Gå til innhold

Flere enn meg som er lei av barnevognsmafiaen? Greit man har barn, men ro ned litt da... Vi vil ha plass på buss, kafeer osv vi å..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barn er en del av samfunnet og de tar litt plass med barnevogna si, men sånn er det bare. Man skal jo ikke blokkere veien med vilje så klart, men det er helt sikkert noe du også gjør som irriterer andre uten at du tenker over det.

Det verste jeg vet, som mor til en nyfødt som må ha barnevogn, er at jeg må vente i 10-15 minutter på heisen fra senteret og opp til helsestasjonen fordi slappe ungdommer skal ta den opp og ned hver etasje istedenfor å bruke 10 sekunder i rulletrappen.

Anonymkode: 84398...b02

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke opplevd det. Jeg sykler mye, og damer med barnevogn flytter seg når jeg plinger. Ikke opplevd at de tar mye plass på kafe, senter osv heller. De som går rundt og svimer mest er tenåringer med musikk på øret. Har holdt på å sykle ned noen sånne.

Anonymkode: 96067...2a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med andre om at ordentlige barnevognsmafia var mer å se for noen år tilbake. Det er selvfølgelig ikke trend å bruke barnevogn, men trend å dure frem fem i bredden og okkupere halve kafelokaler som en største selvfølge.

De aller fleste med barnevogn tar hensyn som jeg opplever det, men har noen ganger møtt disse som går to-tre i bredden og sperrer hele gangveien uten tegn til å vike. Da stopper jeg heller opp og venter, slik at de må flytte seg eller kræsje i meg. Har ikke blitt påkjørt enda. Kan godt gå til siden for en barnevogn, men går ikke ut i bilveien/grøfta fordi noen tror de har rett på å passere i bredden 🙄

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har selv en 4 mnd gammel baby og drar på kafé med max én annen trillende mamma. Jeg synes det er fælt å føle at andre hater meg på bussen feks fordi jeg tar plass med vogna. Bussturen på 30-40 min er et angsthelvete pga jeg er livredd at babyen skal begynne å gråte 😅😅 

Har hørt andre mødre som tar med seg hele barselgruppa 4-6 stk på kafé. Det synes jeg rett og slett er en uting. Det sier seg selv at det blir MYE støy. Og folk er på kafé for å kose seg. 

I min barselgruppe treffes vi hjemme hos hverandre. Forstyrrer ingen andre, enkelt med mating og pupper ute, bleieskift på lett tilgjengelig bad, kan ha vogna stående utenfor huset, babyer på gulvet i babygym osv. Rart hvorfor noen på død og liv skal presse inn 4-5 babyer en formiddag på kafé….. 

Anonymkode: 32c3d...b11

Du høres fornuftig ut! Kanskje fordi jeg tenker helt likt som deg og gjorde det på samme måte da jeg hadde babyer 😂

Jeg jobber i ukedagene, og nødvendige ærender må gjøres på lørdager. Jeg forstår ikke hvorfor barnevognmødre MÅ gå rundt på handlesenter når det er mest hektisk der??? De har jo faktisk fri hver bidige dag, i ett år...

Anonymkode: f98a8...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barn er en del av samfunnet og de tar litt plass med barnevogna si, men sånn er det bare. Man skal jo ikke blokkere veien med vilje så klart, men det er helt sikkert noe du også gjør som irriterer andre uten at du tenker over det.

Det verste jeg vet, som mor til en nyfødt som må ha barnevogn, er at jeg må vente i 10-15 minutter på heisen fra senteret og opp til helsestasjonen fordi slappe ungdommer skal ta den opp og ned hver etasje istedenfor å bruke 10 sekunder i rulletrappen.

Anonymkode: 84398...b02

Ja, for det lille barnet som er en del av samfunnet, elsker jo å være på café og kjøre heis på kjøpesenter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, for det lille barnet som er en del av samfunnet, elsker jo å være på café og kjøre heis på kjøpesenter? 

Det lille barnet er fornøyd når mor er fornøyd. Ikke bra for barnet å om mor må isolere seg hjemme.

Anonymkode: ad08e...e89

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd noen problemer med vogn, verken før eller etter at jeg fikk barn selv. Er dette virkelig en greie?

Nå fikk jeg første i fjor høst, og min helsestasjon lagde ikke barselgrupper pga restriksjonene, så har ikke vært en del av en stor "mafia". Har likevel reist på butikken, handlesenter, cafeer osv med baby, og det inkluderer selvfølgelig vogn. Likevel har jeg aldri blokkert en inngang, satt vognen sånn at ingen kommer forbi eller tatt hele gangveien. Skal jeg inn på en cafe hvor jeg ser at det blir trangt med vogn så setter jeg den utenfor og på et sted den ikke er til hinder, også har jeg baby på armen, fanget, i bæresjal, eller etter at den ble stor nok; i barnestolen de aller fleste steder har. 

Vi har deltatt på babysang og babysvømming, og fikk med det en liten "barselgruppe" som gjorde overnevnte sammen. Man har like mye rett til å gjøre disse aktivitetene, og ta hensyn, som barnløse. Som sagt har jeg aldri sett noen være til hinder med barnevogn, eller følt at jeg selv er det. Går vi mange på tur så flytter vi oss hvis noen skal forbi, på samme måte som ungdommene eller pensjonistene på tur gjør det samme når de går ved siden av hverandre.

Jeg bor litt utenfor byen, tar aldri kollektiv osv, og kanskje fortauene her bare er bredere. Har rett og slett ikke opplevd dette som et problem, verken før eller etter jeg ble hun med barnevogn selv. 

Anonymkode: 1338a...59f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis det er noen som ikke har «livet rett», som det sto i HI så er det folk som ikke har tålmodighet og overbærenhet med gamle og babyer.

Anonymkode: 22fe7...ba6

Barna er ikke problemet. Mødrene i store grupper (som har med seg babyene) derimot. 

Anonymkode: a53c7...39a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barna er ikke problemet. Mødrene i store grupper (som har med seg babyene) derimot. 

Skal de bare være hjemme til barnet slutter med vogn? Det høres ut som oppskriften på depresjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (1 minutt siden):

Av alle ting å sutre over. Må for guds skyld mure seg inne om man får barn

Ja, for det finnes ingenting imellom å mure seg inne alene i ett år og ta over en kafé med åtte andre småbarnsmødre. 

Men som mange andre skriver, så var nok dette et større problem for ti-femten år siden enn det er i dag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal de bare være hjemme til barnet slutter med vogn? Det høres ut som oppskriften på depresjon. 

Ja, det er selvfølgelig det jeg mener......  (verdens største ironiflagg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, for det finnes ingenting imellom å mure seg inne alene i ett år og ta over en kafé med åtte andre småbarnsmødre. 

Men som mange andre skriver, så var nok dette et større problem for ti-femten år siden enn det er i dag. 

Greit at jeg var mye i utland på chartertur før, men jeg levde for ti femten år siden også, og opplevde ikke dette som så problematisk at jeg husker det eller har traumer av det ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (Akkurat nå):

Greit at jeg var mye i utland på chartertur før, men jeg levde for ti femten år siden også, og opplevde ikke dette som så problematisk at jeg husker det eller har traumer av det ;)

Næmmen så flott da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men jeg er veldig glad i barn og jobber med barn. Synes det er kjempe koselig å være rundt barn og høre på søte bebiser som prater og ler😍 så det plager ikke meg. Selvfølgelig tar det litt mer plass når man er på bussen og tar heis feks. Men det ordner seg jo alltid som regel?🤷‍♀️

Jeg og ei venninne var på en liten shoppingrunde på kjøpesenteret for noen uker siden og da kom det inn noen med barnevogn i heisa. Null problem, vi alle tre stilte oss bare inntil veggen og hadde vogna foran oss😄 plass til alle og enhver! 

Anonymkode: 74127...8e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er selvfølgelig det jeg mener......  (verdens største ironiflagg)

Jeg forstår oppriktig ikke hva dere mener foreldre med barnevogn skal gjøre. Jeg har aldri sett noen okkupere en inngang eller cafe med mange barnevogner, eller blitt presset ut av veien pga en barnevogn. Fra da jeg tok buss mener jeg da at området i midten av bussen er forbeholdt handicap og barnevogn, så det er da de uten barn som er tverr hvis de mener en barnevogn er i veien der. På resten av bussen er det vel umulig å få plassert vognen.

Jeg forstår rett og slett ikke problemet. Det må jo være et lite og isolert problem på enkelte steder jeg aldri befinner meg, for jeg har som sagt ikke sett det. Noen mennesker er jo bare helt ræva på å ta hensyn, med eller uten barnevogn, og disse blir selvfølgelig ikke bedre når de triller en vogn heller. Noen mennesker klarer ikke å ta hensyn, sånn er det bare, og jeg tror ikke barnevognen bidrar til disse dårlige holdningene. De var nok der fra før.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke barn selv, men jeg er veldig glad i barn og jobber med barn. Synes det er kjempe koselig å være rundt barn og høre på søte bebiser som prater og ler😍 så det plager ikke meg. Selvfølgelig tar det litt mer plass når man er på bussen og tar heis feks. Men det ordner seg jo alltid som regel?🤷‍♀️

Jeg og ei venninne var på en liten shoppingrunde på kjøpesenteret for noen uker siden og da kom det inn noen med barnevogn i heisa. Null problem, vi alle tre stilte oss bare inntil veggen og hadde vogna foran oss😄 plass til alle og enhver! 

Anonymkode: 74127...8e0

Når jeg går uten barn og vogn, og er frisk i kroppen, så flytter jeg meg gjerne for barnevognen hvis det er for liten plass i heisen. Har opplevd at andre gjør det samme for meg, uten at jeg har spurt eller presset meg på, når jeg kommer med barnevognen.

Vi må jo alle ta hensyn til hverandre, og kan ikke forvente noe av ukjente, men sånn er det. Har som deg ikke sett på noe av dette som et problem😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg faktisk ikke huske å ha opplevd. Jeg bor i Oslo om det har noe å si og jeg tar mye kollektiv på dagtid da jeg er student. Selvfølgelig så er det en barnevogn på bussen i ny og ne, men de må jo få lov til å ta kollektiv de også? Og stort sett så setter de vognen der det er meningen at den skal stå og inntil veggen slik at det blir plass til å stå dersom bussen er noe full eller det kommer en annen barnevogn, rullestolbruker osv. 

Anonymkode: bd01d...486

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har produsert de som skal stelle deg når du blir gammel. Så ro deg ned. At vi er flere som møtes, er bare koselig. Busser har plass til oss. IKEA ønsker besøk av oss. Vi er gode kunder på andre spiseplasser. 

Anonymkode: 2f559...109

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...