AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg er gift med verdens mest snill omtenksomme og herlige mann. Vi har vert gift i snart 25år. Han er pliktoppfyllende, oppmerksom og en god samtalepartner. Han har ingen venner men han syntes det er greit. Han er en Lone wolf. Tiden går på familien og hobbyer og vi har 3 sønner. Men mot andre syntes jeg at han er ganske ufin. Tenk sånn gretten gammel gubbe type. Mens jeg prøver å være diplomatisk så gir han ganske ufine svar. Når vi hadde fikset Hagen og jeg fikk nye blomster kasser og gledet meg til å plante, overrasket moren hans oss med å kjøpe inn og plante kasse fulle. Jeg tenke ah søren jeg får en ny sjanse neste år. Han dro opp plantene og kjørte de til moren og så du må da f&@& forstå at du ikke kan gjøre sånt, at kona må få sette sitt eget preg på ting osv. og ganske mange ufine rekker om hvor dust hun var siden hun bare tok seg til rette hos oss. Ungene og gubben krangler ofte siden han bare bjeffer til dem og de bjeffer tilbake. Men med meg er han snill go og snakker så fint. Har prøvd å si at han må være snillere og si ting på en annen måte men da sier han bare at han ikke har tålmodighet med idioter.. er alt håp ute for gubben min eller skal jeg bare være gla for at han er snill med meg? Anonymkode: b115a...9bf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Han mangler jo helt evnen til å se ting fra andre sin side. Anonymkode: e9951...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er gift med verdens mest snill omtenksomme og herlige mann. Vi har vert gift i snart 25år. Han er pliktoppfyllende, oppmerksom og en god samtalepartner. Han har ingen venner men han syntes det er greit. Han er en Lone wolf. Tiden går på familien og hobbyer og vi har 3 sønner. Men mot andre syntes jeg at han er ganske ufin. Tenk sånn gretten gammel gubbe type. Mens jeg prøver å være diplomatisk så gir han ganske ufine svar. Når vi hadde fikset Hagen og jeg fikk nye blomster kasser og gledet meg til å plante, overrasket moren hans oss med å kjøpe inn og plante kasse fulle. Jeg tenke ah søren jeg får en ny sjanse neste år. Han dro opp plantene og kjørte de til moren og så du må da f&@& forstå at du ikke kan gjøre sånt, at kona må få sette sitt eget preg på ting osv. og ganske mange ufine rekker om hvor dust hun var siden hun bare tok seg til rette hos oss. Ungene og gubben krangler ofte siden han bare bjeffer til dem og de bjeffer tilbake. Men med meg er han snill go og snakker så fint. Har prøvd å si at han må være snillere og si ting på en annen måte men da sier han bare at han ikke har tålmodighet med idioter.. er alt håp ute for gubben min eller skal jeg bare være gla for at han er snill med meg? Anonymkode: b115a...9bf Det med moren var jo helt innafor. Man MÅ sette grenser for voksne mennesker, og å plante i andre sin hage er langt utenfor. Å la andre være ufine uten å sette ned foten er jo ikke å «være høflig». Det er manglende grensesetting. Ja, man kan si fra hyggelig. Men man sier klart fra at dette ikke var greit og at det ikke gjentaes. Man tar ikke hensyn til «følelsene» til folk som velger å trampe langt over normal folkeskikk. Når folk tar valg har det konsekvenser. Sånn ellers så blir dette bare verre om dere lar det eskalere. Jeg anbefaler at du setter han ned og sier at dette ikke er ålreit, og at du skjemmes over måten han velger å snakke til og om andre på. Og at du vet han har en bedre person i seg, om han bare velger å være denne, fordi du har sett han velge å være en bedre person med deg. Og så anbefaler jeg at dere skaffer dere nye hobbyer. Sørg for å lære minste en ny ting hvert eneste år, livet ut. En hjerne som lærer blir smidig. En hjerne som ikke lærer blir treg og satt i sine ukvalifiserte meninger. Det holder fint å lære seg tiktok eller koding eller randone eller jogging eller svømming - men lær noe nytt. Alltid. Hjernen er som ben og armer. Trenes den ikke slutter den funke optimalt. Anonymkode: 4b525...099 1 1
lillevill Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mens jeg prøver å være diplomatisk så gir han ganske ufine svar. Når vi hadde fikset Hagen og jeg fikk nye blomster kasser og gledet meg til å plante, overrasket moren hans oss med å kjøpe inn og plante kasse fulle. Jeg tenke ah søren jeg får en ny sjanse neste år. Virker som moren hans også har litt korte sosiale antenner da. Om hun ønsker å sponse planter så kan hun jo gjøre det, men ikke alle liker begonia eller prestekrager. Går jo an å kommunisere. Lytter han ikke til deg når du blir glad for plantene? Feks oi turen takk disse er jo helt perfekt. Akkurat de jeg ønsket meg. Jeg hadde nok heller reagert SÅNN om du vet at han er litt kort og kan klikke i vinkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå