Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere tenkt om en mann som spilte assassins creed. Playstation, cod, storspill, dinosaurspill, likte biler. Likte filmer fra a til å. Hadde kul klesstil, snill, var med på alt det gode hvis dere selv ikke var gamer. Ville dere sett på han som kul? Eller uinteressant nerd?han har et parr venner og liker fjelltur. Vil ha barn, finne på alt. Ryddig og hjelpsom til en hver tid. Grunnen til at jeg ikke klarer å se han som kul lenger er at jeg kjeder meg når han spiller. Har ikke ting jeg liker å gjøre lenger. Tenker at jeg må interessere meg så mye for spill. Går ikke ut med venner for jeg har ingen andre enn han lenger. Det er ensomt. 

Anonymkode: e2577...b9a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg venner og egne hobbier, da vel.

Anonymkode: 47934...efc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke noe for meg. Jeg holder meg LANGT unna gamere. Jeg har mye hobbyer og venner selv, men gamere er ofte helt grenseløse i hva de ser på som akseptabel tid foran en skjerm, og ofte har det en tendens til å bli verre over tid. 

• Liker 1
Skrevet
MissIndependent45 skrev (11 minutter siden):

Absolutt ikke noe for meg. Jeg holder meg LANGT unna gamere. Jeg har mye hobbyer og venner selv, men gamere er ofte helt grenseløse i hva de ser på som akseptabel tid foran en skjerm, og ofte har det en tendens til å bli verre over tid. 

Ts sier at han båfe går fjellturer og rydder i huset. Men hun vil ha kul kjæreste.

Anonymkode: 47934...efc

• Liker 3
Skrevet
MissIndependent45 skrev (13 minutter siden):

Ts: Tror ikke det vil være problemet. Han blir lei av å game og da vil han henge med meg. Etter 2 timer. Han vil være med på alt annet. I 8 mnd har vi kun hengt sammen men det er vanskelig for meg å finne ting som jeg vil og et liv som er givende utenom. 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Dette høres ikke ut som en ekstrem gamer, men en som har det som en hobby.

Kanskje finne litt egne ting du liker å drive med alene eller bli med på ting der du kan treffe andre?

Det blir feil om han skal stå til ansvar for at du ikke kjeder deg og at dere skal finne på noe hele tiden. Man trenger litt egentid også.

Skrevet

Han høres ekstremt kjedelig ut. Finn deg en mann som du deler interesser med.

Anonymkode: 51642...8da

• Hjerte 1
Skrevet

Personlig synes jeg såkalte nerder er kule. Men det høres ikke ut som at dere passer så godt sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han høres ekstremt kjedelig ut. Finn deg en mann som du deler interesser med.

Anonymkode: 51642...8da

Ts: Hvorfor mener du det? 

Skrevet

Jeg sluttet å definere nerdene og "de kule" på videregående 😂

Han høres ut som en vanlig fyr, kunne lett vært sammen med en sånn type.

Du derimot må få deg et liv og en hobby for deg selv. Forstår ikke folk som totalt mangler egne interesser, de virker så stusselig.

Anonymkode: c548c...487

• Liker 3
Skrevet
Mwanafunzi skrev (3 minutter siden):

Personlig synes jeg såkalte nerder er kule. Men det høres ikke ut som at dere passer så godt sammen. 

Ts: Hvorfor mener du det? 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Går ikke ut med venner for jeg har ingen andre enn han lenger

Her ligger vel kjernen av problemet.

• Nyttig 2
Skrevet

Problemet her er jo ikke gamingen hans, men at du er uselvstendig og ikke har egne hobbyer og venner utenom han. Det bør du gjøre noe med! Er unaturlig å sitte limt oppå hverandre hele tiden selv om man er kjærester. Begynn å trene, strikke, hekle, lese bøker, danse, gå turer, ta sangtimer, legg puslespill, lag avansert mat, bak, osv osv. Uendelig med muligheter som ikke innebærer at du sitter og kjeder deg mens han spiller et par timer i blant.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Både samboer og jeg er gamere og geeks. Liker slike folk, vi har felles interesser.

Men det er da ikke hans feil at du ikke har egne interesser, du kan ikke gjøre deg avhengig av at han skal underholde deg hele tiden, uavhengig av hva han er interessert i.

Anonymkode: 82081...4af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ts: Tror ikke det vil være problemet. Han blir lei av å game og da vil han henge med meg. Etter 2 timer. Han vil være med på alt annet. I 8 mnd har vi kun hengt sammen men det er vanskelig for meg å finne ting som jeg vil og et liv som er givende utenom. 

Men da er det jo ikke noe poeng i å skrive hva han driver med, da må du jo finne på noe selv. 2 timer er jo ikke mye, det må da finnes noe i denne verden som interesserer deg?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det er flott med egne interesser som man bruker egentid på. Både jeg og mannen har det. Vi har også felles interesser som vi bedriver sammen. Jeg hadde nok ikke trivdes så godt om vi skulle vært og/eller gjort noe sammen hvert minutt av fritiden. Av oss to så er det vel jeg som er nerden, og han er snekkeren som har 1000 prosjekter på gang. Jeg er litt for gammel til å kunne være helt på plan med dagens nerder, min tids nerder bygde radioer på gutterommet :) Men jeg syns ofte de innehar endel kunnskap og derfor liker jeg dem sånn generelt sett. Du har funnet en ryddig og grei kar, dere gjør noe sammen, og han har egne interesser. Så mitt tips til deg er å finne egne interesser, sånn at du slipper å kjede deg mens han er opptatt med sine.

Skrevet

Høres ikke ut som han er problemet her. Du får ikke flere venner eller hobbyer av en «kull» kjæreste. Prøv å finne noe som interessert deg en klub du kan melle deg inn i eller ring en gammel venn du ikke he snakket med. Trives du sammen med typen så synes jeg ikke du skal slå opp fordi han ikke er «kull» nok. Ingen er særlig kulle når de blir voksne uansett 😛 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg elsker å spille PlayStation og Nintendo, foretrekker det over serier og film. Det eneste jeg liker bedre på TV-skjermen enn spiller er å se fotballaget mitt spille kamper.

Likevel spiller jeg så og si aldri mens partneren min er hjemme - med mindre det er snakk om at hun driver med et eller annet prosjekt på kjøkkenet eller noe slikt og hører på podkast mens jeg uansett er "frigjort" fra noe oppgaver der og da. Jeg er dog såpass "heldig" at hun jobber turnus, slik at jeg ofte har egentid på kveld og helg - når barn er lagt selvfølgelig. Det hadde nok stilt seg litt annerledes om begge hadde en vanlig 8-16-jobb der man har alle kvelder og helger sammen, men da måtte vi avtalt litt hva som er greit av tidsbruk på spilling. Det er tross alt ikke noe problem at jeg ser fotballaget mitt 1-2 ganger i uka selv om hun er hjemme, men jeg kan ikke forvente å se alle kamper en hel serierunde mens hun er hjemme.

Det handler om kommunikasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ville dere tenkt om en mann som spilte assassins creed. Playstation, cod, storspill, dinosaurspill, likte biler. Likte filmer fra a til å. Hadde kul klesstil, snill, var med på alt det gode hvis dere selv ikke var gamer. Ville dere sett på han som kul? Eller uinteressant nerd?han har et parr venner og liker fjelltur. Vil ha barn, finne på alt. Ryddig og hjelpsom til en hver tid. Grunnen til at jeg ikke klarer å se han som kul lenger er at jeg kjeder meg når han spiller. Har ikke ting jeg liker å gjøre lenger. Tenker at jeg må interessere meg så mye for spill. Går ikke ut med venner for jeg har ingen andre enn han lenger. Det er ensomt. 

Du beskriver et barn/ungdom. Ikke en voksen mann.

Hadde aldri klart å se på en sånn fyr som en potensiell partner. Hadde aldri følt tiltrekning/attraksjon.

Anonymkode: 7dd36...762

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde definitivt sett på han som nerd eller slask når han spiller så mye 

Anonymkode: c16de...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...