Gå til innhold

Brist i ribbeina eller muskelstrekk etter 4 uker med bronkitthoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hoste fra helvete, og siden det var virus fikk jeg ikke antibiotika, og heller ikke Cosylan siden det var tomt for det.

Hosten er på retur, men har fått veldig vondt fra det ene skulderbladet frem mot den ene armhulen, og videre frem til under ene brystet.

Det rare er at dette kjente jeg da hosten roet seg.

Det er vondt når jeg hoster, puster inn, har sex, vrir meg og beveger overkroppen.

Har funnet ut at det er enten strekk i muskel eller brist/brekt ribbein. 

Hvordan kjennes de forskjellige smertene ut?

Legen vil ikke sende meg på røntgen, skrev ut Pinex Forte og ba meg ta det rolig fremover😕

Anonymkode: 2aa6f...947

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt hoste fra helvete, og siden det var virus fikk jeg ikke antibiotika, og heller ikke Cosylan siden det var tomt for det.

Hosten er på retur, men har fått veldig vondt fra det ene skulderbladet frem mot den ene armhulen, og videre frem til under ene brystet.

Det rare er at dette kjente jeg da hosten roet seg.

Det er vondt når jeg hoster, puster inn, har sex, vrir meg og beveger overkroppen.

Har funnet ut at det er enten strekk i muskel eller brist/brekt ribbein. 

Hvordan kjennes de forskjellige smertene ut?

Legen vil ikke sende meg på røntgen, skrev ut Pinex Forte og ba meg ta det rolig fremover😕

Anonymkode: 2aa6f...947

Har hatt brudd i ribbein, ogbhadde da smerter i den ene siden av brystet. Det beste var egentlig å stå. Å ligge, sitte, bevege meg, hoste osv. alt som på noe som helst måte la press på skadestedet, var veldig smertefullt. 
Akkurat hvor smerten sitter, kommer jo an på hvilket ribbein som er skadet og hvor på ribbeinet skaden er. Hvis det da er brudd/brist. Egentlig er det nok ikke så viktig med røntgen. Muskelstrekk og brudd/brist behandles nok stort sett likt. Bruk smertestillende om det er for vondt, og ta det rolig til det blir bedre. 

I mitt tilfelle var jeg mer eller mindre tilbake til normalen etter ca. 14 dager. Finn de stillingene som føles best, og god bedring👍

• Nyttig 1
Skrevet

Har opplevd noe liknende en gang etter lang tids hoste. Konkluderte til slutt med at det måtte være betennelse i ribbeina. Tror til og med det var noen her inne som tipset meg om tilstanden:

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/rygg-nakke-bryst/kostokondritt/

Det gikk over av seg selv etter hvert, men det var ganske smertefullt mens det stod på. Jeg måtte holde meg på ribbeina hver gang jeg skulle hoste.

Vet ikke om det er dette du opplever, men ønsker deg god bedring ihvertfall. 

Anonymkode: 593df...948

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...