AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Var nylig på jobbintervju og fikk spørsmål om jeg kjenner Notion. Akkurat den jobben var feil for meg, men tenker at jeg uansett kanskje burde lære meg dette programmet hvis det er vanlig å bruke nå. Men hvor starter jeg? Det virker så massivt og jeg skjønner ingenting. Har prøvd å se noen YT-videoer, men det hjalp meg egentlig null. Hva er de mest vanlige tingene man gjør i Notion? Hvordan bruker du Notion på din arbeidsplass? Hva må jeg lære meg? Hva bør jeg lære meg? Hva trenger jeg ikke å lære meg (enda)? Takknemlig for alle råd! Anonymkode: 6a99c...035
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Aner ikke hvor utbredt Notion er, men vi bruker det hos oss (IT-selskap). Det er egentlig som avansert Word. Mange flere muligheter til å legge inn funksjoner, tabeller, etc. Vi kjører enkel vaktplan der, alle møtereferater, spekkinger av funksjoner, oversikt over informasjon om hvordan arbeidsplassen fungerer, etc. I min rolle bruker jeg det masse og jeg er blitt veldig glad i det. De som ikke bruker det like mye synes det er litt seigt siden det følger en litt annen logikk enn de tradisjonelle programmene som gjør det samme. Vet ikke om det er så lett å lære Notion annet enn å teste/bruke det. Det er uansett ikke så vanskelig at noen arbeidsgiver burde sette det som noe kriterie… Anonymkode: 04169...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Aner ikke hvor utbredt Notion er, men vi bruker det hos oss (IT-selskap). Det er egentlig som avansert Word. Mange flere muligheter til å legge inn funksjoner, tabeller, etc. Vi kjører enkel vaktplan der, alle møtereferater, spekkinger av funksjoner, oversikt over informasjon om hvordan arbeidsplassen fungerer, etc. I min rolle bruker jeg det masse og jeg er blitt veldig glad i det. De som ikke bruker det like mye synes det er litt seigt siden det følger en litt annen logikk enn de tradisjonelle programmene som gjør det samme. Vet ikke om det er så lett å lære Notion annet enn å teste/bruke det. Det er uansett ikke så vanskelig at noen arbeidsgiver burde sette det som noe kriterie… Anonymkode: 04169...8e5 Takk for svar Neida, de hadde det ikke som krav, var bare noe de nevnte. At jobben var feil for meg skjønte jeg først mot slutten av intervjuet da de gikk litt mer i detalj på arbeidsoppgavene. Men som arbeidsledig med masse tid til overs tenker jeg det kan være greit å bruke litt tid på å lære seg Notion, så stiller jeg kanskje bittelitt sterkere neste gang det dukker opp en interessant jobb. Men vet ikke helt hvor jeg starter. Det virker som at dette er et program som rommer veldig, veldig mye. Er kanskje lettere å forstå for de som er IT-utdannet, men for meg som har liten peiling på IT virker det veldig avansert. Anonymkode: 6a99c...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå