AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Del Skrevet 21. september 2022 de kommer gjerne flere på bussen, tar all plass på fortauet, blokkerer innganger på sentre, kafeer og bibliotek. De har livets rett, tror de selv i alle fall. Og prøv ikke å kommenter at de tar opp plass, for da hater du barn!!! Hvor er det værste stedet du ser denne "mafiaen" og hvorfor bryr de seg kun om seg, sine og sitt? Eier de ikke sosiale antenner og det å tenke på andre, der de tar all plass som de tar. Anonymkode: 28e64...92a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Del Skrevet 21. september 2022 Enig. Takk for at det er flere som mener det samme. Anonymkode: 67300...f8a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Del Skrevet 21. september 2022 Hvorfor føler du det er greit å kalle folk med små barn «mafia»? Tror du de tar opp plass for moroskyld? Ville du sagt det samme om en rullestolbruker? Anonymkode: ad08e...e89 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. september 2022 #4 Del Skrevet 21. september 2022 Fra en mor...si i fra...tro det eller ei,.men ofte er vi kjempe slitene, vi kan være i amme Tåken, vi kan få fødsel depresjon og ikke alltid vi følger med. Oh ja en barnevogn tar plass dessverre. Men du unnskyld meg så flytter vi oss 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåpille Skrevet 21. september 2022 #5 Del Skrevet 21. september 2022 Er dette en reell ting? Aldri møtt denne "mafiaen". De som tar plass med barnevogn, tar sikkert like mye plass uten. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg bor i Oslo, og for en del år siden kunne jeg oppleve tilfeller av sånt - lurer på om det var en "greie" en stund med å skulle ha med barnevogn overalt, gjerne flere venninner sammen - men det ser ut til å ha roet seg veldig nå. Anonymkode: 2dc79...03a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Del Skrevet 21. september 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: De har livets rett, tror de selv i alle fall De har ikke livets rett mener du? Anonymkode: da63a...bb4 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i Oslo, og for en del år siden kunne jeg oppleve tilfeller av sånt - lurer på om det var en "greie" en stund med å skulle ha med barnevogn overalt, gjerne flere venninner sammen - men det ser ut til å ha roet seg veldig nå. Anonymkode: 2dc79...03a Ja det var nok en trend, ulydig å være trendy🙄for det kan umulig være at det er det enkleste fremkomstmiddelet når man har en baby Anonymkode: ad08e...e89 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. september 2022 #9 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor i Oslo, og for en del år siden kunne jeg oppleve tilfeller av sånt - lurer på om det var en "greie" en stund med å skulle ha med barnevogn overalt, gjerne flere venninner sammen - men det ser ut til å ha roet seg veldig nå. Anonymkode: 2dc79...03a Nå skal det sies at når 4-5 venninner drar på cafe...oh tar med barnevogn tar det plass..sånn er det bare. Vi med barn må ut å lufte oss og ta en kaffe he he 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 21. september 2022 #10 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor føler du det er greit å kalle folk med små barn «mafia»? Tror du de tar opp plass for moroskyld? Ville du sagt det samme om en rullestolbruker? Anonymkode: ad08e...e89 Leser du hva TS skriver, eller kverulerer du bare for å kverulere? Ts skriver spesifikt, at hun får stygge kommenterer tilbake hvis hun spør om de kan flytte seg. Og hun skriver problemstillingen meget godt, så hvordan klarer du å sammenligne dette med en rullestolbruker? Du er jo helt ute på viddene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Del Skrevet 21. september 2022 De fleste kvinner er småbarnsmødre på et eller annet tidspunkt da. Kan vi ikke heller gi hverandre litt slack? Det sagt, alle bør selvsagt ta hensyn hverandre, både med og uten barnevogn. Anonymkode: a837f...554 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #12 Del Skrevet 21. september 2022 kraftwerk skrev (Akkurat nå): Leser du hva TS skriver, eller kverulerer du bare for å kverulere? Ts skriver spesifikt, at hun får stygge kommenterer tilbake hvis hun spør om de kan flytte seg. Og hun skriver problemstillingen meget godt, så hvordan klarer du å sammenligne dette med en rullestolbruker? Du er jo helt ute på viddene. Hvilken HI har du lest? Hun sier ikke at hun «spør», hun sier hun «kommenterer at de tar opp plass». HVs i all verden skal en slik kommentar være godt for? Ja jeg er klar over at jeg +en barnevogn tar opp plass, men hva skal man gjøre da? Isolere seg inne til barnet slutter med vogn? Anonymkode: ad08e...e89 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #13 Del Skrevet 21. september 2022 🤣 Ja TS du tør å si det som det er😂 Anonymkode: 3eae6...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 21. september 2022 #14 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): de kommer gjerne flere på bussen, tar all plass på fortauet, blokkerer innganger på sentre, kafeer og bibliotek. De har livets rett, tror de selv i alle fall. Og prøv ikke å kommenter at de tar opp plass, for da hater du barn!!! Hvor er det værste stedet du ser denne "mafiaen" og hvorfor bryr de seg kun om seg, sine og sitt? Eier de ikke sosiale antenner og det å tenke på andre, der de tar all plass som de tar. Anonymkode: 28e64...92a Har møtt på noen slike i min tid jeg også, hvis de går tur sammen og ser at jeg og noen andre kommer i motgående retning. Det er ikke snakk om og prøve å skape litt plass - her skal alle andre vike når de kommer susende på. Helst må man ta en u-sving langt ut på veien, slik at de ikke trenger å styre litt til høyre/venstre. Morsomt navn da 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 21. september 2022 #15 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken HI har du lest? Hun sier ikke at hun «spør», hun sier hun «kommenterer at de tar opp plass». HVs i all verden skal en slik kommentar være godt for? Ja jeg er klar over at jeg +en barnevogn tar opp plass, men hva skal man gjøre da? Isolere seg inne til barnet slutter med vogn? Anonymkode: ad08e...e89 Tror du virkelig TS sier "du bruker veldig mye plass, kan du fløtte deg". Hun skrev, nærmere bestemt - at hun prøver å ikke kommentere noe. Jeg tolker det som at TS har sagt ifra tidligere, å fått refs. Selv om man skriver "kommentere" trenger ikke det bety, at man slenger ut kommenterer. Det kan bety flere ting, hvis man er åpen for tolkning selvfølgelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #16 Del Skrevet 21. september 2022 kraftwerk skrev (3 minutter siden): Tror du virkelig TS sier "du bruker veldig mye plass, kan du fløtte deg". Hun skrev, nærmere bestemt - at hun prøver å ikke kommentere noe. Jeg tolker det som at TS har sagt ifra tidligere, å fått refs. Selv om man skriver "kommentere" trenger ikke det bety, at man slenger ut kommenterer. Det kan bety flere ting, hvis man er åpen for tolkning selvfølgelig. Her er det hun sier; hun insinuerer først at de ikke har livets tett og så at hun kommenterer at de tar opp masse plass. Det er INGENTING i hi som gir meg noe følelse av at hun snakket på en hyggelig måte. I tillegg beskriver hun småbarnsmødre som en mafia, som om de er ute etter å plage andre, og avslutter igjen med å kommentere «hvor mye plass de tar opp». Hva tenker du man skal gjøre når man har en liten baby som er avhengig av vogn for transport? AnonymBruker skrev (19 minutter siden): de kommer gjerne flere på bussen, tar all plass på fortauet, blokkerer innganger på sentre, kafeer og bibliotek. De har livets rett, tror de selv i alle fall. Og prøv ikke å kommenter at de tar opp plass, for da hater du barn!!! Hvor er det værste stedet du ser denne "mafiaen" og hvorfor bryr de seg kun om seg, sine og sitt? Eier de ikke sosiale antenner og det å tenke på andre, der de tar all plass som de tar. Anonymkode: 28e64...92a Anonymkode: ad08e...e89 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #17 Del Skrevet 21. september 2022 Dette innlegget minner meg om eksen min. Hun ble en surprupp som var bedre enn alle andre. Stod noen i veien for henne så kjørte hun barnevognen i beina på de. Tydelige stygge kommentarer, sukking og orking. Anonymkode: 8a687...2d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 21. september 2022 #18 Del Skrevet 21. september 2022 Har ikke denne erfaringen jeg, synes og at generelt sett så er det lite barnevogner og småbarnsmødre ute på tur i byen, vet ikke om det henger igjen fra koronatiden eller hva. Mye mer før iallefall. Det som er irriterende er alle disse sparkesyklene som står overalt, de er plagsomme de. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #19 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor føler du det er greit å kalle folk med små barn «mafia»? Tror du de tar opp plass for moroskyld? Ville du sagt det samme om en rullestolbruker? Anonymkode: ad08e...e89 Rullestolbrukere går ikke i bredden. De vet hvordan det er å slite med å komme seg fram, og plager ikke andre slik venninner på trilletur gjør. Selv om man har barnevogn, gir de dere ikke rett til å oppta hele fortauer, stien, eller gangen. Ved møtende forgjenger, skal dere gi plass som alle andre, senke farten, og gå bak hverandre. Det er normal høflighet. Anonymkode: 9c5c2...9b4 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #20 Del Skrevet 21. september 2022 14 minutter siden, Sofakona said: Nå skal det sies at når 4-5 venninner drar på cafe...oh tar med barnevogn tar det plass..sånn er det bare. Vi med barn må ut å lufte oss og ta en kaffe he he Stemmer. "Unnskyld meg, vi er 4 her med barnevogn. Har du noe imot at vi får denne plassen?" Straks den ene gruppen hadde gått, kom det en ny og overtok for den forrige. Du må vike. Ingenting annet enn akseptert. Var venninnen min som først klikket vinkelrett da dette forekom hele tiden en periode når vi var ute på dagtid. Selv om vi nettopp hadde sett et par bli kastet ut da de protesterte på kaffebrenneriet. Vi bor på et lite sted med mange nok innbyggere til at ikke alle kjenner hverandre, men med litt for få fasiliteter, kafeteriaer, restauranter og plasser for både barnevogner og barnløse. Heldigvis har dette roet seg mye nå. Men det var ikke gøy å føle seg diskriminert i den mest hektiske perioden. Anonymkode: 67300...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå