Gå til innhold

Hva kunne du ikke spise når du ammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det er en myte at det mor spiser kan gi luft his baby, men hva opplevde DU at du ikke kunne spise når du ammet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt meg unna alt det vanlige, men i tillegg viste det seg at jeg ikke kunne spise asparges. 

Anonymkode: b5076...628

Skrevet

Store mengder meieriprodukter :) litt om dagen gikk fint, men hvis det ble for mye fikk babyen luft i magen

Anonymkode: be48b...19d

Skrevet

Har ikke trengt å holde meg noe spesielt egentlig. Eldste så ut til å få litt utslett i ansiktet når jeg spiste sitrus, også lurte vi av og til på om han kunne reagere på koffein med å bli aktiv og urolig etter at jeg hadde drukket kaffe. Men det drakk jeg uansett lite av den gangen, så det var ikke noe stort problem.

Med de to yngste trengte jeg ikke å holde meg unna noe, men bøtta ikke akkurat nedpå med sånt som blir sagt å kunne gi luft, spiste normal mengde uten at det gjorde noe.

Anonymkode: aeea6...675

Skrevet

Jeg holdt meg unna det vanlige man blir frarådet når man ammer, som kål og erter og slikt som kan gi luft i magen. Men ellers var det ingenting jeg spiste som jeg kunne merke  noe effekt på babyens velvære. Det meste annet gikk fint.

Anonymkode: ecb7e...8dd

Skrevet

Melkeprodukter. Baby hadde mpa :) Alt annet gikk helt fint.

Skrevet

Holder meg ikke aktivt unna noe egentlig, er ikke noe ved babyen som tilsier at jeg burde det.

Anonymkode: 51a80...466

• Liker 1
Skrevet

Kunstig søtning 

Anonymkode: 78a2a...9bc

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. 

Anonymkode: 26dba...9df

Skrevet
våren14 skrev (9 timer siden):

Hvordan var det med f eks ost? Kunne du spise laktosefritt eller holde deg unna alt?  Hvilke symptomer fikk baby på mpa?

Takk for svar :)

Skrevet

Har spist det meste, men mellomste reagerte veldig en gang jeg spiste rosenkål så holdt meg unna det resten av tiden jeg ammet. 

Anonymkode: 9e5bb...2df

Skrevet
Snekkerfruen skrev (18 minutter siden):

Hvordan var det med f eks ost? Kunne du spise laktosefritt eller holde deg unna alt?  Hvilke symptomer fikk baby på mpa?

Ost inneholder melkeprotein. Laktosefritt er ikke fritt for melkeprotein.. min hadde blod i avføring, refluks og eksem.

Anonymkode: 14c97...62f

• Nyttig 1
Skrevet

Spiste som vanlig. 

Anonymkode: d38a4...ed5

Skrevet

Eldste, reker. Mellomste jordbær. Minste reagerte ikke på noe. 

Skrevet

Løk. Inkludert poseretter fra Toro som inneholdt løkpulver. Babyen skrek og fikk en helt merkelig avføring som så ut til å være nærmest etsende og ble fort sår. Det var utrolig kjedelig. 

Anonymkode: b039e...a72

Skrevet
10 hours ago, våren14 said:

Samme her

Anonymkode: 5988b...fa0

Skrevet
Snekkerfruen skrev (1 time siden):

Laktosefritt hjelper ikke en døyt på mpa, det er jo akkurat like mye melkeprotein i det. 

Anonymkode: 1ec39...c56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg holdt meg unna det vanlige man blir frarådet når man ammer, som kål og erter og slikt som kan gi luft i magen. Men ellers var det ingenting jeg spiste som jeg kunne merke  noe effekt på babyens velvære. Det meste annet gikk fint.

Anonymkode: ecb7e...8dd

Hvem fraråder det? Det er jo bare en gammel myte. 

Anonymkode: 1ec39...c56

Skrevet

Jeg fikk aldri vite at man skulle holde seg unna noe spesielt, unntatt alkohol de første 6 ukene. 

Anonymkode: 327d6...021

Skrevet

For en merkelig tråd. "Dette er en myte, men fortell meg hvilke kjerringråd og skremmehistorier du likevel ble overbevist av." Jaja, hver sin lyst.

Anonymkode: 34ab8...68b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...