Gå til innhold

Dårlig ånde hos kattunge

Bellisimo

Anbefalte innlegg

Det lukter så ille av munnen til kattungen at jeg må vaske meg om hun slikker/biter på meg. Hele dyret stinker når hun har vasket seg. 

Kan ikke se noen åpenbar årsak til lukten i munnen hennes, men det kan skyldes tannfelling. Hun er 4mnd, god allmenntilstand, leker og koser ♡

Har vært i kontakt med veterinær, og fått beskjed om å se an til neste uke.. Er det noen som har vært borti liknende som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bellisimo skrev (2 minutter siden):

Det lukter så ille av munnen til kattungen at jeg må vaske meg om hun slikker/biter på meg. Hele dyret stinker når hun har vasket seg. 

Kan ikke se noen åpenbar årsak til lukten i munnen hennes, men det kan skyldes tannfelling. Hun er 4mnd, god allmenntilstand, leker og koser ♡

Har vært i kontakt med veterinær, og fått beskjed om å se an til neste uke.. Er det noen som har vært borti liknende som har noen råd?

Har opplevd det tidligere og da måtte det trekkes flere tenner med en gang.

Anonymkode: 1652c...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har opplevd det tidligere og da måtte det trekkes flere tenner med en gang.

Såpass! Var det kattunge eller voksen katt? 

Hvis det skyldtes tennene mente veterinær at det kunne gå over i løpet av noen dager siden hun er midt i tannfellings-fasen, så kunne derfor se an.. Men vil selvfølgelig ikke at lille hårballen skal ha det vondt ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellisimo skrev (Akkurat nå):

Såpass! Var det kattunge eller voksen katt? 

Hvis det skyldtes tennene mente veterinær at det kunne gå over i løpet av noen dager siden hun er midt i tannfellings-fasen, så kunne derfor se an.. Men vil selvfølgelig ikke at lille hårballen skal ha det vondt ♡

Hun var vel ett år eller noe sånt tror jeg. 

Men ville uansett hørt mer på veterinær enn kg. Er du usikker på veterinæren kan du jo høre med en annen veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun var vel ett år eller noe sånt tror jeg. 

Men ville uansett hørt mer på veterinær enn kg. Er du usikker på veterinæren kan du jo høre med en annen veterinær.

Takk for kjapt svar! Stoler på veterinæren. Ville bare høre om erfaringer, tips og råd, om noen hadde vært borti noe liknende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt med dårlig ånde måtte trekke 3 tenner og hadde visst knekt to fra før av, han var bare to år og fikk påvist TR. Etter tanntrekk forsvant den dårlige ånden. Han var også rød rundt tannkjøttet.

Anonymkode: ca2e6...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være på grunn av tannfellingen ja. Virker katten ellers i god form, så er det bare å vente til neste uka som veterinæren din sier. 

Anonymkode: 58e11...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fortsatt en liten knapp på at det er tannfelling, ja. Samtidig er det ikke noe synlig i munnen hennes. Vanskelig å si.. Blir veterinær over helgen for å sjekke hvis det ikke blir bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...