AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg gjør meg muligens upopulær nå, men jeg må bare ventilere litt og håper selvfølgelig noen har forståelse... Vi har et vennepar som har mistet spiren flere ganger. Vi har selv akkurat fått et barn. Venneparet vårt har naturligvis vår dypeste medfølelse, men jeg skjønner at det er umulig for oss å sette oss inn i de vonde følelsene de naturligvis bærer på. Så bare for å ha det helt klart; jeg mener oppriktig at det er veldig synd på dem, ikke det fnugg synd på oss som har fått en velskapt baby uten å ha opplevd å miste en eller flere ganger først. Men: jeg synes det er litt sårt at de gjennom handlinger og uttalelser - både under graviditeten og etter fødsel - nærmest gir oss dårlig samvittighet for at vi har fått baby. Vi må gå på tå hev og nesten late som at det ikke har skjedd, for gjør vi det, kommer det en eller annen kommentar som jeg oppfatter som passiv-aggressiv. Dette er et av våre nærmeste vennepar, så det er ikke aktuelt å kutte kontakten. Men jeg klarer ikke legge fra meg følelsen om at jeg synes det er trist at de ikke kan utvise et minimum av glede på våre vegne, i det minste.. Anonymkode: c6080...afc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Selv om man opplever en sorg så gir ikke det automatisk fripass til å være drittsekk. Synes du skal slutte å gå på tå hev rundt de og heller kommunisere rett frem. "syns du fortsatt det er vanskelig når jeg snakker om baby og eller viser babybilder?“ “jeg føler at jeg går på tå hev og opplever deg som passiv-agressiv, er det noe som plager deg så håper jeg vi kan snakke om det isteden. Det du sier nå sårer meg" Noe sånt?.. Anonymkode: 96e10...c07 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Her mistet vi et barnløst vennepar da vi ble gravide. De klarte rett og slett ikke forholde seg til at vi fikk barn og ikke dem. Tror helt ærlig at du ikke kan forvente noen glede der i gården. Men jeg har dessverre ikke noen tips utover å snakke om temaet. Anonymkode: 48876...d61 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå