AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #61 Del Skrevet 22. september 2022 Jeg har nettopp blitt en del av barnevognmafiaen selv. Før tenkte jeg det samme som TS, at det gikk an å være så hensynsløs. Men nå har jeg faktisk fått oppleve at det ikke er lett å manøvrere seg rundt i Oslo med barnevogn. Folk på reise rundt i byen er som meg mest opptatt med seg selv, og flere plasser har jeg bare måtte presset meg på. Problemet er at med barnevogn er det ikke bare bare å snike seg rundt - man trenger litt plass. Og da vil man gjerne oppfattes som at man velger å ta plass uten å ta hensyn. Men der jeg som barnløs kunne lette gi plass til andre, er det så og si umulig å minske plassen man tar med en vogn. Så jeg har fått litt dårlig samvittighet for alle mødrene med barnevogn som jeg har stønnet oppgitt over. Kan være greit å ta med seg litt empati når man er ute blant folk, ja. Jeg er i alle fall mer tålmodig med alle som beveger seg rundt i byen vår etter at jeg selv ble et mafiamedlem. Anonymkode: f5d00...47e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. september 2022 #62 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): de kommer gjerne flere på bussen, tar all plass på fortauet, blokkerer innganger på sentre, kafeer og bibliotek. De har livets rett, tror de selv i alle fall. Og prøv ikke å kommenter at de tar opp plass, for da hater du barn!!! Hvor er det værste stedet du ser denne "mafiaen" og hvorfor bryr de seg kun om seg, sine og sitt? Eier de ikke sosiale antenner og det å tenke på andre, der de tar all plass som de tar. Anonymkode: 28e64...92a Enig! ''Mafiaen'' burde bare vært hjemme hele tiden med sine barnevogner istedet for å ta så mye plass overalt! De kan sitte og drikke kaffe i sin egen balkong eller hage! De trenger ikke komme dundrende med sine enorme barnevogner til offentlig transport, fortauer eller spisesteder! Hva med søskenvogner og tvillingvogner? Det er jo klin umulig å gå forbi! Nei, disse foreldrene må bare være hjemme med sine barn og barnevogner og aldri møte oss andre ute! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #63 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det lille barnet er fornøyd når mor er fornøyd. Ikke bra for barnet å om mor må isolere seg hjemme. Anonymkode: ad08e...e89 Jeg vil heller si det er motsatt. Burde i hvert fall være. »mor er fornøyd, når det lille barnet er fornøyd» Anonymkode: 9c5c2...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #64 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nettopp blitt en del av barnevognmafiaen selv. Før tenkte jeg det samme som TS, at det gikk an å være så hensynsløs. Men nå har jeg faktisk fått oppleve at det ikke er lett å manøvrere seg rundt i Oslo med barnevogn. Folk på reise rundt i byen er som meg mest opptatt med seg selv, og flere plasser har jeg bare måtte presset meg på. Problemet er at med barnevogn er det ikke bare bare å snike seg rundt - man trenger litt plass. Og da vil man gjerne oppfattes som at man velger å ta plass uten å ta hensyn. Men der jeg som barnløs kunne lette gi plass til andre, er det så og si umulig å minske plassen man tar med en vogn. Så jeg har fått litt dårlig samvittighet for alle mødrene med barnevogn som jeg har stønnet oppgitt over. Kan være greit å ta med seg litt empati når man er ute blant folk, ja. Jeg er i alle fall mer tålmodig med alle som beveger seg rundt i byen vår etter at jeg selv ble et mafiamedlem. Anonymkode: f5d00...47e Men det er jo stor foskjell på å ta litt mer plass, og på å være totalt hensynsløs. Man har f.eks ikke rett på hele fortauet, bare forsi man går sammen med venninner. Det er også forskjell på å slite med å få plass på bussen, og på å nekte å flytte seg, for å slippe andre forbi. Anonymkode: 9c5c2...9b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #65 Del Skrevet 22. september 2022 Nå har ikke jeg lest hele tråden. Men jeg opplever det også motsatt. Når jeg går med barnevogn tråkker folk rett ut i veien foran vognen, de flytter seg ikke på busser uansett om det er mange ledige plasser som ikke er reservert barnevogner. De dunker unger (ikke bare de som sitter i vogn men alle unger) i hodet med sekker og vesker. Når det er sagt prøver jeg som oftest å vise hensyn og flytte meg om jeg står i veien men en barnevogn tar plass. Jeg tenker mange både de med og uten barnevogn kan vise litt mer hensyn til folk rundt seg. Anonymkode: 95612...884 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #66 Del Skrevet 22. september 2022 Kjenner jeg blir lei meg når jeg leser dette. Er alenemamma sliten og skikkelig i ammetåke og går over alt med barnevogn siden jeg ikke har bil. Har også sosial angst så at folk tenker slikt om oss med barnevogn gjør meg litt stressa! Anonymkode: 8a287...8fb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #67 Del Skrevet 22. september 2022 Drizzt skrev (2 timer siden): Enig! ''Mafiaen'' burde bare vært hjemme hele tiden med sine barnevogner istedet for å ta så mye plass overalt! De kan sitte og drikke kaffe i sin egen balkong eller hage! De trenger ikke komme dundrende med sine enorme barnevogner til offentlig transport, fortauer eller spisesteder! Hva med søskenvogner og tvillingvogner? Det er jo klin umulig å gå forbi! Nei, disse foreldrene må bare være hjemme med sine barn og barnevogner og aldri møte oss andre ute! Jeg har bare en liten leilighet på 40 kvm midt i byen uten balkong. Jeg må få komme meg ut å lufte hodet ditt usympatiske nek! Anonymkode: 8a287...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #68 Del Skrevet 22. september 2022 De som er mest i tåka går ut imellom parkerte biler og rett ut foran vogntog med vogna som rambukk. De har null forståelse om hvor lite sjåføren faktisk ser rett foran fronten på lastebilen . Vil de kvitte seg med ungen siden de holder på sånn? Anonymkode: b819a...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 22. september 2022 #69 Del Skrevet 22. september 2022 Har aldri irritert meg over barnevogner. El-sparkesykler derimot... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #70 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vil heller si det er motsatt. Burde i hvert fall være. »mor er fornøyd, når det lille barnet er fornøyd» Anonymkode: 9c5c2...9b4 Eh, nei. Et voksent men eske har behov en baby ikke har. At mor skal isolere seg hjemme, og nektes å gå på kafé med barselsgruppercer ikke bra for mors psykiske helse, det så vi under korona. Anonymkode: ad08e...e89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #71 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 14.56): Kjenner jeg blir lei meg når jeg leser dette. Er alenemamma sliten og skikkelig i ammetåke og går over alt med barnevogn siden jeg ikke har bil. Har også sosial angst så at folk tenker slikt om oss med barnevogn gjør meg litt stressa! Anonymkode: 8a287...8fb Er ikke de som går alene med vogn som er problemet. Men de som kommer 2-4 i bredden, og nekter å på flytte seg. Sånn at andre må gå ut i veien for å komme forbi. Det er heldigvis ikke mange av disse lenger, blir lengre og lengre for hver gang jeg møter de 😊 Synes det er supert med mødre som er ute å triller. Vi må bare passe på å ta hensyn til hverandre alle sammen 😊 Anonymkode: fb34a...f74 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #72 Del Skrevet 24. september 2022 Verste jeg har opplevd var da jeg og min sønn på 5 år, gikk på fortauet ved en veldig trafikkert vei. Da kommer det 3 damer med barnevogn, og de tar opp hele fortauet. Ingen av de flytter seg, så vi må jo bare stoppe opp. Hun ene sier spydig, flytt dere da, så sier jeg at jeg går ikke ut i trafikken med sønnen min. 2 av de bare himler med øynene, mens hun ene ble flau og flyttet seg. Men bare det at de mener at jeg må gå med barnet ut i trafikken, for at de skal kunne gå i bredden. Men jeg irriterer meg jo aldri over de som går alene med barnevogn, eller de som går i grupper, men tar hensyn og flytter seg. Selvfølgelig skal folk få gå rundt med barnevogn, men er man mange sammen, så må man ta litt hensyn. Anonymkode: c0bc6...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #73 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 22.51): Da lar man være å ta opp hele fortauet med venninner, og unngår å gå i bredden. Anonymkode: 9c5c2...9b4 Les det jeg skriver en gang til. Anonymkode: 2f11f...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #74 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 4.11): Er ikke de som går alene med vogn som er problemet. Men de som kommer 2-4 i bredden, og nekter å på flytte seg. Sånn at andre må gå ut i veien for å komme forbi. Det er heldigvis ikke mange av disse lenger, blir lengre og lengre for hver gang jeg møter de 😊 Synes det er supert med mødre som er ute å triller. Vi må bare passe på å ta hensyn til hverandre alle sammen 😊 Anonymkode: fb34a...f74 Men da vil jeg si at det teknisk sett er hensynsløsheten dere reagerer på, ikke nødvendigvis kvinner med barnevogn. For dette er jo et fenomen man finner i alle typer grupperinger - barn, tenåringer, familier, turister, etc. Så da tenker jeg at folk i denne tråden heller må gå i seg selv for å bearbeide hvorfor de utpeker kun kvinner med barnevogn som syndere... Anonymkode: f5d00...47e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 25. september 2022 #75 Del Skrevet 25. september 2022 Jobba på en cafe på et stort kjøpesenter. De er OVERALT! Går ikke bak hverandre heller men på rekke 🫣🤦 Og lille cafeen jeg jobba på, med sitteplasser "ute" og inni et rom. Da 3 mødre skal sitte inni rommet og tar vognene med seg. Sånn at det tar opp plass for andre som ønsker og sitte der inne. Sett heller vogn på "utsiden", var en halvvegg med glass, så var lett og holde et øye med vogna (tenker på de som har barn som sitter i stol sammen med mor, ikke at de skal gå fra baby altså 🫣) Klesbutikker, sperrer, jeg har blitt kjørt på 🫣😂 Men ja som nevnt over her, jeg sier unnskyld og da er de raske med og flytte seg 😊 Var helst på cafeen jeg ble litt stressa av det og om det i tillegg var travel formiddag med varer som kom, lunsj rush, folk som ønsket og sitte og kommer til meg og kjefter at det ikke er plass så følte jeg ikke at jeg kunne kaste bort de med vognene heller 👀 joda joda 😂🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 25. september 2022 #76 Del Skrevet 25. september 2022 Tror du at de tenker over det? De er flinke til å lage kork, det skal de ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #77 Del Skrevet 25. september 2022 Mens jeg som småbarnsmor ofte opplever at folk setter seg på vogn- og rullestolplassen i bussen uten å løfte blikket når bussen stopper for å se om det er noen som trenger plassen der. Bussjåføren har ikke lov til å kjøre videre før jeg har festet vogna, så jeg med barnevogn har ikke noe valg. Og senest i går var det to gående som tok hele fortauet så jeg med barnevogn ble blokkert bak dem. Folk er folk, det er ikke alltid lett å legge merke til andre om man er opptatt i egne tanker eller samtaler. Det gjelder både de med og uten barn. Kan folk lære seg å ta mer hensyn? Ja. Men det gjelder vel de fleste av oss. Og alle har livets rett etter vi er født. Anonymkode: 1c3cf...69c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #78 Del Skrevet 25. september 2022 On 9/22/2022 at 12:06 PM, AnonymBruker said: Jeg vil heller si det er motsatt. Burde i hvert fall være. »mor er fornøyd, når det lille barnet er fornøyd» Anonymkode: 9c5c2...9b4 Det er jo ikke som at en mor slutter å være menneske bare fordi hun har en baby. Hele døgnet tar hun hensyn til babyens behov, så den timen/de timene du ser henne på kafé er kanskje den ene lille stunden hvor hun kan mette sitt behov for sosial kontakt. Og mor og barn lever i en symbiose og påvirker hverandre, det går ikke bare én vei. Klart en mor stort sett blir fornøyd når baby er fornøyd, men mors psykiske helse er også veldig viktig å ivareta. Og for å ivareta den psykiske helsa har mange behov for å komme seg ut og se og prate med andre mennesker, selv om det innebærer å plage andre som blir sinte av å se en barnevogn. On 9/22/2022 at 3:04 PM, AnonymBruker said: De som er mest i tåka går ut imellom parkerte biler og rett ut foran vogntog med vogna som rambukk. De har null forståelse om hvor lite sjåføren faktisk ser rett foran fronten på lastebilen . Vil de kvitte seg med ungen siden de holder på sånn? Anonymkode: b819a...728 Vet du hva ammetåka er for noe? Du vet det ikke bare er et begrep om noen med baby, men at det handler om hvordan man blir med mangel på søvn over tid, ammehormoner, og av å plutselig måtte ta vare på et helt nytt menneske døgnet rundt. Det du beskriver høres uforsvarlig ut, men det er ikke sånn at det er noe de gjør bevisst. Anonymkode: 1c3cf...69c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #79 Del Skrevet 25. september 2022 Dette er de samme folka som var det ufordragelige barnet i klassen. De er også de samme som i pensjonistalderen blir rulatormafiaen som alltid rotter seg sammen på den trangeste plassen, f.eks inngangen til butikken. Det er ikke håp. Disse er født selvsentrerte egoister og vil dø som selvsentrerte egoister. Anonymkode: 3da16...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #80 Del Skrevet 25. september 2022 Så bra at det fortsatt finnes norske kvinner som får barn! Anonymkode: 9aba6...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå