Gå til innhold

Jenteklubb på mannsdominert arbeidsplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en arbeidsplass med stort flertall av menn, hvor det har kommet til noen unge kvinner de siste årene. I forbindelse med at de vil sette mer fokus på forebygging av seksuell trakassering og bedre håndtering av slike saker så har det blitt foreslått å arrangere jentekvelder eller andre arrangement kun for damene, slik at disse skal bli bedre kjent på tvers av fagavdelinger og slik føle seg mer komfortable og trygge på jobb eller noe.

Er dette vanlig? Med kvinnenettverk på mannsdominerte arbeidsplasser, altså.

Er det diskriminerende (mot menn) om arbeidsplassen gjør dette? Er det greiere hvis det er på en måte et privat initiativ og ikke virksomheten som drar det i gang (og, antar jeg, sponser noe mat og drikke, jeg vet ikke)?

Anonymkode: abb98...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men for meg høres det litt feil ut å lage et «oss og dem» skille mellom kjønn på arbeidsplassen. Gjør man det samme med f.eks nasjonalitet hyles det om rasisme og segregering med én gang. Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser i mange år, og jeg ofrer ikke en tanke til at jeg er eneste kvinne.

Det som trengs å sies om sextrakassering er: Ikke greit, ferdig med det. Menn er kanskje primitive, men de er ikke dummere enn at de skjønner dette.

Skrevet

Jeg tror ikke det er spesielt vanlig. Jobber selv på en mannsdominert arbeidsplass og har virkelig null interesse av noen kvinneklubb. Det er bedre å fremme samarbeid på tvers av avdelinger og kjønn enn å dele seg inn i grupper. 

Anonymkode: dbdf4...87b

Skrevet
Portia Catonis skrev (9 timer siden):

Vet ikke hvor vanlig det er, men for meg høres det litt feil ut å lage et «oss og dem» skille mellom kjønn på arbeidsplassen. Gjør man det samme med f.eks nasjonalitet hyles det om rasisme og segregering med én gang. Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser i mange år, og jeg ofrer ikke en tanke til at jeg er eneste kvinne.

Det som trengs å sies om sextrakassering er: Ikke greit, ferdig med det. Menn er kanskje primitive, men de er ikke dummere enn at de skjønner dette.

Det kan bli litt skille ja... Det er allerede et voksende skille mellom kontor/admin og "de på gulvet".

Det er jo enkelt å si, men tydeligvis vanskelig for noen å forstå. Jeg er selv kvinne, men har ikke opplevd noe utilbørlig oppførsel her. Mye mulig det er fordi jeg ikke er ung og deilig da, det er nok et større problem for kvinner som anses som attraktive? Uansett, man skal føle seg trygg på jobb.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke det er spesielt vanlig. Jobber selv på en mannsdominert arbeidsplass og har virkelig null interesse av noen kvinneklubb. Det er bedre å fremme samarbeid på tvers av avdelinger og kjønn enn å dele seg inn i grupper. 

Anonymkode: dbdf4...87b

Ja, kanskje bedre med generelle miljøtiltak og "sammenristning"?

Anonymkode: abb98...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...