Gå til innhold

Faren min som vil låne el sparkesykkelen min noen ganger som jeg fikk i bursdagsgave av han og mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei! Er 18 år :) 

hadde bursdag for 1 måned si og fikk en el sparkesykkel av foreldrene mine så er kjempe stas! 
tingen er at faren min mente at før jeg fikk den at kanskje han kunne nokk låne den engang på jobb, da den kan bli med inn uten at den må sitte ute osv. (og ikke risikere å bli stjålet)

Jeg pleier jo og bruke mest buss og har brukt el sparkesykkelen noen ganger til skolen nå :) men føler jo litt sånn da faren min har lånt den nå 5-6 ganger til jobben (han begynner kl 4 om morgningen), uansett føler det er litt rart å gi meg en gave som er til MEG når den skal «lånes» ofte.. da føler jeg ikke den er helt min.. jeg vil jo heller ikke være slem. Faren min virket jo mest gira over denne el sparkesykkelen som gave til meg, så jeg synes jo at han burde jo ha kjøpt en til seg selv. Jeg har hatt den i 1 måned men føler den er min og faren min sin.. jeg vet ikke hvordan jeg skal si at jeg ønsker at den ska være i fred når jeg ikke bruker den.. 

Anonymkode: 519a7...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han ikke bare bruke den når du ikke bruker den da? 😊 og fortelle at du er litt redd får at den skal bli et helt så legger han nokk den en trygg plass 😊 veldig snilt å kjøpe den men forstår at det føles mer som han har kjøpt den til seg selv 🤪

Anonymkode: e77b4...562

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan han ikke bare bruke den når du ikke bruker den da? 😊 og fortelle at du er litt redd får at den skal bli et helt så legger han nokk den en trygg plass 😊 veldig snilt å kjøpe den men forstår at det føles mer som han har kjøpt den til seg selv 🤪

Anonymkode: e77b4...562

Da blir jo den mest brukt av han og plutselig om jeg skulle tatt en tur til butikken eller skole Så er den ikke der.. så er jo litt kjipt.. han har jo 1 bil og 2 mopeder selv.. føler han har tenkt på at jeg ville bli glad for den men også tenkt på seg selv hvor bra denne hadde funket til jobb og kjekt å bruke da han har snakket om el sparkesykkel i år😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Si til ham at å låne en sjelden gang er greit, men det er ikke greit at han bruker den mer enn deg, da vil han slite den ut. Og den er ikke tilgjengelig når du vil bruke den. Så foreslår du at kanskje han skulle hatt sin egen.

Spør han hver gang? Hvis ikke, så si fra at han må det, ikke bare ta den. Og da kan du jo si "det passer ikke idag, skal bruke den selv" de aller fleste gangene.

Du må jo bare dele tankene og følelsene du sitter med, med ham. Spøke litt også "var den til meg eller deg denne gaven?"

Anonymkode: b8956...c9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si til ham at å låne en sjelden gang er greit, men det er ikke greit at han bruker den mer enn deg, da vil han slite den ut. Og den er ikke tilgjengelig når du vil bruke den. Så foreslår du at kanskje han skulle hatt sin egen.

Spør han hver gang? Hvis ikke, så si fra at han må det, ikke bare ta den. Og da kan du jo si "det passer ikke idag, skal bruke den selv" de aller fleste gangene.

Du må jo bare dele tankene og følelsene du sitter med, med ham. Spøke litt også "var den til meg eller deg denne gaven?"

Anonymkode: b8956...c9d

Problemet med det er jo at da blir det dumt om man faktisk ikke bruker den - det er jo ikke sikkert man skal det, men litt av poenget er vel å ha den tilgjengelig HVIS man skulle få lyst/behov for å bruke den.

Anonymkode: 09f35...c70

• Nyttig 1
Skrevet

Si til han at det er greit at han låner den en sjelden gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

hadde bursdag for 1 måned si og fikk en el sparkesykkel av foreldrene mine så er kjempe stas! 
tingen er at faren min mente at før jeg fikk den at kanskje han kunne nokk låne den engang på jobb, da den kan bli med inn uten at den må sitte ute osv. (og ikke risikere å bli stjålet)

Jeg pleier jo og bruke mest buss og har brukt el sparkesykkelen noen ganger til skolen nå :) men føler jo litt sånn da faren min har lånt den nå 5-6 ganger til jobben (han begynner kl 4 om morgningen), uansett føler det er litt rart å gi meg en gave som er til MEG når den skal «lånes» ofte.. da føler jeg ikke den er helt min.. jeg vil jo heller ikke være slem. Faren min virket jo mest gira over denne el sparkesykkelen som gave til meg, så jeg synes jo at han burde jo ha kjøpt en til seg selv. Jeg har hatt den i 1 måned men føler den er min og faren min sin.. jeg vet ikke hvordan jeg skal si at jeg ønsker at den ska være i fred når jeg ikke bruker den.. 

Bruker du noe i huset dems som de har jobbet og betalt for?  

Anonymkode: e5afd...c42

• Liker 3
Skrevet

Si at han kan få kjøpe den av deg, siden du ikke får brukt den.. så kjøper du noe annet i gave fra dem for pengene

Anonymkode: c4b2e...3bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da bare sier du dette du har skrevet her i tråden til faren din. Og så enes dere om en løsning. Kan du ikke si «var denne gaven til meg eller deg?» på en hyggelig måte til din egen far? Da bør du øve på å si det. Et såpass ok forhold bør alle ha til foreldrene sine. 

Anonymkode: 138d7...945

Skrevet

Vi har alle noen som egentlig kjøper gave til seg selv ;)

Skrevet

Det kommer jo litt an på, tenker jeg. Har det skjedd ofte at du ville bruke elsparkesykkelen selv, men så hadde faren din tatt den? I så fall bør du jo si til han at «i dag hadde jeg tenkt å bruke sparkesykkelen, men så oppdaget jeg at du hadde tatt den». 

Anonymkode: 54193...ae7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare slutt.. dette er en gave, man skal ikke føle at man ikke kan bestemme den. Om han hadde såå lyst på en selv så kan han kjøpe egen, den blir faktisk slitt med all bruken å.. 

Anonymkode: 60677...e05

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så faren din egentlig hadde lyst på den selv, men valgte å kamuflere den som gave til deg. 

Du må ta en prat med ham og bli enig om hvem som bruker den når og om den egentlig er en gave til deg eller til ham selv.

Skrevet (endret)

Det lureste er nok å la han låne den forutsatt at han betaler forsikringen som kommer fra 01.01.23. 

Endret av Brunello
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her

hva har dette med gaven å gjøre? 
jeg bruker ikke de smykkene og gavene som er blitt gitt til dem.. for det er deres å de skal få lov å ha dem i fred.

uansett om jeg ikke bruker el sparkesykkelen 3-4-5 dager i uken er det greit at den er ladet til jeg bruker den.. og er tilgjengelig vis jeg skulle få bruk for den ellers er det bare veldig frustrerende.. far har jo allerede 1 bil og 2 mopeder han kan bruke til jobben.. 

Da denne gaven var jo til meg.. 

• Hjerte 4
Skrevet
Drizzt skrev (6 timer siden):

Så faren din egentlig hadde lyst på den selv, men valgte å kamuflere den som gave til deg. 

Du må ta en prat med ham og bli enig om hvem som bruker den når og om den egentlig er en gave til deg eller til ham selv.

Vet ikke.. håper ikke 😕 

hadde det vært tilfelle hadde jo jeg spurt om en annen gave en el sparkesykkel.. slikt at jeg føler at den er Min.. 

Da når jeg flytter ut da tar jo jeg den med selvfølgelig så han må uansett skaffe seg en selv..

Skrevet

La nå faren din låne sparkesykkelen. Han har tross alt tørket rompa di tusenvis av ganger

• Liker 1
Skrevet

Ts, det høres ut som at denne sparkesykkelen var din fars idé for at han skulle få seg en sparkesykkel. Du får minne ham på om at dette var en gave til deg, og at han kan kjøpe en til seg selv i stedet.

Anonymkode: 23120...8b6

• Liker 1
Skrevet

Din gave, du har første retten. Men når du ikke trenger den, kan pappa låne den. Sikkert mest stas for dere begge nå i starten. Kan jo være lurt å ikke være så "hard", kan jo hende pappa har ting du låner/vil låne av han etter hvert også ;) 

Skrevet

Da får du bruke den mer da, så han skjønner at du trenger den og bruker den stadig.

Anonymkode: 102c1...55b

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...