AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Har en baby med kolikk og nå orker jeg snart ikke mer. Han er litt over 11 uker gammel og det har ikke blitt bedre. Har blitt fortalt at det verste gir seg rundt uke 6-8, det stemmer ikke. Jeg synes han er mer krevende nå enn for noen uker siden. Noen dager er ok (fremdeles masse gråt, men mulig å roe ned), mens andre dager er regelrette mareritt. Han er helt håpløs å få til å sove på dagtid, i går sov han ikke mer enn 30 minutter mellom kl 14-21. INGENTING funket. Bæresele har pleid å være løsningen, men i går hylte han i timesvis i bæresela. Vogn, hengevugge, byssing og bæring funket ikke. Alle lover meg at "det blir bedre" og at det endrer seg rundt 3 måneder, men hva om det ikke gjør det?? Jeg hørt mange historier om kolikkbabyer som fortsetter å gråte til de nærmer seg året. Hvordan kan folk love meg at det blir bedre? Hvis ikke ting endrer seg når han bikker tre måneder kommer jeg til å få et sammenbrudd. Vi får oppfølging av lege og venter på svar på om det er allergier og det er nesten så jeg håper det er det for da er det noe vi kan gjøre. Går på melkefri diett, har vært hos fysio og manuellterapeut. Kuttet koffein, prøvd sukkervann. Ingenting fungerer. Opplevde at han ble verre etter rotavirusvaksinen han tok for tre uker siden, men vet ikke om det er noen sammenheng. Far har fått en ordning med jobben sånn at han kan være med oss 50%, men vi er utslitt begge to. Siden han ikke kan trilles og er vanskelig på søvn er det ikke så lett å få avlasnting. Anonymkode: 49873...bf9 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Har dere sjekket for reflux? Eller prøvd medisiner mot halsbrann /refluks?? Anonymkode: 32fb9...370
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Og allergisvar bør komme raskt, dette er en akutt situasjon! At dere må vente på svar sier meg at legen ikke tar dette helt på alvor. Man må selvsagt finne grunnen når en baby gråter så mye! All min medfølelse ❤️ PS. Jeg ville sykemeldt meg helt fra permisjonen, slik at far også må være hjemme. Dette er nesten umulig å stå i for én person. Anonymkode: 32fb9...370 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere sjekket for reflux? Eller prøvd medisiner mot halsbrann /refluks?? Anonymkode: 32fb9...370 Nei, må det sjekkes hos lege eller kan helsesykepleier sjekke det? Han legger på seg så har ikke tenkt at det kan være refluks, men sikkert verdt å sjekke. Er bare så slitsomt å farte rundt mellom lege, Furst, helsestasjon med en hylende baby. Vil helst bare sitte hjemme til det går over.. Anonymkode: 49873...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og allergisvar bør komme raskt, dette er en akutt situasjon! At dere må vente på svar sier meg at legen ikke tar dette helt på alvor. Man må selvsagt finne grunnen når en baby gråter så mye! All min medfølelse ❤️ PS. Jeg ville sykemeldt meg helt fra permisjonen, slik at far også må være hjemme. Dette er nesten umulig å stå i for én person. Anonymkode: 32fb9...370 Skal kontakte legen i dag for å finne ut om svarene har kommet. Takk for svar og støtte, det er overraskende mange som bare ber oss holde ut og sier at det er normalt med mye gråt og magevondt hos babyer. Jeg klarer ikke å se på at han har så mye plager uten å gjøre noe 💔 Anonymkode: 49873...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Anbefaler osteopat. Funket her Anonymkode: 03ee4...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Man må dessverre ta mye mer ansvar selv når babyene har det vondt. Hva om vi selv gikk til egen med sterke smerter og fikk beskjed om å se det an et års tid, da er det sikkert bedre? Behandlingen av spedbarn er helt absurd. Dessverre fant noen opp begrepet kolikk, som mange helt feilaktig tror er en diagnose. Kolikk betyr bare at man har en baby som er plaget av noe man ikke vet hva er. Klart det er verdt en innsats å finne ut hva det er og fikse problemet! De mest klassiske problemene er: Refluks: Aller verst om nettene og i liggende stilling, baby ofte roligere i oppreist posisjon, men etter lang tid med refluks blir halsen så sår pga magesyren som etser at det alltid er vond. Ammer gjerne med for smertelindring, men får raskt vondt igjen pga oppstøtene. Diagnose får man bare ved ph-måling tror jeg, men kan man også teste medisiner. Trykk i ørene: Meget vondt, men oftest også i sammenheng med å ligge flatt, typ våkner veldig ofte utover natta, men kan sove godt sittende i vogn på dagtid feks, eller i bæretøy. Trykk må måles hos barnelege med rett utstyr, det er IKKE nok å lyse i ørene. Allergier: Matallergier som gir magevondt og generelt dårlig humør. Veldig mange reagerer på kumelk også via amming. Har hatt baby med melkeproteinallergi og symptomene var mye gulping, veldig uro, veldig vanskelig for å sove, endel gråt og generell uro. Ikke så stor forskjell på dag og natt, gjennomgående problemer med å sovne osv. 6 uker melkefritt måtte til for bedring, inklusive at jeg måtte bytte tannkrem. Så sensitivt var det, og det gjennom morsmelk. Så skal uendelig lite til for å skap problemer, og man kan ikke konkludere før etter minst 6 uker helt melkefritt. Obs også på kremer, sminke osv om man ammer. Og det man påfører babyen også. Endel slikt inneholder melk. Kan også være andre allergier, egg er gjerne en god nr to. Låsninger: Fødsel er hardt for den lille kroppen. Det kan oppstå låsninger i muskler og skjellett. Har hatt den andre med låsning i nakken. Slet med mye gråt, sterkt nærhetsbehov, mye amming (=smertelindring) vanskelig for å sove. Ikke helt kolikkaktig kanskje, med bæretøy, nærhet og pupp så mye hun ønsket hadde hun det greit. Men det kan ha vært flaks. Da hun var 11 mnd forsto jeg endelig at hun våknet av smerte om nettene. Begynte å høre så tydelig forskjell på gåt av smerte og annen gråt at det ikke gjensto noen tvil. Kunne ikke så mye om dette fra før, men innen da hadde jeg lista klar. Så startet hos manuellterapeut som brukte to minutter på å se problemer og ca 2 sek på å fikse det. Så fulgte to litt urolige netter hvilket han sa at ville komme pga justeringene var uvante for barnet og trolig litt vonde, og tredje natta sov hun 6 t i strekk for første gang siden nyfødt. Tok allikevel år for henne å finne tryggheten igjen om nettene, veldig nærhetssøkende. Trist jeg ikke visste at all gråten fra start ikke var normalt. Skulle ønske noen hadde fortalt meg alt dette da hun var bare noen uker gammel... Hun nr to som hadde mpa hadde også stramt tungebånd, så det påvirket ammingen. Det fikk vi klippet hos dr.Barnegod og da ble hun mye mer fornøyd. Samme problem førte oss til en osteopat som i den sammenheng fant mye spenninger i kroppen som vi gikk til behandlinger for, og merket at babyen ble mer og mer avslappet. Så osteopaten var også helt gull! Er vel også mange historier om "kolikk"babyer som blir helt "friske" etter et besøk hos kiropraktor. Også pga at de finner og ordner opp i smertefulle låsninger. Ang refluks og ørene må man via barneleger, mens resten av kroppen kan undersøkes av folk du selv bare bestiller time hos. Søk opp de som jobber spesielt mot spedbarn og barn. Og ta med babyen for vurdering. Da får dere trolig utelukket endel ting, eller...som hos oss... finner noen problemet med en gang og kan fikse det veldig raskt. Om man synes slikt er skummelt... ja kanskje. Det er forståelig. Jeg ville aldri tatt med en fornøyd baby dit for å bli "skrudd på". Men når babyen opplagt er plaget og har det ulidelig vondt, så tenker jeg faktisk at man må ta sjansen. Søk opp de seriøse og hør rundt etter erfaringer. Håper dette kan være litt til hjelp til å sette opp en liste over ting som må vurderes. IKKE aksepter at babyen din skal ha vondt og at de ikke bryr seg særlig om det. Ta ansvar selv for det du kan t ansvar for, og krev henvisning til barnelege for resten. Ikke gi deg. Få med deg far også i dette, det er tungt å stå i det alene. Anonymkode: 52c87...f1d 2 20
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Skrevet 22. september 2022 Har dessverre ingen råd, men enig med den som sa at du kan få sykemelding, enten helt eller gradert, sånn at far kan være mer hjemme. Det er en stor påkjenning med baby som gråter mye, så viktig at du får litt pause også. Håper det går over snart! Anonymkode: 16e60...8d0
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 Jeg synes at min ble mer grinete etter rotavaksinen ja. Mye mer ubehag, misfornøye. Tok det opp med helsesykepleier. Jeg sa derfor nei til rotavirusvaksinen dose 2, og hun støttet meg fullt og helt. Anonymkode: 67cb2...eab
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man må dessverre ta mye mer ansvar selv når babyene har det vondt. Hva om vi selv gikk til egen med sterke smerter og fikk beskjed om å se det an et års tid, da er det sikkert bedre? Behandlingen av spedbarn er helt absurd. Dessverre fant noen opp begrepet kolikk, som mange helt feilaktig tror er en diagnose. Kolikk betyr bare at man har en baby som er plaget av noe man ikke vet hva er. Klart det er verdt en innsats å finne ut hva det er og fikse problemet! De mest klassiske problemene er: Refluks: Aller verst om nettene og i liggende stilling, baby ofte roligere i oppreist posisjon, men etter lang tid med refluks blir halsen så sår pga magesyren som etser at det alltid er vond. Ammer gjerne med for smertelindring, men får raskt vondt igjen pga oppstøtene. Diagnose får man bare ved ph-måling tror jeg, men kan man også teste medisiner. Trykk i ørene: Meget vondt, men oftest også i sammenheng med å ligge flatt, typ våkner veldig ofte utover natta, men kan sove godt sittende i vogn på dagtid feks, eller i bæretøy. Trykk må måles hos barnelege med rett utstyr, det er IKKE nok å lyse i ørene. Allergier: Matallergier som gir magevondt og generelt dårlig humør. Veldig mange reagerer på kumelk også via amming. Har hatt baby med melkeproteinallergi og symptomene var mye gulping, veldig uro, veldig vanskelig for å sove, endel gråt og generell uro. Ikke så stor forskjell på dag og natt, gjennomgående problemer med å sovne osv. 6 uker melkefritt måtte til for bedring, inklusive at jeg måtte bytte tannkrem. Så sensitivt var det, og det gjennom morsmelk. Så skal uendelig lite til for å skap problemer, og man kan ikke konkludere før etter minst 6 uker helt melkefritt. Obs også på kremer, sminke osv om man ammer. Og det man påfører babyen også. Endel slikt inneholder melk. Kan også være andre allergier, egg er gjerne en god nr to. Låsninger: Fødsel er hardt for den lille kroppen. Det kan oppstå låsninger i muskler og skjellett. Har hatt den andre med låsning i nakken. Slet med mye gråt, sterkt nærhetsbehov, mye amming (=smertelindring) vanskelig for å sove. Ikke helt kolikkaktig kanskje, med bæretøy, nærhet og pupp så mye hun ønsket hadde hun det greit. Men det kan ha vært flaks. Da hun var 11 mnd forsto jeg endelig at hun våknet av smerte om nettene. Begynte å høre så tydelig forskjell på gåt av smerte og annen gråt at det ikke gjensto noen tvil. Kunne ikke så mye om dette fra før, men innen da hadde jeg lista klar. Så startet hos manuellterapeut som brukte to minutter på å se problemer og ca 2 sek på å fikse det. Så fulgte to litt urolige netter hvilket han sa at ville komme pga justeringene var uvante for barnet og trolig litt vonde, og tredje natta sov hun 6 t i strekk for første gang siden nyfødt. Tok allikevel år for henne å finne tryggheten igjen om nettene, veldig nærhetssøkende. Trist jeg ikke visste at all gråten fra start ikke var normalt. Skulle ønske noen hadde fortalt meg alt dette da hun var bare noen uker gammel... Hun nr to som hadde mpa hadde også stramt tungebånd, så det påvirket ammingen. Det fikk vi klippet hos dr.Barnegod og da ble hun mye mer fornøyd. Samme problem førte oss til en osteopat som i den sammenheng fant mye spenninger i kroppen som vi gikk til behandlinger for, og merket at babyen ble mer og mer avslappet. Så osteopaten var også helt gull! Er vel også mange historier om "kolikk"babyer som blir helt "friske" etter et besøk hos kiropraktor. Også pga at de finner og ordner opp i smertefulle låsninger. Ang refluks og ørene må man via barneleger, mens resten av kroppen kan undersøkes av folk du selv bare bestiller time hos. Søk opp de som jobber spesielt mot spedbarn og barn. Og ta med babyen for vurdering. Da får dere trolig utelukket endel ting, eller...som hos oss... finner noen problemet med en gang og kan fikse det veldig raskt. Om man synes slikt er skummelt... ja kanskje. Det er forståelig. Jeg ville aldri tatt med en fornøyd baby dit for å bli "skrudd på". Men når babyen opplagt er plaget og har det ulidelig vondt, så tenker jeg faktisk at man må ta sjansen. Søk opp de seriøse og hør rundt etter erfaringer. Håper dette kan være litt til hjelp til å sette opp en liste over ting som må vurderes. IKKE aksepter at babyen din skal ha vondt og at de ikke bryr seg særlig om det. Ta ansvar selv for det du kan t ansvar for, og krev henvisning til barnelege for resten. Ikke gi deg. Få med deg far også i dette, det er tungt å stå i det alene. Anonymkode: 52c87...f1d Mye nyttig her, bare et par ting: angående refluks: pH-måling kuttes ut stadig flere steder, man er ikke sikret å få et nøyaktig resultat. Diagnose stilles da ved å prøve medisiner og vurdere effekten. Kolikk er også en egen greie, vår baby hadde fire ulike diagnoser pluss kolikk i tillegg ca. de tre første månedene. Kolikken var ulik de andre smertene, veldig tidsstyrt og ekstremt intenst. Den gikk over på omtrent den forventede tiden, og fortsatt gjenstod de andre plagene og smertene. Anonymkode: cbea1...580
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 12.00): Man må dessverre ta mye mer ansvar selv når babyene har det vondt. Hva om vi selv gikk til egen med sterke smerter og fikk beskjed om å se det an et års tid, da er det sikkert bedre? Behandlingen av spedbarn er helt absurd. Dessverre fant noen opp begrepet kolikk, som mange helt feilaktig tror er en diagnose. Kolikk betyr bare at man har en baby som er plaget av noe man ikke vet hva er. Klart det er verdt en innsats å finne ut hva det er og fikse problemet! De mest klassiske problemene er: Refluks: Aller verst om nettene og i liggende stilling, baby ofte roligere i oppreist posisjon, men etter lang tid med refluks blir halsen så sår pga magesyren som etser at det alltid er vond. Ammer gjerne med for smertelindring, men får raskt vondt igjen pga oppstøtene. Diagnose får man bare ved ph-måling tror jeg, men kan man også teste medisiner. Trykk i ørene: Meget vondt, men oftest også i sammenheng med å ligge flatt, typ våkner veldig ofte utover natta, men kan sove godt sittende i vogn på dagtid feks, eller i bæretøy. Trykk må måles hos barnelege med rett utstyr, det er IKKE nok å lyse i ørene. Allergier: Matallergier som gir magevondt og generelt dårlig humør. Veldig mange reagerer på kumelk også via amming. Har hatt baby med melkeproteinallergi og symptomene var mye gulping, veldig uro, veldig vanskelig for å sove, endel gråt og generell uro. Ikke så stor forskjell på dag og natt, gjennomgående problemer med å sovne osv. 6 uker melkefritt måtte til for bedring, inklusive at jeg måtte bytte tannkrem. Så sensitivt var det, og det gjennom morsmelk. Så skal uendelig lite til for å skap problemer, og man kan ikke konkludere før etter minst 6 uker helt melkefritt. Obs også på kremer, sminke osv om man ammer. Og det man påfører babyen også. Endel slikt inneholder melk. Kan også være andre allergier, egg er gjerne en god nr to. Låsninger: Fødsel er hardt for den lille kroppen. Det kan oppstå låsninger i muskler og skjellett. Har hatt den andre med låsning i nakken. Slet med mye gråt, sterkt nærhetsbehov, mye amming (=smertelindring) vanskelig for å sove. Ikke helt kolikkaktig kanskje, med bæretøy, nærhet og pupp så mye hun ønsket hadde hun det greit. Men det kan ha vært flaks. Da hun var 11 mnd forsto jeg endelig at hun våknet av smerte om nettene. Begynte å høre så tydelig forskjell på gåt av smerte og annen gråt at det ikke gjensto noen tvil. Kunne ikke så mye om dette fra før, men innen da hadde jeg lista klar. Så startet hos manuellterapeut som brukte to minutter på å se problemer og ca 2 sek på å fikse det. Så fulgte to litt urolige netter hvilket han sa at ville komme pga justeringene var uvante for barnet og trolig litt vonde, og tredje natta sov hun 6 t i strekk for første gang siden nyfødt. Tok allikevel år for henne å finne tryggheten igjen om nettene, veldig nærhetssøkende. Trist jeg ikke visste at all gråten fra start ikke var normalt. Skulle ønske noen hadde fortalt meg alt dette da hun var bare noen uker gammel... Hun nr to som hadde mpa hadde også stramt tungebånd, så det påvirket ammingen. Det fikk vi klippet hos dr.Barnegod og da ble hun mye mer fornøyd. Samme problem førte oss til en osteopat som i den sammenheng fant mye spenninger i kroppen som vi gikk til behandlinger for, og merket at babyen ble mer og mer avslappet. Så osteopaten var også helt gull! Er vel også mange historier om "kolikk"babyer som blir helt "friske" etter et besøk hos kiropraktor. Også pga at de finner og ordner opp i smertefulle låsninger. Ang refluks og ørene må man via barneleger, mens resten av kroppen kan undersøkes av folk du selv bare bestiller time hos. Søk opp de som jobber spesielt mot spedbarn og barn. Og ta med babyen for vurdering. Da får dere trolig utelukket endel ting, eller...som hos oss... finner noen problemet med en gang og kan fikse det veldig raskt. Om man synes slikt er skummelt... ja kanskje. Det er forståelig. Jeg ville aldri tatt med en fornøyd baby dit for å bli "skrudd på". Men når babyen opplagt er plaget og har det ulidelig vondt, så tenker jeg faktisk at man må ta sjansen. Søk opp de seriøse og hør rundt etter erfaringer. Håper dette kan være litt til hjelp til å sette opp en liste over ting som må vurderes. IKKE aksepter at babyen din skal ha vondt og at de ikke bryr seg særlig om det. Ta ansvar selv for det du kan t ansvar for, og krev henvisning til barnelege for resten. Ikke gi deg. Få med deg far også i dette, det er tungt å stå i det alene. Anonymkode: 52c87...f1d Takk for svar ❤️ Tror ikke det er refluks eller ørene han sover noen timer sammenhengende på rygg på natten. Fikk avkreftet allergier på blodprøven, men prøver enda melkefri diett (måtte også kutte min tannkrem), to uker inn i melkefri og har enda ikke merket noe spor av bedring. Har vært hos manuellterapeut én gang uten at hun fant noe, men vi skal dra tilbake etter anbefaling fra fysioterapeut på helsestasjon. Er skeptisk til kiropraktor, vet at det ikke er alternativ behandling, men har en dårlig magefølelse. Tror heller ikke det er stramt tungebånd da flere på helsestasjonen har sjekket. Vi har fått henvisning til barnelege og har fått beskjed om at vi får time om to uker. Det er egentlig for lenge å vente, men vi får bare holde ut. I går hadde vi sammenbrudd begge to, er så vanvittig slitsomt.. Takk for gode ord ❤️ Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Takk for svar ❤️ Tror ikke det er refluks eller ørene han sover noen timer sammenhengende på rygg på natten. Fikk avkreftet allergier på blodprøven, men prøver enda melkefri diett (måtte også kutte min tannkrem), to uker inn i melkefri og har enda ikke merket noe spor av bedring. Har vært hos manuellterapeut én gang uten at hun fant noe, men vi skal dra tilbake etter anbefaling fra fysioterapeut på helsestasjon. Er skeptisk til kiropraktor, vet at det ikke er alternativ behandling, men har en dårlig magefølelse. Tror heller ikke det er stramt tungebånd da flere på helsestasjonen har sjekket. Vi har fått henvisning til barnelege og har fått beskjed om at vi får time om to uker. Det er egentlig for lenge å vente, men vi får bare holde ut. I går hadde vi sammenbrudd begge to, er så vanvittig slitsomt.. Takk for gode ord ❤️ Anonymkode: 49873...bf9 Husk at blodprøver ikke er så viktig i den alderen. De er ofte falsk negative. Anonymkode: e0125...840 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar ❤️ Tror ikke det er refluks eller ørene han sover noen timer sammenhengende på rygg på natten. Fikk avkreftet allergier på blodprøven, men prøver enda melkefri diett (måtte også kutte min tannkrem), to uker inn i melkefri og har enda ikke merket noe spor av bedring. Har vært hos manuellterapeut én gang uten at hun fant noe, men vi skal dra tilbake etter anbefaling fra fysioterapeut på helsestasjon. Er skeptisk til kiropraktor, vet at det ikke er alternativ behandling, men har en dårlig magefølelse. Tror heller ikke det er stramt tungebånd da flere på helsestasjonen har sjekket. Vi har fått henvisning til barnelege og har fått beskjed om at vi får time om to uker. Det er egentlig for lenge å vente, men vi får bare holde ut. I går hadde vi sammenbrudd begge to, er så vanvittig slitsomt.. Takk for gode ord ❤️ Anonymkode: 49873...bf9 Kiropraktor på så små er ikke det samme som for oss voksne. Det er mer som en manuellterapeut egentlig. Anonymkode: e0125...840
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 19.38): Har dessverre ingen råd, men enig med den som sa at du kan få sykemelding, enten helt eller gradert, sånn at far kan være mer hjemme. Det er en stor påkjenning med baby som gråter mye, så viktig at du får litt pause også. Håper det går over snart! Anonymkode: 16e60...8d0 Ser ut til at det blir sykemelding på far. Takk ❤️ AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 21.07): Mye nyttig her, bare et par ting: angående refluks: pH-måling kuttes ut stadig flere steder, man er ikke sikret å få et nøyaktig resultat. Diagnose stilles da ved å prøve medisiner og vurdere effekten. Kolikk er også en egen greie, vår baby hadde fire ulike diagnoser pluss kolikk i tillegg ca. de tre første månedene. Kolikken var ulik de andre smertene, veldig tidsstyrt og ekstremt intenst. Den gikk over på omtrent den forventede tiden, og fortsatt gjenstod de andre plagene og smertene. Anonymkode: cbea1...580 Hvordan fant dere ut av plagene? Bar det noe som funket? Anonymkode: 49873...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 20.57): Jeg synes at min ble mer grinete etter rotavaksinen ja. Mye mer ubehag, misfornøye. Tok det opp med helsesykepleier. Jeg sa derfor nei til rotavirusvaksinen dose 2, og hun støttet meg fullt og helt. Anonymkode: 67cb2...eab Det ble påfallende verre etter vaksinen. De tre første dagene hylte han og var helt utrøstelig, alt som hadde fungert tidligere fungerte ikke lengre. Det bedret seg litt, men han er betraktelig verre enn før vaksinen. Men det er over 3 uker siden vaksinen, rart om det er ennreaksjon på den.. Nå er det ingenting som funker mellom kl 13 og leggetid (legges mellom 20-23). Vi går bare rundt med en grinete, overtrøtt unge og sliter oss ut. Før var bæreselen redningen, men han sober maks 15 minutter i den (etter å ha jobbet en halvtime-time for å få ham til å sove), så hyler han intenst til vi tar ham ut. Når ble det bedre for dere? Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Husk at blodprøver ikke er så viktig i den alderen. De er ofte falsk negative. Anonymkode: e0125...840 Åh? Hvorfor tar de blodprøver da? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kiropraktor på så små er ikke det samme som for oss voksne. Det er mer som en manuellterapeut egentlig. Anonymkode: e0125...840 Ok, men vi skal til manuellterapeut igjen så tror vi holder oss til det. Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Åh? Hvorfor tar de blodprøver da? Ok, men vi skal til manuellterapeut igjen så tror vi holder oss til det. Anonymkode: 49873...bf9 De tok ikke før 2 års alder på våre. Det viktigste at det er noen som kan barn. Anonymkode: e0125...840
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 Er han rolig ved brystet? Altså under amming? Anonymkode: 8917d...dca
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er han rolig ved brystet? Altså under amming? Anonymkode: 8917d...dca Sjelden rolig på bryst. Startet å kave veldig da kveldsuroen kom i uke 3, så gikk det over til fulldagsuro i ikke 4. Mye kaving og misnøye, gråt og irritasjon. Rolig når han får flaske. Han legger på seg så jeg har ikke for lite melk, men tror den kommer litt sakte. Anonymkode: 49873...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 Du sier han legges mellom 20 og 23. Det er veldig sent. Prøvd mørkt og stille rom fra 17-18 og utover? Søvn er utrolig viktig. Han har nok mye adrenalin i kroppen av søvnmangelen og det vil bli en ond sirkel. Anonymkode: 8917d...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå