AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg ønsker den som smaker minst vondt, så hvilken av disse to burde jeg da gå for? Det står bare "med smak" på den første (ikke hva den smaker), og "coolmint" på den andre. Noen som har prøvd en eller begge? Hvordan er smaken? Anonymkode: b9fff...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Del Skrevet 21. september 2022 Flux pro! Anonymkode: d65b2...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Del Skrevet 21. september 2022 Corsodyl får du gule tenner av, over tid. Anonymkode: 0c0e7...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Del Skrevet 21. september 2022 Uten tvil den siste Anonymkode: cd235...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Corsodyl får du gule tenner av, over tid. Anonymkode: 0c0e7...890 Er den da sterkere og bedre enn den andre? Er for en tannkjøttbetennelse.... Anonymkode: b9fff...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er den da sterkere og bedre enn den andre? Er for en tannkjøttbetennelse.... Anonymkode: b9fff...9aa Det vet jeg ikke. Men for 1- 2 uker går det bra med corsodyl. Over tid får du gule tenner. Anonymkode: 0c0e7...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Del Skrevet 22. september 2022 Jeg fikk blå svarte prikker på tenne av corsedyl!! Brukte det i tre uker. Aldri mer. Tannlegen klarte heldigvis å pusse det vekk. Han anbefalte fluor skyllemiddel uten klorheksidin. Corsedyl var bare nødvendig ved masse hull i tennene, ikke tannkjøttbetennelse. Anonymkode: a88fc...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 22. september 2022 #8 Del Skrevet 22. september 2022 Uten tvil flux 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #9 Del Skrevet 22. september 2022 Ps bruk over 2 uker kan gi sopp i munnen. Anonymkode: a139a...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. september 2022 #10 Del Skrevet 22. september 2022 Sier som resten; ikke corsodyl pga misfarging av tennene, Flux klorhexdin gjør samme jobben uten å misfarge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Del Skrevet 22. september 2022 skruf skrev (2 minutter siden): Sier som resten; ikke corsodyl pga misfarging av tennene, Flux klorhexdin gjør samme jobben uten å misfarge Står på flasken at den kan gi misfarging såe. Anonymkode: d65b2...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. september 2022 #12 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Står på flasken at den kan gi misfarging såe. Anonymkode: d65b2...04a Jeg har ikke opplevd det med flux klorhexdin, derimot fikk jeg det fort av corsodyl og fikk da anbefalt flux klorhexdin (måtte bruke det daglig over lengre tid pga rødt, hovent og sårt tannkjøtt under cellegift) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. september 2022 #13 Del Skrevet 22. september 2022 Corsodyl er best, men den skal ikke brukes lenge av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Del Skrevet 22. september 2022 skruf skrev (1 time siden): Sier som resten; ikke corsodyl pga misfarging av tennene, Flux klorhexdin gjør samme jobben uten å misfarge Kjøpte en flaske i dag av flux, har ikke turt å forsøke den. Er så livredd for misfarging, for jeg har tannlegeskrekk. går i traumebehandling og er år unna å sette meg i tannlegestolen, så det er ikke bare å gå til tannlegen og fikse mismargingen. 😭 TS Anonymkode: b9fff...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. september 2022 #15 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjøpte en flaske i dag av flux, har ikke turt å forsøke den. Er så livredd for misfarging, for jeg har tannlegeskrekk. går i traumebehandling og er år unna å sette meg i tannlegestolen, så det er ikke bare å gå til tannlegen og fikse mismargingen. 😭 TS Anonymkode: b9fff...9aa Så lenge du bruker det i en begrenset periode misfarges ikke tennene, så du kan slappe helt av. Tennene dine blir ikke plutselig gule/brune over natten. Det tar tid så om du skyller litt med Flux innimellom så utgjør ikke det i seg selv noe problem i forhold til at det er flere år til du skal til tannlegen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshineinmypocket Skrevet 22. september 2022 #16 Del Skrevet 22. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte en flaske i dag av flux, har ikke turt å forsøke den. Er så livredd for misfarging, for jeg har tannlegeskrekk. går i traumebehandling og er år unna å sette meg i tannlegestolen, så det er ikke bare å gå til tannlegen og fikse mismargingen. 😭 TS Anonymkode: b9fff...9aa Tannlegeskrekk er noe av det verste i verden. Jeg var også der at jeg ikke hadde vært på nærmere 15 år. Men så knakk jeg en del av en jeksel og fikk betennelse. Gikk med knekt tann i et år. Og pga at jeg skulle ha cellegiftbehandling var jeg nødt for å få det ordnet. Det var ikke lett i det hele tatt. Eneste jeg kan si er at tannlegene i dag har en helt annen kompetanse enn for 10 år siden. De tilbyr flere varianter av beroligende ved behandling. Har du sett på muligheten for behandling i narkose? Endret 22. september 2022 av sunshineinmypocket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #17 Del Skrevet 22. september 2022 sunshineinmypocket skrev (1 minutt siden): Tannlegeskrekk er noe av det verste i verden. Jeg var også der at jeg ikke hadde vært på nærmere 15 år. Men så knakk jeg en del av en jeksel og fikk betennelse. Gikk med knekt tann i et år. Og pga at jeg skulle ha cellegiftbehandling var jeg nødt for å få det ordnet. Det var ikke lett i det hele tatt. Eneste jeg kan si er at tannlegene i dag har en helt annen kompetanse enn for 10 år siden. De tilbyr flere varianter av beroligende ved behandling. Har du sett på muligheten for behandling i narkose? Bra du fikk kommet deg til tannlegen, ikke godt å gå med ødelagte tenner. Skulle ønske det hjalp meg, men må i behandling først. Skal forsøke å ta munnskylden en gang om dagen i starten og ta det gradvis. Håper betennelsen går vekk raskt, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: b9fff...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshineinmypocket Skrevet 22. september 2022 #18 Del Skrevet 22. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bra du fikk kommet deg til tannlegen, ikke godt å gå med ødelagte tenner. Skulle ønske det hjalp meg, men må i behandling først. Skal forsøke å ta munnskylden en gang om dagen i starten og ta det gradvis. Håper betennelsen går vekk raskt, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: b9fff...9aa Du er i allefall ikke alene om å ha tannlegeskrekk. Og som nevt har tannlegene idag en helt annen og mye bedre kompetanse i dag. Mange har till og med tilleggsutdannelse for å hjelpe pasientene som har tannlegeskrekk. Håper du klarer det etter hvert. Endret 22. september 2022 av sunshineinmypocket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 22. september 2022 #19 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk blå svarte prikker på tenne av corsedyl!! Brukte det i tre uker. Aldri mer. Tannlegen klarte heldigvis å pusse det vekk. Han anbefalte fluor skyllemiddel uten klorheksidin. Corsedyl var bare nødvendig ved masse hull i tennene, ikke tannkjøttbetennelse. Anonymkode: a88fc...bb7 Slutt å tull. Tannlegen og apotektekniker har sagt til meg at Corsodyl er tingen når man har tannkjøttbetennelse. I tillegg kan du ikke klage på at du får prikker på tennene, når det tydelig står at misfarging kan forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 22. september 2022 #20 Del Skrevet 22. september 2022 Kan jeg komme med et svært godt tips for bruk av Corsodyl? Hvis det er et spesifikt område du trenger det, f.eks rundt en tann, så kan du dyppe en Q-tips i flasken og smøre på området. Dette hjalp meg veldig, da produktet kom godt rundt visdomstanna mi, og jeg slapp den forferdelige smaken i munn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå