Gå til innhold

Idrettsdugnad, velger du helst å selge dopapir eller sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sist det var dorullsalg, betalte vi 350 kr til klubben. I stedet for å kjøpe doruller til 1200, og pushe på venner og familie.

Anonymkode: ae27a...b5a

Vi spurte selvsagt klubben for å komme fram til denne summen. 350 kr var de de fikk igjen av salget for 1200.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi spurte selvsagt klubben for å komme fram til denne summen. 350 kr var de de fikk igjen av salget for 1200.

Det skal jeg også gjøre. Akkurat nå med dyr strøm og mat, så blir det ikke lett å selge overpriset toalettpapir. 

Hvordan formulerte dere det når dere spurte klubben om det?

Anonymkode: 0ba24...d5e

Skrevet

Hvis jeg absolutt MÅ velge får det bli dopapir, men erfaringsmessig er det dopapiret av ymse kvalitet. 

På generell basis synes jeg salg som dugnad er en skikkelig uting. Det er ikke alle som har ørten familiemedlemmer som kan kjøpe av dem (og det er heller ikke gøy å påføre andre kjøpepress, som jo er det man gjør når man spør familien). Nabolaget blir dessuten veldig fort mettet av sokker/dopapir/kaker/kuponghefter når hele fotballaget eller speidergruppa skal gå dør til dør på nøyaktig samme sted. I tillegg får laget ganske lite igjen i forhold til kjøpsprisen. Det føles kjipt å kjøpe, eller be andre kjøpe, noe man ikke egentlig vil ha for 300 kroner og vite at laget bare får kanskje 100 av disse. Jeg har veldig forståelse for, og støtter, at man ønsker å holde avgiften nede, men mener at det er bedre måter å gjøre det på enn dette, f.eks. noe så enkelt som loddsalg (mange butikker/bedrifter sponser gjerne idrettslag med loddpremier) eller salg av hjemmebakte kaker, da vet giverne at alle pengene går rett i lagets lomme. 

• Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var veldig lite, jeg mener at vi hadde ca 170 kr sekken og sist måtte vi selge 6 sekker. 

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Arkana said:

Jeg har veldig forståelse for, og støtter, at man ønsker å holde avgiften nede, men mener at det er bedre måter å gjøre det på enn dette, f.eks. noe så enkelt som loddsalg (mange butikker/bedrifter sponser gjerne idrettslag med loddpremier) eller salg av hjemmebakte kaker, da vet giverne at alle pengene går rett i lagets lomme. 

Jeg er enig, men problemet er å ta inn 2000 kr i loddinntekter pr barn da blir det mange lodd i løpet av et år. Beløpet er ikke tilfeldig valgt, men det er inntekt fra loddsalg og dopapirsalg i løpet av ett år for barn i det lokale idrettslaget, da er det andre dugnader i tillegg. 

Endret av Kristin70
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 10.36):

Trenger ikke gidde å svare at dere helst ikke vil selge noe som helst. 

Premissene er at du må selge noe, for at idrettslaget skal kunne holde treningsavgiften nede. Hadde du helst solgt dopapir eller sokker? 

Anonymkode: 1e67f...42f

sokker, de får jeg solgt veldig fort :)

Anonymkode: 33eac...16e

Skrevet
On 9/22/2022 at 10:36 AM, AnonymBruker said:

Trenger ikke gidde å svare at dere helst ikke vil selge noe som helst. 

Premissene er at du må selge noe, for at idrettslaget skal kunne holde treningsavgiften nede. Hadde du helst solgt dopapir eller sokker? 

Anonymkode: 1e67f...42f

Restulatet i praksis for vår del er at treningsavgiften blir økt med prisen av det vi skal selge. For vi har ikke nettverk å selge til, og nabolaget blir mettet umiddelbart siden det er så mange som selger. Så vi må kjøpe alt selv. Når vi vanligvis kjøper first price dopapir og sokker fra Europris (pga dårlig råd), så blir differansen ganske stor. Så vi velger å heller betale det fortjenesten på salget ville vært.

Hvis vi absolutt måtte selge noe ville jeg nok helst valgt sokker, siden noen av dem muligens kan brukes til gaver så vi kan spare inn igjen noen kroner der.

Anonymkode: 8f6a0...e5d

• Liker 1
Skrevet

Dere som skriver sokker fordi dopapiret er overpriset, det er jo sokkene også. Hele poenget er at de skal tjene noe på de. Hadde de ikke vært overpriset hadde de ikke tjent noe. 

Jeg vil heller ha overpriset dopapir enn overprisede sokker. Vi ender opp med å kjøpe alt selv og vi har alltid behov for dopapir, ørten antall sokker er kjipt.  

Anonymkode: 948b7...60e

• Liker 1
Skrevet

Dopapir! Deilig å ha garasjen full, aldri tomt 😅

Anonymkode: c1b01...3b2

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på, obs sekkesalg er 139kr topp kvalitet. Er det ca samme på dugnad til feks 150kr? Hvis ikke, sokker.

Anonymkode: 2b7bd...342

Skrevet

Dopapir og kjøper alt selv! Så praktisk å ha stående

Anonymkode: a3ec5...4d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 14.10):

Dopapir. Det trenger i alle fall alle, så blir brukt. Sokkene hadde blitt kasta. 

Anonymkode: f7e9d...df8

Kasta?

Anonymkode: 9eb2c...d81

Skrevet

Dugnad er arbeid som gjøres for fellesskapet. At mor selger dopapir eller sokker til inntekt til barnets idrettslag er ikke dugnad. Det er pengeinnsamling.

Skrevet

Dopapir

Anonymkode: d805e...97b

Skrevet

Jeg kjøper gjerne begge deler selv, men bare hvis dopapiret ikke er elendig kvalitet. Har nylig kjøpt en type med bilde av en katt på, helt forferdelig. Har savnet tørkepapir, hvorfor selger ikke flere det? Har også kjøpt mikrofiberkluter, det var jo veldig greit.

Anonymkode: a32f7...3ca

Annonse
Skrevet

Vil ha tilbake det gode gamle kakelotteriet jeg. Og basar ; er det ingen som har det lenger? 

Anonymkode: 854d9...2cc

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vil ha tilbake det gode gamle kakelotteriet jeg. Og basar ; er det ingen som har det lenger? 

Anonymkode: 854d9...2cc

Får man inn nok penger på det?

Anonymkode: a32f7...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...