Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er sykepleier og har den siste tiden funnet ut at dette kanskje ikke var riktig yrke for meg allikevel, til tross for at jeg elsker faget. Underbemanning, lav lønn og konstant stress er bare noe av det som gjør at jeg nå vurderer ny retning. Er det noen andre sykepleiere her inne som har gått videre med videreutdanning innen IT etter sykepleierutdanning? I tilfelle hva og hvordan? 🙂 Vurderer dette som et alternativ for å få prøvd noe helt annet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har flere muligheter. Enten ta master i helseinformatikk på uio eller ntnu eller ta en bachelor i IT på 90 nye studiepoeng som er rettet mer mot brukermedvirkning:)

Skrevet

Masteren i helseinformatikk inneholder ikke så mange studiepoeng innenfor ren IT ser jeg, så jeg ville ha satset på en ny bachelor. Med mindre du allerede liker å programmere, da kan det kanskje holde med et årsstudium.
Kanskje du finner noe nettbasert? Er det noen som burde tilby det så er det jo IT-utdanningene.

Anonymkode: 366af...361

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Masteren i helseinformatikk inneholder ikke så mange studiepoeng innenfor ren IT ser jeg, så jeg ville ha satset på en ny bachelor. Med mindre du allerede liker å programmere, da kan det kanskje holde med et årsstudium.
Kanskje du finner noe nettbasert? Er det noen som burde tilby det så er det jo IT-utdanningene.

Trenger ikke programmere i alle jobber innen IT. Stort behov for folk til å planlegge løsninger, som har kompetanse både helsefaglig og IT. 

Anonymkode: 4097d...a1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Trenger ikke programmere i alle jobber innen IT. Stort behov for folk til å planlegge løsninger, som har kompetanse både helsefaglig og IT. 

Anonymkode: 4097d...a1d

Her vil jo TS gjøre noe helt annet enn helse. Slik jeg leser emneplanen på de to studiene gjør de deg forberedt til videre arbeid i helsevesenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...