Gå til innhold

Tok moren min i å være utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute på lørdag med ei venninne vi er begge i 30-åra og kjærestene være satt barnevakt så vi kunne gå ut på cafe og på shopping. Vi reiste et stykke for å komme til en annen by siden vi virkelig sko slå oss ut den dagen. Da ser jeg moren min hånd i hånd og kysser en annen mann. Hun så meg og ringte meg senere på kvelden. Hun forklarte at faren min de siste årene bare brydde seg om hobbyene sine (jakt, gutteturer ol) og hun følte seg bare som en hushjelp. Jeg spurte hvorfor hu ikke bare skilte seg osv men da sa hu at hun elsker han jo og trives i med han og alt med økonomi osv.  Vi skal til broderen i helga for å feire datteren sin bursdag. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bør jeg si noe? Late som ingenting? Har lyst å flytte langt bort. 

Anonymkode: 9fc19...27a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ønsker du selv da? Selv tror jeg at om jeg hadde et greit forhold til mine foreldre så hadde jeg nok ikke lagt meg opp i forholdet og så hadde jeg fortrengt det så godt det lar seg gjøre, bare for å slippe å bli blandet opp i dritten. 

Når det er sagt så synes jeg at moren din skulle tatt ansvar og ikke satt deg i en situasjon der du nå vet om det og hun har faktisk bedt deg om å holde kjeft om det... Altså man setter ikke barnet sitt i en slik situasjon enten barnet er 12 eller 32, det er dårlig gjort.  Så jeg ville nå forventet av en oppegående kvinne at hun selv la kortene på bordet og fortalte din far om utroskapen slik at du slipper å gå med dette.

• Liker 3
Skrevet

Dette er nok desverre veldig vanlig. Det er ufattelig msnge som blir i forholdet pga økonomi, barn, behagelighet, fasade osv… hvorfor gå ned i standard på hus, når man kan få i pose og sekk ved å finne spenning på si? Jg kjenner flere som gjør dette. Jeg selv skilte meg, gikk ned i standard. Men er nå kommet opp igjen i samme standarden. Tar bare noen år. Men folk generelt orker ikke dette stresset. Da er det enklere å finne noen på si, i et kjedelig ekte/samboerskap hjemme. 
ikke si noe til noen. Men jeg ville ha snakket med moren din. Nå har du en informasjon som ikke må ut i samfunnet. Og det vet hun. 

Anonymkode: ae0be...fc1

Skrevet

Jeg tenker at forholdet til foreldrene dine er privat selv om de er foreldre, så tenker jeg at du ikke har nok reel informasjon til å ha en mening, moren din er moren din på samme måte nå etter at du vet dette som hun var før - det har ikke endret seg og jeg er ikke tilhenger av å skulle løpe å fortelle folk alt mulig heller så jeg ville holdt kjeft og lagt det på is. 

• Liker 3
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Hva ønsker du selv da? Selv tror jeg at om jeg hadde et greit forhold til mine foreldre så hadde jeg nok ikke lagt meg opp i forholdet og så hadde jeg fortrengt det så godt det lar seg gjøre, bare for å slippe å bli blandet opp i dritten. 

Når det er sagt så synes jeg at moren din skulle tatt ansvar og ikke satt deg i en situasjon der du nå vet om det og hun har faktisk bedt deg om å holde kjeft om det... Altså man setter ikke barnet sitt i en slik situasjon enten barnet er 12 eller 32, det er dårlig gjort.  Så jeg ville nå forventet av en oppegående kvinne at hun selv la kortene på bordet og fortalte din far om utroskapen slik at du slipper å gå med dette.

Helt enig i alt dette. Jeg ville faktisk sagt til moren også at hun burde gi beskjed til faren nå å legge alle kortene på bordet. Fordi det er vondt for dattera å gå og skjule slikt for faren. 

Anonymkode: bfdca...6a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var ute på lørdag med ei venninne vi er begge i 30-åra og kjærestene være satt barnevakt så vi kunne gå ut på cafe og på shopping. Vi reiste et stykke for å komme til en annen by siden vi virkelig sko slå oss ut den dagen. Da ser jeg moren min hånd i hånd og kysser en annen mann. Hun så meg og ringte meg senere på kvelden. Hun forklarte at faren min de siste årene bare brydde seg om hobbyene sine (jakt, gutteturer ol) og hun følte seg bare som en hushjelp. Jeg spurte hvorfor hu ikke bare skilte seg osv men da sa hu at hun elsker han jo og trives i med han og alt med økonomi osv.  Vi skal til broderen i helga for å feire datteren sin bursdag. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bør jeg si noe? Late som ingenting? Har lyst å flytte langt bort. 

Hva har du lyst å gjøre? Hva er din selvinnsikt?

Anonymkode: 3a1bb...54f

Skrevet

Enten må din mor fortelle, eller du!

Skrevet

Jeg ville tatt en skikkelig prat med mor, og bedt henne ordne opp. Enten skille seg, eller avslutte forholdet. Hvis hun elsker mannen nok til å ville bli værende, så er det mye man kan gjøre. Uansett hadde jeg ikke greid å vite noe slikt om en av mine foreldre uten å gjøre noe med det. Og så må jeg bare si at hvis mannen din er "barnevakt" når du er ute av huset, er rollene i hjemmet noe dere også bør ha i bakhodet.. Mulig ordet var tilfeldig, men man er ikke barnevakt for egne barn.  

Anonymkode: 1c3c1...773

• 2 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 9.10):

Du har havnet i en skvis der ja.

Holder du kjeft og det kommer frem at du VISSTE men ikke sa noe til din far er det et valg du tok. Du beskytter din mors utroskap og hjelper henne med å holde det skjult. Hvordan tror du din far vil reagere på at hans datter beskytter sin utro mor? Du er og blir medskyldig i hans øyne.

Tror det eneste riktige, i en bedriten situasjonen du ikke ba om å bli en del av, er å gi din egen mor et ultimatum. Gi henne en sjanse til å tilså selv eller så må du være ærlig med din far.

Anonymkode: 2c78e...230

Skrevet

Tror fort faren din vet om dette allerede. Mange som har en slik ordning.

Anonymkode: f48eb...621

Skrevet

Dette hadde jeg glatt holdt meg utenfor. 🙈🙉🙊

Anonymkode: dfa2e...d79

• Liker 2
Skrevet (endret)

Helt utrolig at folk ber TS om å ikke foreta seg noe. Mens her inne på KG blir man hengt ut for å være utro eller bedt om å dra fra sin utro kjære. 

Fy fader så dobbelmoralsk KG er. Trist!

Om jeg hadde vært far, hadde jeg ersonlig ville vite om min kones  æffere

Endret av Al34n0nym1
Skrevet

Greier du å holde det for deg selv da? For min del ville det vært dødfødt å prøve engang. Det ville ramlet ut enten jeg ville eller ikke. 

Skrevet

Hadde gitt blaffen, da dette ikke betyr noe i praksis.

Anonymkode: 7162e...f27

Skrevet
Al34n0nym1 skrev (11 minutter siden):

Helt utrolig at folk ber TS om å ikke foreta seg noe. Mens her inne på KG blir man hengt ut for å være utro eller bedt om å dra fra sin utro kjære. 

Fy fader så dobbelmoralsk KG er. Trist!

Om jeg hadde vært far, hadde jeg ersonlig ville vite om min kones  æffere

Et du sikker på at det er samme personer som svarer hver gang? Når jeg kommenterer her jeg alltid samme ståsted - Not my business... 

Anonymkode: dfa2e...d79

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde gitt blaffen, da dette ikke betyr noe i praksis.

Anonymkode: 7162e...f27

Med andre ord så legitimerer du utroskap? Da regner jeg med om du synes det er ok hvis partneren din er utro så lenge du ikke vet noe?

Skrevet

Jeg mener at dette ikke er din sak. Foreldrene dine sitt forhold til hverandre er privat og ikke noe som har å gjøre med ditt forhold til dem, de er foreldrene dine uansett. Utroskap er selvfølgelig ikke greit, men du har bare sett én enkelthendelse og vet ikke alle omstendigheter rundt og det er dessuten ikke din jobb eller ditt ansvar å ordne opp i andres utroskap, selv ikke dine foreldres.

Anonymkode: 9cb27...416

Skrevet

Jeg hadde feid det under teppet

Anonymkode: 4250e...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...