg var 12 og nå er i 30 årene. Jeg har aldri hatt søtsug eller mer matlyst rett før eller når jeg har mensen. Men jeg kan sikkert innbille meg det. Jo mer søtsaker man spiser,jo mer lyst får man på det. Spiser man det ikke, så får man ikke lyst på det. Det var egentlig poenget mitt. Men smerter,vonde ledd, hodepine og oppblåst mage får jeg. Ts Anonymkode: eb628...404 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #16 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Typisk at folk her tror jeg er mann. Jeg kan en god del om mensen siden jeg har hatt det siden jeg var 12 og nå er i 30 årene. Jeg har aldri hatt søtsug eller mer matlyst rett før eller når jeg har mensen. Men jeg kan sikkert innbille meg det. Jo mer søtsaker man spiser,jo mer lyst får man på det. Spiser man det ikke, så får man ikke lyst på det. Det var egentlig poenget mitt. Men smerter,vonde ledd, hodepine og oppblåst mage får jeg. Ts Anonymkode: eb628...404 Du baserer vitenskapen din på ett selvopplevd tilfelle? Latterlig, bare latterlig. Anonymkode: 6ba67...0f7 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #17 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Typisk at folk her tror jeg er mann. Jeg kan en god del om mensen siden jeg har hatt det siden jeg var 12 og nå er i 30 årene. Jeg har aldri hatt søtsug eller mer matlyst rett før eller når jeg har mensen. Men jeg kan sikkert innbille meg det. Jo mer søtsaker man spiser,jo mer lyst får man på det. Spiser man det ikke, så får man ikke lyst på det. Det var egentlig poenget mitt. Men smerter,vonde ledd, hodepine og oppblåst mage får jeg. Ts Anonymkode: eb628...404 Åja, så DU har ikke det, så da har ingen andre det heller. Skjønner! Anonymkode: 06aa1...1a2 3
Gjest tullerikke Skrevet 22. september 2022 #19 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Typisk at folk her tror jeg er mann. Jeg kan en god del om mensen siden jeg har hatt det siden jeg var 12 og nå er i 30 årene. Jeg har aldri hatt søtsug eller mer matlyst rett før eller når jeg har mensen. Men jeg kan sikkert innbille meg det. Jo mer søtsaker man spiser,jo mer lyst får man på det. Spiser man det ikke, så får man ikke lyst på det. Det var egentlig poenget mitt. Men smerter,vonde ledd, hodepine og oppblåst mage får jeg. Ts Anonymkode: eb628...404 Ok
Mezzosoprena Skrevet 22. september 2022 #20 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får ikke søtsug når du har mensen. Det er noe du innbiller deg. Det er en uvane og en dårlig unnskyldning for å fråtse sjokolade og is. Anonymkode: eb628...404 Takk for info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå