AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Ìflg denne artikkelen bør/skal man vaske selve hodeputen sin minst 2-4 ganger i året😲. Dette gjør jeg aldri, men jeg skifter ut hele hodeputen med en ny omtrent hvert tredje år dersom den har gulnet. Jeg bruker ikke dun, men syntetiske dyner og puter. Skifter og vasker sengetøyet jevnlig, men altså ikke selve dynen og puten. Nå har jeg skiftet til vinterdyne i dag, og pakket sommerdynen i en bæreveske, klar til å ta med til renseriet for vask og tromling. Jeg har ikke tørketrommel, så det må gjøres på renseri. Noen som vet hva vask og tromling av en dyne kan koste på renseri? Anonymkode: 4fcf7...ace
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Det er uhygienisk. Tre år uten å vaske den??? Eller uten å skifte den ut? Sikker på at du ikke har lus eller noe? Det der var rett og slett ekkelt… Vask på 60° eller bytt oftere, du bruker den tross alt hver natt… Anonymkode: bc4ec...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Nei, jeg vasker ikke pute så ofte. Når det gjelder vask og tromling på renseri og pris så kommer det an på hvor du bor. Her koster det under 200 for ei dyne og ei pute. Anonymkode: c56fb...7df
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er uhygienisk. Tre år uten å vaske den??? Eller uten å skifte den ut? Sikker på at du ikke har lus eller noe? Det der var rett og slett ekkelt… Vask på 60° eller bytt oftere, du bruker den tross alt hver natt… Anonymkode: bc4ec...bbb DU er med i ekkelklanen med bakterifobi som er tatt fra eget hode. Fortsett med det men kall ikke andre ekle fordi de ikke er som deg. Jeg er ikke ts altså. Anonymkode: c56fb...7df 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 Jeg visste ikke at jeg skulle vaske den i det hele tatt jeg. Skikkelig ekkel type jeg😜 Anonymkode: a8e20...c21 4
Mamajune11 Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ìflg denne artikkelen bør/skal man vaske selve hodeputen sin minst 2-4 ganger i året😲. Dette gjør jeg aldri, men jeg skifter ut hele hodeputen med en ny omtrent hvert tredje år dersom den har gulnet. Jeg bruker ikke dun, men syntetiske dyner og puter. Skifter og vasker sengetøyet jevnlig, men altså ikke selve dynen og puten. Nå har jeg skiftet til vinterdyne i dag, og pakket sommerdynen i en bæreveske, klar til å ta med til renseriet for vask og tromling. Jeg har ikke tørketrommel, så det må gjøres på renseri. Noen som vet hva vask og tromling av en dyne kan koste på renseri? Anonymkode: 4fcf7...ace Ja, tror jeg vasker små putene i senga så ofte. Ved stor rengjøringer vaskes de, så ca 4 ganger i året. Pluss ved omgangssyke. Får helt fnatt av å tenke på det er spy på putene, selv om det ikke er det. Litt psykisk akkurat på spy. Men hotellputene våre en en annen sak..😅🤢 Endret 22. september 2022 av Mamajune11
Gjest Warrior Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Nei det gjør jeg ikke. Vasker jo sengeklærne.
Mamajune11 Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er uhygienisk. Tre år uten å vaske den??? Eller uten å skifte den ut? Sikker på at du ikke har lus eller noe? Det der var rett og slett ekkelt… Vask på 60° eller bytt oftere, du bruker den tross alt hver natt… Anonymkode: bc4ec...bbb Lus foretrekker rene hoder faktisk. De trives ikke i fett hår. Nyvaska derimot er perfekt for lusas liv.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er uhygienisk. Tre år uten å vaske den??? Eller uten å skifte den ut? Sikker på at du ikke har lus eller noe? Det der var rett og slett ekkelt… Vask på 60° eller bytt oftere, du bruker den tross alt hver natt… Anonymkode: bc4ec...bbb Du får ikke lus av å ikke vaske dyne og pute. Anonymkode: a8e20...c21 1
Trolltunge Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 Vi vasker dem oftere. Etter at vi fikk ny tørketrommel, med eget program for å tørke dyner og puter (og det fungerer), er det så enkelt, og deilig å ha "ny" pute stadig. Da jeg vasket puter tidligere endte det ofte med at jeg kastet dem, for ble ikke bra. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 Jeg er redd for å vanske dem istykker. Hater sånne puter med klumper i. Men om vinteren legger jeg de ute i -20. Kverker ikke det endel kryp da? Anonymkode: a8e20...c21
Hoppetaujenta Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 Jeg vasker dem tidlig vår, midt på sommeren og sent på høsten. De må tørke naturlig, så da dropper jeg vask om vinteren, men legger alt ut til skikkelig lufting på et tørkestativ da. Skulle gjerne hatt muligheten til å vaske i en diger vask&tørke, men mine maskiner er for små til det. Herlig å legge seg i ting som er helt rene. 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 Nei, jeg har Tempur ergonomisk pute. Tviler på at den bli seg selv etter vask. Hvilke dødelige sykdommer får man av å ikke vaske hodeputen?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 Jeg vasker hodepute 3-4 ganger i året. Nei, jeg dør ikke om jeg lar være, men alternativet er å ha en svetteluktende pute eller kaste den og kjøpe ny 3-4 ganger årlig. Anonymkode: a116a...be7 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden): Nei, jeg har Tempur ergonomisk pute. Tviler på at den bli seg selv etter vask. Hvilke dødelige sykdommer får man av å ikke vaske hodeputen? Men du vasker vel trekket på puta? Anonymkode: 37783...f9e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #16 Skrevet 22. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg visste ikke at jeg skulle vaske den i det hele tatt jeg. Skikkelig ekkel type jeg😜 Anonymkode: a8e20...c21 Same! Jeg lufter dynene og putene mine, men har aldri vasket de 😅 Anonymkode: ef595...0d9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #17 Skrevet 22. september 2022 Jeg har vektdyne og spesialpute etter en ulykke, og jeg tror ikke jeg hadde tort å vaske det i maskina. Jeg lufter dog dyne/pute ganske ofte da, også skiftet jeg sengetøy en gang i uka. Dyna/puta er nå halvannet år gammel uten at jeg har tenkt over at de har blitt ekle av den grunn. Anonymkode: e588f...437
Mina 2 Skrevet 23. september 2022 #18 Skrevet 23. september 2022 Jeg har beskyttelsestrekk både på hotellputer og vanlig puter. Og så putetrekk over igjen. Vasker trekkene ofte og putene ser like fine ut og lukter ikke vondt. Så kjøp beskyttelsestrekk,veldig smart🙂 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #19 Skrevet 23. september 2022 Vasker dunputa 1-2 ganger i året, det får holde. Men hadde ikke trivdes med sjeldnere enn det. Dusjer daglig pga. jobb, trening, og ikke minst foreløbig lave strømpriser her, og bruker beskyttelsestrekk under putetrekket. Anonymkode: 064f6...5e3
Maskinfører Skrevet 23. september 2022 #20 Skrevet 23. september 2022 Kan ikke huske sist gang jeg vasket dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå