Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det er ikke for å være hevngjerrig elns, for det er ikke tilfelle. Men han bruker størrelse M etter å ha gått ned i vekt, og noen av de gamle klærne hans, som er veldig gamle, og skitte er L. De ser ikke ut. Ikke bare i seg selv, men det er rare farger på de, så det er vanskelig å kombinere de med andre klær. Jeg synes ikke de er noe fine, og synes ikke han er noe fin i dem heller. Det er for øvrig bare 2 gensere jeg vil kaste. En knæsj rød, og en beige genser. Jeg kjøpte helt nye til han forrige uke, så vil gjerne mer at han går i de enn de jeg har her

Anonymkode: 5a9da...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han. Og ikke kast de, gi de bort på Finn eller Fretex :)

• Liker 13
Skrevet

Nei, snakk med ham og spør om det er greit du gir de videre siden de er for store.

• Liker 8
Skrevet

Nei, dette skal han jammen få lov til å ha en formening om selv og vil han beholde dem så er det slik. :opplyser: 

• Liker 15
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Det er hans, ikke ditt - så da må du snakke med han først.

Anonymkode: 9778c...6c3

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde explodert i alle regnbuens farger om noen romsterte seg igjennom mine skap
og kastet fordi de syns at jeg ikke kledde fargene, eller plaggene -  fordi de hadde lyst til det?!? 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde explodert i alle regnbuens farger om noen romsterte seg igjennom mine skap
og kastet fordi de syns at jeg ikke kledde fargene, eller plaggene -  fordi de hadde lyst til det?!? 

Er jo ikke fordi jeg har lyst til det. Er mer fordi jeg vil at han skal bruke de nye klærne hans. Han har brukt flere tusen kroner på klær, og alt bare ligger i skapet hans MED merkelapp på fordi han «ikke vil ødelegge de» 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo ikke fordi jeg har lyst til det. Er mer fordi jeg vil at han skal bruke de nye klærne hans. Han har brukt flere tusen kroner på klær, og alt bare ligger i skapet hans MED merkelapp på fordi han «ikke vil ødelegge de» 

Du vil at han skal...?...men han er antagelig en voksen mann som selv kan bestemme om han vil gå i de gamle tingene, eller begynne å gå med de nye når han har lyst? De nye klærne går ingen vei. :fnise:  (joda, jeg forstår hva du mener, men det går ikke å gjøre det sånn) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår absolutt fristelsen, men spør først. Det er hans ting, og å kvitte seg med partnerens ting uten partnerens viten og samtykke viser liten respekt for ham og hans ting.

Anonymkode: 4f462...53f

• Liker 3
Skrevet

Det har du ikke lov til. Å kaste andres eiendeler er et solid overtramp.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Altså, det er ikke for å være hevngjerrig elns, for det er ikke tilfelle. Men han bruker størrelse M etter å ha gått ned i vekt, og noen av de gamle klærne hans, som er veldig gamle, og skitte er L. De ser ikke ut. Ikke bare i seg selv, men det er rare farger på de, så det er vanskelig å kombinere de med andre klær. Jeg synes ikke de er noe fine, og synes ikke han er noe fin i dem heller. Det er for øvrig bare 2 gensere jeg vil kaste. En knæsj rød, og en beige genser. Jeg kjøpte helt nye til han forrige uke, så vil gjerne mer at han går i de enn de jeg har her

Ville du syns at det var greit dersom han  kastet dine klær uten å spørre deg, fordi han syns at de er feil størrelse, rare eller stygge? 

Ikke det nei.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Bare kast dem (gi bort eventuelt), og når han en dag spør om du har sett dem sier du : nei den har jeg faktisk ikke sett på lenge… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Åhhh… gjett om alt av undertøyet ditt jeg ikke likte ville forsvunnet en viss plass om du hadde gjort noe slikt mot meg, da! 🤣

• Liker 4
Skrevet
Mamajune11 skrev (3 minutter siden):

Bare kast dem (gi bort eventuelt), og når han en dag spør om du har sett dem sier du : nei den har jeg faktisk ikke sett på lenge… 

Så utrolig lite respektfullt

Anonymkode: 342fe...e0f

• Liker 6
Skrevet

Om du vasker klær: la de du ikke liker ligge litt ekstra lenge ibskittentøyet. Dytt de bakerst i skapet når de er rene. Om de ligger på gulvet, dytt de tilfeldig inn under senga/sofa så de «forsvinner» en stund. 

Anonymkode: 8d5d3...31d

• Liker 1
Skrevet
Mamajune11 skrev (3 minutter siden):

Hva feiler det folk? Jeg har en utrolig stygg genser og en hettejakke som jeg har hatt siden vgs. Jeg vet jeg ikke kan bruke plaggene ute blant folk, men jeg er knyttet til de og de brukes flittig hjemme. Hadde blitt dritforbanna om et naut kasta de bare fordi det passet dem best.

Er en grunn til at kasting og beslag av andres eiendeler blir ansett for kontrollering og i noen tilfeller psykisk vold 

• Liker 10
Skrevet

Han er vel en voksen mann som greier fint å bestemme over sine egne klær.

Anonymkode: ff146...0ab

• Liker 4
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

Hva feiler det folk? Jeg har en utrolig stygg genser og en hettejakke som jeg har hatt siden vgs. Jeg vet jeg ikke kan bruke plaggene ute blant folk, men jeg er knyttet til de og de brukes flittig hjemme. Hadde blitt dritforbanna om et naut kasta de bare fordi det passet dem best.

Er en grunn til at kasting og beslag av andres eiendeler blir ansett for kontrollering og i noen tilfeller psykisk vold 

Ok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så utrolig lite respektfullt

Anonymkode: 342fe...e0f

Det man ikke vet har mann ikke vondt av, sies det. Har du aldri kasta/gikk bort noe ræl barna dine har uten å spør? 

Skrevet

Du oppfører deg som moren hans, TS. Selvfølgelig skal du spørre kjæresten din, før du kaster tingene hans. Det er ganske respektløst å ta seg til rette på den måten, uavhengig om du liker klærne eller ikke. Det er han sine klær, og hva du tenker og føler vedrørende klærne hans - har ikke så veldig mye å si. Hvis han selv liker klærne, så er det ikke så mye du får gjort med det. Og drive på med en kontrollerende adferd som dette, kan være døden for et parforhold. 

Anonymkode: 318eb...207

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...