Gå til innhold

Brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå passert 40 og har tenkt tanken de siste 20 år. Nakkeproblemer og smerter har blitt tillagt jobbing foran en pc hele arbeidslivet, men jeg tror nok også det kommer av vekten foran. Går med nøkkelkort rundt halsen hele dagen og noen ganger innbiller jeg meg at det henger noe tungt i det, og river det av meg i fortvilelse, selvsagt uten at det hjelper på følelsen av å ha noe tungt hengende rundt nakken. 

Er 175 høy og veier 67 kg, ganske normalvektig vil jeg tro, bruker samme bh størrelse som jeg gjorde da jeg var i tyveårene og veide ti kilo mindre, 70G. 

Noen som har erfaringer med brystreduksjon og vil fortelle meg litt om det? Er det lett å få, hvordan føltes det etterpå, har du angret..?

Om jeg er kvalifisert vet jeg jo ikke, jeg har aldri sjekket det ut nærmere. Liker forsåvidt utseende på mine men føler de tynger meg og jeg har konstant smerte i nakke og skuldre. Eneste jeg vil etter en dag på jobb er å komme hjem og ligge flatt, da får kroppen litt pause.

Anonymkode: 9db74...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det noen år siden jeg tok det, tror det var i 2014. Kan ha endret seg litt. 

Var helt uproblematisk å få innvilget. Jeg hadde H/J-cup når jeg brukte noe som faktisk passet, søkk i skuldrene (de forsvant aldri), nakkeplager, hodepine og fikk lett utslett under brystene. 

Operasjon på Aleris i Oslo (offentlig avtale), uproblematisk og hjem samme kveld. En del smerter og ubehag i kanskje...en ukes tid. Litt vondter en stund lenger, men ikke noe uoverkommelig. Puppene var grundig tapet og så helt jævlige ut en stund, med blåmerker over det hele. 

I hvert fall noe jeg aldri har angret på. Gikk til en C/D-cup og det ble plutselig mulig å finne klær som passet, BH-er som ikke minnet om ringbrynjer etc. Kroppen føltes lettere, holdningen ble bedre og nakke og skulderplager forsvant. Fine er de og. Eneste endring til det negativ er bittelitt mindre følsomhet i brystvorter, men ikke i slik grad at det er plagsomt. 

Anonymkode: 04f21...23a

Skrevet

Ble operert for mange år siden. Jeg hadde også G-cup, 162 cm høy og normalvektig. Hvor vanskelig det er å få innvilget operasjon er jeg usikker på siden jeg fikk innvilget det veldig fort. Det eneste jeg vet er at dersom man er overvektig så kan man bli bedt om å gå ned i vekt først. Jeg ble sendt til privatklinikk istedet for offentlig, vet egentlig ikke hvorfor. 
Selve operasjonen er lang og tiden etterpå er ganske smertefull. Men, jeg har aldri angret. Det var fantastisk å gå fra en G-cup til en B-cup, ikke minst for selvtillitten, jeg hadde komplekser i tillegg til den fysiske belastningen. 

Anonymkode: c2f48...0aa

Skrevet

Jeg tok det for snart ett år siden.

Jeg hadde 30 i bmi (krav om en er slankeoperert), og brukte 80 K i bh.

Kravene er:

Mindre enn 27 i bmi

Mer enn 27 cm fra kragebeinet til brustvorta

Ellers slike plager du beskriver 

Jeg tror du vil få det dekket. Be legen sende henvisning. 

Lykke til!

Anonymkode: a8f43...d42

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 14.02):

Jeg er nå passert 40 og har tenkt tanken de siste 20 år. Nakkeproblemer og smerter har blitt tillagt jobbing foran en pc hele arbeidslivet, men jeg tror nok også det kommer av vekten foran. Går med nøkkelkort rundt halsen hele dagen og noen ganger innbiller jeg meg at det henger noe tungt i det, og river det av meg i fortvilelse, selvsagt uten at det hjelper på følelsen av å ha noe tungt hengende rundt nakken. 

Er 175 høy og veier 67 kg, ganske normalvektig vil jeg tro, bruker samme bh størrelse som jeg gjorde da jeg var i tyveårene og veide ti kilo mindre, 70G. 

Noen som har erfaringer med brystreduksjon og vil fortelle meg litt om det? Er det lett å få, hvordan føltes det etterpå, har du angret..?

Om jeg er kvalifisert vet jeg jo ikke, jeg har aldri sjekket det ut nærmere. Liker forsåvidt utseende på mine men føler de tynger meg og jeg har konstant smerte i nakke og skuldre. Eneste jeg vil etter en dag på jobb er å komme hjem og ligge flatt, da får kroppen litt pause.

Anonymkode: 9db74...a69

Jeg tok min for 4 år siden. Er også normalvektig, 60 kg og 170 høy, hadde 65H. Jeg har virkelig ikke angret! Såå takknemlig for at jeg tok mot til meg og gjorde det.

Jeg slet med vond nakke og skuldre. Gikk på kjøpesenteret en halvtime før det kjentes ut som skuldrene skulla falle av, så vondt! Det er helt borte.

Jeg fikk det dekket av staten. Du må være innenfor noen mål. En viss lengde fra krageben og ned til brystvorte, samt at puppene ble puttet i noen «kopper» som de var for store for😄

Tiden rett etter kan være litt ubehagelig, men jeg hadde ingen smerter. Anbefaler å ta tipsene serriøst for å få best mulig resultat. Sov sittende, og legg deg litt og litt mer ned. Og ikke minst bruk anbefalt bh. Jeg kjøpte to så jeg fikk vasket den ene. De er superstramme, men det er slik puppene gror fast på rett sted og blir penest i lengden.

Anonymkode: df592...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...