AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Eller gjelder det bare når man ikke syr? Anonymkode: 73c1a...9ce
forkjølajente Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Man kan få dry socket selv om det blir sydd.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 19 minutter siden, forkjølajente said: Man kan få dry socket selv om det blir sydd. Hvordan unngår man dry socket? Det er min største frykt. Skal fjerne min første visdomstann om 2 uker. Gruer meg som bare av det! Anonymkode: 73c1a...9ce
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 Tannlegen min sa det var særlig røykere som fikk dry socket. Anonymkode: 2fff0...da2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Man unngår dry socket ved å være ordentlig hydrert og spise sunt. Jeg fikk så vidt tendenser til det en gang (har trukket mange tenner), og ubehaget forsvant med ferskpresset agurkjuice. Anonymkode: 72150...8d1
forkjølajente Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvordan unngår man dry socket? Det er min største frykt. Skal fjerne min første visdomstann om 2 uker. Gruer meg som bare av det! Anonymkode: 73c1a...9ce Unngå å skylle munnen i tinene etter operasjonen. For å unngå dry socket er det viktig at den blodklumpen som legger seg i hullet etter tanna blir værende og ikke skylles bort. Ikke bekymre deg,de aller fleste får ikke dry socket 😊
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan unngår man dry socket? Det er min største frykt. Skal fjerne min første visdomstann om 2 uker. Gruer meg som bare av det! Anonymkode: 73c1a...9ce Ikke røyke er det viktigste. Ikke drikke av sugerør eller skylle munnen unødvendig hardt. Ikke pirke/suge/pusse rundt oppi ved såret. Hvis du ikke røyker så går det sikkert bra. Følg tips du får av tannlegen. Fjerna visdomstann for litt siden selv og det gikk veldig bra. Det er bare noen veldig få som får problemer og sannsynligvis har du ikke så uflaks. Anonymkode: 4a7b9...6f9
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Følge de rådene du får etter kirurgisk fjernelse. Feks ikke spise og drikke. Absolutt ikke røyke på lang tid. Ikke skylle munnen med vann. Ikke lage trykk (sugerør, blåse opp ballong, snyte deg osv). Corsodylskyll om du får beskjed om det. Husk å oppgi alle medisiner du går på i forkant av inngrepet. Dry socket kan behandles også, så dersom du er uheldig og likevel får det, er det ikke krise. Anonymkode: a4389...9a8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 Dry socket er ikke utelukkende alene pasienten sin feil. Noen ganger syr de ikke når de burde. Anonymkode: 5aed9...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå