AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Del Skrevet 22. september 2022 Er lei av at selvbruningen smitter over på alt jeg har på meg når jeg svetter. I ilegg flasser den av stygt etter hvert. Har brukt spf 50 hele tiden, men lurer på å gå over til 15 i stedet. Men har det noe for seg? Kan jeg like gjerne gå uten noe som helst i en kort periode og så bruke 50 når jeg har fått litt farge? Beskytter 15 egentlig nok? Jeg vil ikke få skader på huden. Altså, pigmentflekker, rynker osv… snakker om kroppen her, i ansiktet bruker jeg 50 hele tiden. Anonymkode: d199d...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 22. september 2022 #2 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er lei av at selvbruningen smitter over på alt jeg har på meg når jeg svetter. I ilegg flasser den av stygt etter hvert. Har brukt spf 50 hele tiden, men lurer på å gå over til 15 i stedet. Men har det noe for seg? Kan jeg like gjerne gå uten noe som helst i en kort periode og så bruke 50 når jeg har fått litt farge? Beskytter 15 egentlig nok? Jeg vil ikke få skader på huden. Altså, pigmentflekker, rynker osv… snakker om kroppen her, i ansiktet bruker jeg 50 hele tiden. Anonymkode: d199d...933 Nei, 15 beskytter ikke nok. Egentlig gjør ikke 50+ det heller. Man får skader i huden uansett hvor mye solfaktor man bruker, om man er mye ute i sola. Rynker og pigmentflekker vil fort dukke opp uansett, og hudforandringer vil også skje. Så fort du er blitt brun, er huden påvirket, endret og skadet. Det som fungerer best, er å ikke være i sola i det hele tatt. Ikke en gang på overskya dager, siden strålene kommer seg gjennom skydekket uansett. Så valget ditt blir mellom to onder: Bruke selvbruning og holde deg unna sola for resten av livet, eller droppe selvbruningen og få rynker, pigmentflekker og solskadet hud. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Del Skrevet 22. september 2022 Det går ikke an å bli brun uten at det fører til skader på huden. Til og med kjemikaliene i selvbruning er ikke bra. Spf 15 gir ikke 100% beskyttelse Anonymkode: 09d36...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det går ikke an å bli brun uten at det fører til skader på huden. Til og med kjemikaliene i selvbruning er ikke bra. Spf 15 gir ikke 100% beskyttelse Anonymkode: 09d36...bf9 Men selvbruning er vel da bedre enn sola. Hater bare at jeg er så hvit. Er i utlandet og her er mye sol. Venninna mi fra Arizona er så fin og brun, men hun har vært ute uten solfaktor og jeg spurte henne om hun tenkte over hvordan hun kunne se ut som 40 åring om hun ikke begynte å beskytte seg. Hun sa at hun prøver å ikke tenke på det, men at hun ikke orker tanken og skal være mer forsiktig. Jeg er ikke mye ute i sola, men jeg må befinne meg i sola mye fordi jeg går mye.. jeg bare hater å være så bleik. Anonymkode: d199d...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det går ikke an å bli brun uten at det fører til skader på huden. Til og med kjemikaliene i selvbruning er ikke bra. Spf 15 gir ikke 100% beskyttelse Anonymkode: 09d36...bf9 Men hva er det i selvbruningen som ikke er bra? Er det så ille at man like gjerne kan sole seg liksom? Anonymkode: d199d...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva er det i selvbruningen som ikke er bra? Er det så ille at man like gjerne kan sole seg liksom? Anonymkode: d199d...933 Det er de frie kjemikaliene. Ikke så ille som sola men allikevel verre enn å ikke putte noe på huden Anonymkode: 09d36...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er de frie kjemikaliene. Ikke så ille som sola men allikevel verre enn å ikke putte noe på huden Anonymkode: 09d36...bf9 Her høres det ut som om du sitter og dikter opp noe skremselspropaganda for ts, rent tull som du bare har tenkt ut selv... Anonymkode: 23c16...41a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er de frie kjemikaliene. Ikke så ille som sola men allikevel verre enn å ikke putte noe på huden Anonymkode: 09d36...bf9 Det er ganske mange kjemikalier i solkrem og... Til tider stoffer som scorer veldig dårlig i tester. Anonymkode: 6c0da...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Del Skrevet 22. september 2022 Siterer Dr. Dray (hudlege): "There is no such thing av safe tanning". Når huden får farge av sola brytes kollagen i huden ned. Anonymkode: bb66f...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #10 Del Skrevet 22. september 2022 1 hour ago, Bålkaffe said: Nei, 15 beskytter ikke nok. Egentlig gjør ikke 50+ det heller. Man får skader i huden uansett hvor mye solfaktor man bruker, om man er mye ute i sola. Rynker og pigmentflekker vil fort dukke opp uansett, og hudforandringer vil også skje. Så fort du er blitt brun, er huden påvirket, endret og skadet. Det som fungerer best, er å ikke være i sola i det hele tatt. Ikke en gang på overskya dager, siden strålene kommer seg gjennom skydekket uansett. Så valget ditt blir mellom to onder: Bruke selvbruning og holde deg unna sola for resten av livet, eller droppe selvbruningen og få rynker, pigmentflekker og solskadet hud. ufattelig stusselig å ofre alt av sol og livsglede pga frykt for rynker! En ting er å være forsiktig ( bruker 50 selv + caps om i intens sol. Men ikke f om jeg skal smyge meg rundt i konstant skygge, med full polstring av klær av frykt for solen. Sånn du beskriver er å dra det ALTFOR langt og utrolig stusslig!! Anonymkode: 08f4c...bd5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 22. september 2022 #11 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ufattelig stusselig å ofre alt av sol og livsglede pga frykt for rynker! En ting er å være forsiktig ( bruker 50 selv + caps om i intens sol. Men ikke f om jeg skal smyge meg rundt i konstant skygge, med full polstring av klær av frykt for solen. Sånn du beskriver er å dra det ALTFOR langt og utrolig stusslig!! Anonymkode: 08f4c...bd5 Altså.... Jeg svarte sånn som jeg gjorde, fordi i HI spør TS om hvordan hen kan unngå skader, rynker og pigmentflekker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #12 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 12.12): ufattelig stusselig å ofre alt av sol og livsglede pga frykt for rynker! En ting er å være forsiktig ( bruker 50 selv + caps om i intens sol. Men ikke f om jeg skal smyge meg rundt i konstant skygge, med full polstring av klær av frykt for solen. Sånn du beskriver er å dra det ALTFOR langt og utrolig stusslig!! Anonymkode: 08f4c...bd5 Helt enig! Anonymkode: 7f010...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 9. juli 2023 #13 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg smører meg hver andre time,MINST,om det er sterk sol og jeg oppholder meg mye ute. Bruker solfaktor 30 til kroppen,og 5å til ansiktet. Blir aldri solbrent lenger,etter jeg ble mere nøye med å smøre meg ofte,og med rikelig mengde solkrem. Er ikke opptatt av å bli brun,men det blir jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg bruker kun 50 på ansiktet og halsen, og blir brun likevel med litt pigmentflekker som jeg ikke bryr meg om. Hadde vært enda brunere med lavere faktor og enda mer solskader. Anonymkode: e58ed...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg har brukt 50 spf i ansikt og enten 50 eller 30 spf på kropp i en uke på Kreta. Jeg fikk mye farge. Så det er fullt mulig Anonymkode: 46d9f...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Del Skrevet 10. juli 2023 hvorfor vil dere bli brune?? jeg er hvit og vil forbli så hvit som mulig, det er penere. hvorfor sole seg og skade huden med denne grillingen? Anonymkode: eff51...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå