Gå til innhold

Sjalusi over partners fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere andre som har en partner som er attraktiv og har hatt mange kjærester og andre relasjoner, hvordan takler dere det?

Kjæresten min er en del eldre enn meg, og har hatt en del partnere naturlig nok.

Det jeg sliter med, er å takle alt dette, bl.a. fordi han i starten av forholdet sa noen detaljer fra noen av forholdene. Såret meg veldig.

Men, jeg prøver å tenke sånn: Om han virkelig likte noen av dem, så hadde han vel fremdeles vært i et av de forholdene, og ikke med meg? Han har heller aldri hatt forhold som har vart mer enn 2 år ca., og meg har han vært sammen med i straks 3 år. Betyr det noe?

Han har også sagt, at om han hadde møtt meg mange år tidligere, ville han gjort det slutt med den han var sammen med på det tidspunktet.

Er det slik for andre, at dere sliter med sånne tanker? Prøver å tenke at han har valgt meg. Vi møttes på en fin måte, og fikk følelser for hverandre omtrent samtidig, vi har det så fint sammen og koser oss veldig når vi gjør alt mulig. Kan snakke med han om alt, men har berøringsangst for alt som har med fortiden å gjøre. Når han f.eks. forteller om en ferie han var på for 10 år siden, får jeg en klump i magen og spør på refleks næmest om det var med venner, alene eller med en kjæreste. Det er vondt å forestille seg han med noen andre, når jeg elsker han så inderlig.

Anonymkode: 216b5...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ikke på det. Fortid er fortid. 

Han har jo åpenbart likt de siden han har vært med de men det er ikke alltid nok å like hverandre for at et forhold skal fungere i lengden. Unødvendig av han om han har delt masse positivt om sine tidligere forhold og partnere med deg, da hadde jeg nok sagt at jeg vil ikke høre det og lurt på om intensjonen hans med å fortelle det var for å få meg usikker og undertrykket 

Anonymkode: 7b138...954

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men, jeg prøver å tenke sånn: Om han virkelig likte noen av dem, så hadde han vel fremdeles vært i et av de forholdene, og ikke med meg?

Jaha…

Mest sannsynlig har disse damene dumpet han nettopp fordi han glipper ut med upassende ting.

La meg tippe, de var eldre enn deg og ikke like føyelige?

Anonymkode: b3e60...0c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Unødvendig av han om han har delt masse positivt om sine tidligere forhold og partnere med deg, da hadde jeg nok sagt at jeg vil ikke høre det og lurt på om intensjonen hans med å fortelle det var for å få meg usikker og undertrykket 

Anonymkode: 7b138...954

Klart det er, og det fungerer jo.

Anonymkode: b3e60...0c5

Skrevet

Kan hende ex-damene ikke likte HAN?

Verdt å vurdere...
Selv om han påstår at "jeg dumpet dem" og sånt. Kanskje de sørget for å bli dumpet, det går fint an for å bli kvitt noen.

Anonymkode: bb9c3...5f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan hende ex-damene ikke likte HAN?

Verdt å vurdere...
Selv om han påstår at "jeg dumpet dem" og sånt. Kanskje de sørget for å bli dumpet, det går fint an for å bli kvitt noen.

Anonymkode: bb9c3...5f5

joda, er sikkert noen som har dumpet han også. Men de fire jeg vet om, ville alle fortsette med han, og føler at det er en belastning på forholdet og min selvtilit, trygghet.

Skrevet

Hold fokuset på at han har valgt deg, og at han fortsetter å velge deg hver dag. Gled deg heller over at han har hatt en fin ferie for mange år siden, uavhengig av hvem han var sammen med. Det går på det med å unne den man er glad i fine opplevelser.

Om dere begge er relativt voksne så er det umulig å ikke komme inn på temaer som har med fortiden å gjøre, og det blir fryktelig vanskelig for han om han aldri skal få snakke fritt av frykt for å såre deg.

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke på det. Som meg har han en fortid, men det er meg han valgte å leve med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere andre som har en partner som er attraktiv og har hatt mange kjærester og andre relasjoner, hvordan takler dere det? 

Tenker aldri på det, han er jo med meg nå. 

Anonymkode: 82414...e9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå deg ♡

Tror ikke du trenger så mange råd heller. Du vet jo at han er sammen med deg nå. Det er deg han liker og vil være sammen med.

Anonymkode: d2d59...c8f

• Liker 1
Skrevet

, får jeg en klump i magen og spør på refleks næmest om det var med venner, alene eller med en kjæreste. Det er vondt å forestille seg han med noen andre, når jeg elsker han så inderlig.

Slutt å spørre spørsmål du ikke har lyst til å vite svarene på.

Tving deg til å slutte og tenke på det og slutt med stalking av eksene hans i sosiale medier. 

Etter et par mnd med denne egeninnsatsen, svinner følelsen bort med tiden. 

Anonymkode: 0953a...342

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes det er veldig merkeligt at du velger å bli ilag med exen til alle jentene typen din har vært med,  siden du er venn med alle 4?

jeg vet at jeg hadde ikke blitt ilag med en jente som har vært ilag med mine kompiser...

Ikke spør ting du vet svaret om.

Det høres ut som du ikke er klar for et forhold og du burde jobbe med deg selv før du blir å ødelegge forholdet med den innstillinga

Endret av Fantaa
  • Liker 1
Skrevet
Fantaa skrev (18 minutter siden):

Synes det er veldig merkeligt at du velger å bli ilag med exen til alle jentene typen din har vært med,  siden du er venn med alle 4?

jeg vet at jeg hadde ikke blitt ilag med en jente som har vært ilag med mine kompiser...

Ikke spør ting du vet svaret om.

Det høres ut som du ikke er klar for et forhold og du burde jobbe med deg selv før du blir å ødelegge forholdet med den innstillinga

Venn med alle fire? Nå bare dikter du opp ting. Jeg har aldri engang møtt dem.

Skrevet

joda, er sikkert noen som har dumpet han også. Men de fire jeg vet om, ville alle fortsette med han, og føler at det er en belastning på forholdet og min selvtilit, trygghet.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Venn med alle fire? Nå bare dikter du opp ting. Jeg har aldri engang møtt dem.

Rart at du skriver at du vet om dem, og at dem vil fortsette, men at du aldri har møtt dem?

rare greier må jeg si.

Så hva er det du sier egentlig, har du møtt dem eller ikke?

Anonymkode: 5d837...659

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker på de han fortsatt har kontakt med, ikke noen av de andre. 

Anonymkode: 105c4...ba3

Skrevet

Har du ikke din egen fortid?  Hvordan ville det vært for deg om din kjæreste satt å var sjalu på det? 

Anonymkode: aae92...7f8

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig så har jeg aldri ofret kjærestene mine sin fortid en tanke en gang. Gir han deg en grunn til å frykte at «fortiden hans skal innhente han»? 

Anonymkode: 718fa...e35

• Liker 1
Skrevet

Aldri tenkt noe over.

Møtt et par av eksene hans flere ganger. Til og med bodd sammen i kjelleren til den ene i et par uker😂

Ekser er vann under brua. Virkelig ikke noe å tenke på.

Må være grusomt å være så sjalu og usikker.

Anonymkode: 4c123...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aldri tenkt noe over.

Møtt et par av eksene hans flere ganger. Til og med bodd sammen i kjelleren til den ene i et par uker😂

Ekser er vann under brua. Virkelig ikke noe å tenke på.

Må være grusomt å være så sjalu og usikker.

Anonymkode: 4c123...6c9

Ja det er grusomt, men veldig veldig vanlig... Hvordan klarer man å ikke være det?

Anonymkode: 105c4...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Rart at du skriver at du vet om dem, og at dem vil fortsette, men at du aldri har møtt dem?

rare greier må jeg si.

Så hva er det du sier egentlig, har du møtt dem eller ikke?

Anonymkode: 5d837...659

Har svart på det allerede. Men nå avsporer du tråden, slutt med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...