Gå til innhold

Er det ok å fortsette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt sett ville jeg gått til mine to beste venner for dette, men er i Amsterdam og trenger litt råd, innspill, tredjepart, kall det hva du vil.

Kom ut av et dårlig forhold for 4 måneder siden og brukte sommeren for å slippe meg litt løs, fokusere på meg selv samtidig som jeg ville ha det gøy. Iløpet av den tiden mens jeg har vært med andre, startet jeg også å ha en FF ordning med en venn som jeg nå er på reise med. Han var fullstendig klar over at jeg iløpet av sommeren var med andre men, har hatt mer sex med han enn totalt med de andre jeg har vært med. Både fordi jeg liker han som person, det er beleilig, og han vet hva han gjør noe som ikke alltid skjer når jeg har blitt med eller tatt andre menn med hjem. 

Så forteller han meg i går mens vi lå å koste etter vi hadde vært ute at han var blitt forelsket i meg. Men forstår at jeg enda er ferskt ut på markedet, han forventet ikke at jeg skulle endre mening og bli sammen med han der og da. Det var bare begynt å gjøre vondt for han å holde følelsene skjult skulle jeg føle det samme. Ingenting behøver å forandre seg om jeg fortsatt trenger mer tid, skulle jeg også finne en bedre match med noen annen, eller finne ut at nok er nok, så aksepterte han det. Han ville være veldig tydelig på at han ikke ville legge noe som helst press på meg, hadde det ikke vært for at sist gang han var forelsket i noen var han for treg til å si det, så hadde han ikke tatt det opp. Jeg kan ikke si det sikkert, men når han sier sist gang at han var for treg, har jeg tenkt tanken på om han mente meg før jeg ble med eksen. Mulig jeg leser for mye inn på det.

Jeg liker han kjempe godt, vi kommer godt overns utover når vi har sex og bare tilbringer tid sammen, hadde ikke kommet til å reise med han hvis vi ikke kunne gjort turist greier. Du har menn som kaller seg for nice guys, og så har du menn som han som faktisk er en ordentlig fyr. Verken jeg eller vennegjengen vår har opplevd at han noen gang har gjort noe og forventet å få tilbake for det, når jeg ser tilbake og siden jeg vet at de ikke var en fan av eksen. Har de vel egentlig ønsket at vi skulle slutte flørten og bare bli sammen. Men jeg føler ikke at det er noen manipulering eller spekulering på gang fra hans side. Han er villig til å gi meg så mye tid jeg vil, sa om jeg trengte å snakke ut om det først, med noen andre enn han så forstår han. Jeg vil ikke si det er umulig at jeg kan ende opp med å få følelser for han, men akkurat nå er jeg bare ikke der hvor han er.

Han har jo nå gitt meg valget til at vi kan fortsette slik som vi er, med eller uten mulighet for at det kan bli noe mer. Jeg er bare ikke sikker på om det er rettferdig for han, og ønsker ikke å ende opp med å såre han skulle vi fortsette og jeg ikke blir forelsket. Det er jo ikke noen tvil om at det kommer til å fortsette resten av denne ferien, det jeg tenker er bør jeg behandle dette som at vi skaper et siste ordentlig godt minne sammen, for å så avslutte når vi kommer hjem. Eller er det ok om vi bare fortsetter slik det er?

Anonymkode: 0a3ab...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk, atter en tråd om pulevenner. Når skal det gå opp for dere at dette sjelden eller aldri fungerer ? 

Anonymkode: ac659...24a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis jeg var deg så hadde jeg umiddelbart sluttet å pule på andre og holdt meg til han her en periode. Kjent etter, kan det være potensial for følelser? Men ikke latt det gå månedsvis, hadde hatt lav terskel for å avslutte og slippe han fri til å treffe ei ny.

Jeg tolker det ikke som om han mente at han var for sein til å sjanse på deg før forrige forholdet ditt, men at han gikk glipp av ei annen han var interessert i. 

Anonymkode: ef5ec...1a0

• Liker 3
Skrevet

Dette er vanskelig.

Jeg føler det er best at du tar et standpunkt. Enten han, og bare han. Eller du gjør det slutt.

Men dette er det eneste jeg selv hadde klart og følt for.

Jeg tror det blir bare kaos og vondt i følelseslivet hans hver gang du ikke er med ham, og ikke han hører fra deg. Han vil være snill med deg, for snill, tenker jeg, men han har et håp om at du vil gjengjelde følelsene hans en gang. 

Jeg har tenkt litt i det siste over det med at man skal være så snill og liksom omtenksom til den man er forelsket i. Men er det ikke egentlig enda snillere om den forelskede sier at han er så forelsket i deg, og vil ikke dele deg med andre. Han vil du skal  være hans eneste. 

Det hadde jeg selv i hvert fall falt for.

• Nyttig 1
Skrevet

Drømme scenario hvis min fwb ble forelsket i meg sukk😩🥰

Anonymkode: 980e6...eb7

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Atter et bevis på at fwb/kk/ff ikke funker ...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Atter et bevis på at fwb/kk/ff ikke funker ...

Er ikke som at dette er første gang jeg har hatt en slik ordning, og når vi avsluttet det så var det ingen vonde følelser mellom oss eller andre følelser involvert i det hele tatt foruten om vennskap egentlig. Kanskje det funket fordi vi hadde kjent hverandre siden vi vokste opp sammen, og for oss det året vi hadde sex bodde vi i samme leilighet i ny by for å studere. Men siden vi studerte og jobbet så mye var det vanskelig for oss å finne tid å date, jeg tils da hadde bare hatt sex med første kjæresten og ikke komfortabel med ONS enda. Samtidig som vi begge var seksuelt frustrerte da vi var vandt med å ha sex regelmessig. 

I vennegjengen vår om ikke noen har vært kjærester så har de fleste i det minste hatt sex med en annen i gjengen uten at det har blitt problemer når sexen var over. Det behøver ikke å være en så stor greie, det bare ble slik i dette tilfelle at forelskelse kom inn i bildet. Noe som jeg mener er like naturlig som sex i seg selv er. For meg er sex et menneskelig behov, om jeg går for lang tid å ikke føle den nærheten man får av kroppskontakt merker jeg at det ødelegger psyken min. Du kan jo si "det er jo bare å onanere" men det er ikke det samme. Jeg misunner egentlig folk som kan gå lenge uten sex, behøver ikke nødvendigvis å være PiV kan være godt å få hverandre til å komme på andre måter som tilfredstiller behovet. 

Men lengste jeg har gått uten sex er to måneder og jeg holdt på å bli gal til det punkte at følte jeg var blitt stygg og ikke kunne bli elsket.

Anonymkode: 0a3ab...d8b

Skrevet

Det er ikke ok å fortsette om du ikke er interessert i noe mer og klar for noe mer med han. Da holder du han for narr og sårer han enda mere. Det at han sier det går bra å fortsette er det alle sier i håp om at den de liker etterhvert skal "våkne opp" og bli forelsket i de tilbake. 

Anonymkode: ecbb2...0d7

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig, TS. Kan jeg spør hvor gamle dere er?
Når du ikke har følelser for han, så kommer du på et tidspunkt til å få dette for noen andre. Da tror jeg at du ikke vil være interessert i å henge så mye med han er mer. Siden du ikke klarer å bestemme deg for om du skal stoppe å se han nå, så kan du ta tiden til hjelp. Bare vær helt ærlig med han

Anonymkode: a039c...a9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis jeg var deg så hadde jeg umiddelbart sluttet å pule på andre og holdt meg til han her en periode. Kjent etter, kan det være potensial for følelser? Men ikke latt det gå månedsvis, hadde hatt lav terskel for å avslutte og slippe han fri til å treffe ei ny.

Jeg tolker det ikke som om han mente at han var for sein til å sjanse på deg før forrige forholdet ditt, men at han gikk glipp av ei annen han var interessert i. 

Anonymkode: ef5ec...1a0

Signerer denne😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Samme her…

Anonymkode: 54297...ec2

Skrevet

Ts; hvorfor tror jeg at dette også er din novelle? 

Anonymkode: 81fbd...14b

• Liker 1
Skrevet

Hei, trådstarter.

Jeg må dessverre stenge tråden din i og med at den er opprettet med en mangefull tittel. Henviser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler skal være beskrivende. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler kan stenges.

Du kan sende meg en privat melding med ønske for ny tittel, eller du kan opprette en ny tråd med en beskrivende tittel.

Spørsmål vedrørende denne avgjørelsen eller generell modereringspraksis kan sendes inn i Private forumhenvendelser under Generelle henvendelser eller Spørsmål rundt bruker og moderering.

Med vennlig hilsen
Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...