Gå til innhold

Hvorfor drikker menn øl og damer vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en gjeng menn i 30-årene samles drikkes det øk. Hvis en gjeng damer samles drikkes det vin. 

Hvorfor er det ofte slik?

Anonymkode: bf103...b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør de?

Hos oss drikker jeg øl, mannen min vin. Noen kelnere kan bli litt forvirret av det når vi spiser ute 😂

Anonymkode: 630e7...c76

• Liker 3
Skrevet

Jeg er kvinne og foretrekker øl. Drikker vin når jeg får det servert, og tar gjerne en flaske musserende på nyttårsaften, men ellers velger jeg som regel alltid øl.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis en gjeng menn i 30-årene samles drikkes det øk. Hvis en gjeng damer samles drikkes det vin. 

Har inntrykk av at det stemmer bedre for menn tidlig i 20-årene kanskje? Tar gjerne en øl og det gjør de fleste av vennene mine også, men enda oftere går det i vin, Champagne og cocktails når vi er ute. 

Kjenner for øvrig mange damer som gjerne drikker øl og til og med foretrekker øl over vin.

Skrevet

Fordi noen liker å sloss. Noen liker å være elegant.

Mens andre som drikker øl og vin gjør det av sosiale grunner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter å drikker øl nå. 

Kvinne 33

Anonymkode: b6029...d20

• Liker 1
Skrevet

Vinglass er finere? 😂

Anonymkode: 42211...bcb

Skrevet

Hvor har du det fra? Film? Stemmer ikke for min gjeng 

Anonymkode: 414b0...99e

• Liker 1
Skrevet

Vin er elegant og feminimt. Øl er mandig.

Anonymkode: 171b0...2a9

Skrevet

Drikker kun vin når jeg er med min mor og kun rosé, ellers drikker jeg kun øl.

Skrevet

Jeg foretrekker øl, om vi er en gjeng jenter/kvinner og flere andre drikker vin, så drikker jeg likevel øl. Sjelden jeg er alene om det heller. Mannen min foretrekker også øl, men han er mer glad i vin enn hva jeg er. Jeg kan drikke vin, men det er ikke førstevalget. Er ikke spesielt glad i søte likører heller, som også ofte assosieres med kvinner. 

• Liker 1
Skrevet

kultur

Anonymkode: 7ab04...919

Skrevet

Drikker vin fordi det skal mindre til før jeg kjenner en effekt. Liker jo å bli littegrann tipsy i godt selskap. Drikker jeg øl så må jeg drikke så mye. Jeg blir så full i magen og det blir ukomfortabelt i en stram kjole f.eks. I tillegg drikker jeg ikke fort nok. Er treig. Lunken øl er ikke godt. Men lunken vin er bra. 

Skrevet

Jeg er kvinne i 30 årene og drikker mest øl, helst poløl. 

Anonymkode: dc90f...dc4

• Liker 1
Skrevet
Hjertefisk skrev (3 minutter siden):

Drikker vin fordi det skal mindre til før jeg kjenner en effekt. Liker jo å bli littegrann tipsy i godt selskap. Drikker jeg øl så må jeg drikke så mye. Jeg blir så full i magen og det blir ukomfortabelt i en stram kjole f.eks. I tillegg drikker jeg ikke fort nok. Er treig. Lunken øl er ikke godt. Men lunken vin er bra. 

Fins mange gode øl med høy alkoholprosent på polet 😃

Anonymkode: dc90f...dc4

• Hjerte 1
Skrevet

Frykt for å få ølmage

Anonymkode: 05ece...692

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frykt for å få ølmage

Anonymkode: 05ece...692

Nemlig !  

Har nettopp jobbet steinhardt for å bli kvitt den, og skal ikke tilbake dit.  Noen få øl i bland, men da kun lavkarbo/lavkalori-øl. Ellers vin. 

Anonymkode: 6236a...552

Skrevet

Vet ikke med dere men Vin er mye sunnere enn Øl 😄 så jeg personlig hadde foretrukekt vin fremfor øl for å si det sånn

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 10.00):

Blir feitere av øl, derfor!!!!

Anonymkode: 0e58f...17c

Skrevet

Jeg drikker begge deler. Øl er digg, men jeg drikker ikke det en hel kveld. Blir så full i magen og tissetrengt av det 😅

-K

Anonymkode: 18698...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...