AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg opplevde for litt siden at en bukse jeg bestilte i str 38 føltes mer ut som 32. Hadde ikke sjans til å få den over hoftene. Og jeg er normalvektig og en str M til vanlig. Selv som 27 åring og voksen så kjente jeg at det stakk litt. Hvordan reagerer dere? Anonymkode: 93356...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Sender den tilbake. Er 35. Men da jeg var 20 så bestilte jeg noe sexy undertøy på ebay fra kina. Det kom i strl xxxxl og jeg fikk det ikke over det norske feite låret mitt og selvbildet mitt ble knust. 😅 Anonymkode: b312d...b72
Kratt_ Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Det viktigste for meg er hvordan kroppen ser ut, så blir mest irritert om jeg må bytte noe pga feil størrelse. Enten det er for lite eller for stort. 😅 1 1
JegMotStrømmen Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Jeg bryr meg ikke om det, det er egentlig lenge siden jeg har gitt opp størrelser. Kan bruke alt fra størrelse 36 til 42, alt etter fasongen på plagget, og hvor løst jeg vil ha det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sender den tilbake. Er 35. Men da jeg var 20 så bestilte jeg noe sexy undertøy på ebay fra kina. Det kom i strl xxxxl og jeg fikk det ikke over det norske feite låret mitt og selvbildet mitt ble knust. 😅 Anonymkode: b312d...b72 Uff😅 Anonymkode: 93356...fc3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Jeg bryr meg ikke om det. Jeg blir irritert over at de ikke følger standarder for størrelser. Hele poenget med størrelser, er jo at man skal kunne bestille et plagg og vite at det passer. Jeg bruker str 36/S til vanlig, men har noen plagg hvor jeg har måttet opp i L for at det skal passe. Men det er altså ikke noe som går på selvbildet mitt, det eneste det forårsaker av negative følelser, er irritasjon på produsenten fordi de ikke følger standardene og gjør det vanskelig å shoppe. Samme om det er andre veien, jeg har et par kjoler fra Bonprix hvor jeg har måttet gå ned i 32/34, og da er det fremdeles litt stort... Kjempeirriterende, spesielt siden man må betale for retur og frakt av ny kjole i ny størrelse. Anonymkode: 9ebab...2ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Jeg har aldri opplevd å få en selvtillitsknekk av å prøve for små klær, på tross av at jeg er over snittet opptatt av vekten min. Jeg vet jo hvilke størrelser jeg normalt bruker, og dersom jeg prøver på noe som er mindre enn snittet, så tenker jeg bare at "denne var liten i størrelsen, gitt". Og det samme skjer om jeg prøver noe som er for stort. Det er irriterende med uforutsigbare størrelser, men det er en annen sak. Og jeg ville forresten ikke kalt det feilmerking, for det er en kjent sak at størrelser varierer mellom merker. Anonymkode: ea038...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 Sikker på at det ikke var italiensk størrelse? Da er 38 lik norsk 34. Anonymkode: 730cb...760
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 Nei, det går ikke utover hverken selvtillit eller selvbildet mitt. Jeg blir bare drit irritert over at jeg som smetter inn i str 42/44 stort sett uten problemer, men innimellom så er str 46 så trangt at jeg knapt får hodet inn i kjolen. Spesielt gjelder det disse typiske nettbutikkene som selger billige klær. Men datteren min blir tilsvarende gretten når hun svømmer i str 34, siden hun bruker str 36' ish til vanlig. Vi har alle våre problemer. Anonymkode: 83324...cb0
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 Ler. Jeg er XS eller S, men av og til må jeg ha L i et plagg og da ler jeg meg skakk av de håpløse størrelsene. Anonymkode: 43d2c...26b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 Ja jeg kan innrømme at i lengden gikk det utover selvbildet mitt. Med alderen gikk jeg opp i vekt men en str 40 var plutselig som str 36 så jeg måtte opp i 42 og 44. Begynte å slanke meg og innså at det bare var butikken som merket størrelsen feil Anonymkode: e975e...7ae
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 Jeg bryr meg ikke om hvilken størrelse det er på plagget bare det passer. Jeg har klær i alt fra S til XL, og det eneste som irriterer meg er at jeg må ta med flere størrelser av alt inn i prøverommet. Det er jo helt i det blå.... Anonymkode: 85fcf...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå