AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Jeg og samboeren havner til tider opp i krangler hvor jeg føler meg så misforstått. Det er så vondt. Han tolker min dårlige kommunikasjon som ett tegn på at jeg ikke bryr meg om han, ikke elsker han og han sier at kjærligheten for meg svinner litt hen når slikt skjer. Det er så utrolig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg synes han leser alt for mye inn i at jeg glemte å informere han om noe. Det er ikke kjempe viktig bare så det er sagt. Jeg er så lei av å føle meg misforstått og at man skal lese så utrolig mye inn i en forglemmelse. Jeg har prøvd å forklare, prøvd å si unnskyld for at det jeg gjorde såret han, han fortsetter bare å være sur/lei seg/skuffa. Det må jo være ett tegn på at vi ikke er helt kompatible når noe jeg mener er en fillesak, og hvis skoen hadde vært på andre foten hadde jeg kanskje blitt litt sånn «å, du kunne jo nevnt det litt tidligere? Men det går helt fint..!», mens for han så ramler liksom alt imellom oss sammen..? Anonymkode: da342...3c1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Har du glemt ting én gang, eller mange ganger? Anonymkode: d58d4...064
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Kommunikasjon ER veldig viktig, og selv om du synes det var ubetydelig at du utelot den informasjonen (som du visste om), så kan det hende at han (som IKKE visste om dette) synes det ikke var fullt så ubetydelig... Anonymkode: ad97a...c93 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 Det er snakk om kanskje 1-2 ganger i året jeg glemmer å informere han om noe han synes var viktig å informere om. Vi har 2 barn og jeg styrer skuta for å si det sånn.. ikke alltid så lett å huske alt, og attpåtil minne han på alt. Det er lett å huske på å ta vare på den andre og hva som er viktig for den andre i ett forhold når man har god tid og overskudd. Men når man står på den andre siden kan ting glippe litt, uten at det betyr at man ikke brur seg.. mener jeg da.. TS Anonymkode: da342...3c1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om kanskje 1-2 ganger i året jeg glemmer å informere han om noe han synes var viktig å informere om. TS Anonymkode: da342...3c1 Da får dere sammen skape bedre rutiner, så disse tingene ikke blir regelmessig glemt. Anonymkode: d58d4...064
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om kanskje 1-2 ganger i året jeg glemmer å informere han om noe han synes var viktig å informere om. Vi har 2 barn og jeg styrer skuta for å si det sånn.. ikke alltid så lett å huske alt, og attpåtil minne han på alt. Det er lett å huske på å ta vare på den andre og hva som er viktig for den andre i ett forhold når man har god tid og overskudd. Men når man står på den andre siden kan ting glippe litt, uten at det betyr at man ikke brur seg.. mener jeg da.. TS Anonymkode: da342...3c1 Bryr han seg om å ta vare på deg da? Eller er det bare du som skal ta hensyn til han og bry deg om han? Vet ikke hva slags forglemmelse det er snakk om, det er forskjell på å glemme å be han hente ungene i bhg og så er det ingen som henter kontra glemme å be han om å kjøpe med ekstra melk. Anonymkode: 585e3...2ec 1 2
Blåttvann Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er snakk om kanskje 1-2 ganger i året jeg glemmer å informere han om noe han synes var viktig å informere om. Vi har 2 barn og jeg styrer skuta for å si det sånn.. ikke alltid så lett å huske alt, og attpåtil minne han på alt. Det er lett å huske på å ta vare på den andre og hva som er viktig for den andre i ett forhold når man har god tid og overskudd. Men når man står på den andre siden kan ting glippe litt, uten at det betyr at man ikke brur seg.. mener jeg da.. TS Anonymkode: da342...3c1 Slik du legger frem dette forventer han for mye av deg. Han legger opp feller du umulig klarer å unngå i lengden. Alle glemmer! Er han perfekt? Endret 21. september 2022 av Blåttvann 1
Virrevirrevapp Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Hvorfor tar du nesten alt med ungene? Det er vel hans barn også? 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Hva var det du glemte? Fikk det store konsekvenser? Anonymkode: ad97a...c93 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 Høres nesten ut som han «legger opp til» en avslutning av forholdet. Har han endret seg siste år siden dette er et problem eller har det alltid vært slik? Anonymkode: e92f9...29b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 Glemte du å si at lille Ole skal på barnehage- tur/tannlegetime /hente pass, eller er det snakk om at du glemte å be ham kjøpe ost? Anonymkode: d58d4...064
Hippogriff Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 Jeg skjønner godt at det skaper usikkerhet dersom partner glemmer å informere om viktige ting. Så blir spørsmålet hva som er viktige ting? Videre så er det vel litt rart at man fortsatt føler på den typen usikkerhet når man har satt to barn til verden sammen - det at partner velger å få flere barn med en er jo et ganske sterkt signal om at man er der man har tenkt å være. Vanskelig å svare deg uten å vite hvilket nivå disse forglemmelsene ligger på.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 Jeg glemte å informere om at jeg skulle på ett arrangement en kveld med venninner. Var avtalt for lenge siden, hadde alt betalt. Vi har litt stram økonomi som var noe av hans frustrasjon for at jeg skulle på dette.. fordi det skulle også være en middag som ikke var alt betalt for.. TS Anonymkode: da342...3c1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva var det du glemte? Fikk det store konsekvenser? Anonymkode: ad97a...c93 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Glemte du å si at lille Ole skal på barnehage- tur/tannlegetime /hente pass, eller er det snakk om at du glemte å be ham kjøpe ost? Anonymkode: d58d4...064 Hippogriff skrev (7 timer siden): Jeg skjønner godt at det skaper usikkerhet dersom partner glemmer å informere om viktige ting. Så blir spørsmålet hva som er viktige ting? Videre så er det vel litt rart at man fortsatt føler på den typen usikkerhet når man har satt to barn til verden sammen - det at partner velger å få flere barn med en er jo et ganske sterkt signal om at man er der man har tenkt å være. Vanskelig å svare deg uten å vite hvilket nivå disse forglemmelsene ligger på. Jeg glemte å informere om at jeg skulle på ett arrangement en kveld med venninner. Var avtalt for lenge siden, hadde alt betalt. Vi har litt stram økonomi som var noe av hans frustrasjon for at jeg skulle på dette.. fordi det skulle også være en middag som ikke var alt betalt for.. TS. Anonymkode: da342...3c1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 Er han aldri ute på noe? Eller er det sånn at han kan gjøre mye, men ikke du? Anonymkode: dbb90...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg glemte å informere om at jeg skulle på ett arrangement en kveld med venninner. Var avtalt for lenge siden, hadde alt betalt. Vi har litt stram økonomi som var noe av hans frustrasjon for at jeg skulle på dette.. fordi det skulle også være en middag som ikke var alt betalt for.. TS. Anonymkode: da342...3c1 Dere har store økonomiske problemer om en utemiddag velter familieøkonomien. Gjør han aldri ting utenfor hjemmet? Deler dere ikke noen kalender på papir eller elektronisk? Anonymkode: d58d4...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå