Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har jobbet i kommunen i mange mange år og fått tilbud om kurs ( 7timer med 4timer reisetid). Dette blir på fridagen min. Hvordan er det der du jobber? Får du betalt? avspasering? bytte fridag?Eller skal du bare være glad du får dra på kurs og gjør det uten godtgjøring sånn som vi må?

Anonymkode: d2f6b...cd7

Videoannonse
Annonse
Gjest pop up bruker
Skrevet

Er det i regi av jobb, og jobbrelatert, skal du få betalt så klart. Da logger du det som vanlig arbeid / kurs.

Skrevet

Får ikke lønn for kurs nei

Anonymkode: 6a7bb...709

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei

Har jobbet i kommunen i mange mange år og fått tilbud om kurs ( 7timer med 4timer reisetid). Dette blir på fridagen min. Hvordan er det der du jobber? Får du betalt? avspasering? bytte fridag?Eller skal du bare være glad du får dra på kurs og gjør det uten godtgjøring sånn som vi må?

trenger du kurset? kan takke nei til kurset. 

uansett du kan da ringe avdelingslederen din å spørre om det lurer på her... det skal da ikke være verre enn det. 

Anonymkode: 292f5...014

Skrevet

Hos oss får de i deltidsstilling timebetalt. Fast ansatte i 100 % stilling får timer til avspasering,

Jeg jobber ikke gratis, selv ikke om det er kurs.

Anonymkode: 4bf45...7b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

trenger du kurset? kan takke nei til kurset. 

uansett du kan da ringe avdelingslederen din å spørre om det lurer på her... det skal da ikke være verre enn det. 

Anonymkode: 292f5...014

jada det veit jeg. Syns det er interessant å høre hvordan det er andre steder. trenger kurset ja, veldig relatert til jobben min.ts

Skrevet
pop up bruker skrev (26 minutter siden):

Er det i regi av jobb, og jobbrelatert, skal du få betalt så klart. Da logger du det som vanlig arbeid / kurs.

er jobbrelatert ja, gjennom forbundet jeg er medlem i. ts

Skrevet

Er det arbeidsgiver som sier at du skal/oppfordrer deg til å dra, eller er det ditt ønske og initiativ? Hadde det vært en selvfølge at du dro hvis du skulle vært på jobb den dagen?

Skrevet

Jeg er deltidsansatt i kommunen. Jeg får ikke betalt for å dra på kurs, det blir lagt frem som at vi som jobber deltid er så heldige at vi kan få være med på fridagen vår. Men jeg er selvfølgelig ikke pålagt å møte. De i 100% stillinger får vanligvis betalt. Enten fri for å delta eller avspasering. 

Anonymkode: 4d387...4f9

Skrevet

Hvis kursdager/reisedager tilkommer på fritiden opptjener jeg samme antall plussdager som kan tas ut i enten avspasering eller betales ut som vanlige arbeidsdager (ikke overtid)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...