Gå til innhold

Takkekort

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på hvem det er vanlig å skrive takkekort til..

Vi skriver selvsagt til alle vi har fått gave eller blomster fra, men er det også vanlig å sende til de man har fått kort av?

Hvilke andre er det vanlig å sende til?

Presten? Blomsterbutikken? Frisør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom vi skulle sendt takkekort til alle de som vi hadde fått telegram eller kort fra, så hadde det blitt helt ekstremt mange å sende dyre takkekort til! Vi nøyer oss med å sende til de som har gitt en gave eller sendt blomster, de som eier lokalet og arrangerte bryllupet, til kirkens sokneråd, og til frisør. Noen sender også ut til brudebutikken og til blomsterleverandøren.

Lykke til!

Hilsen Vekten

Skrevet

Vi sendte takkekort til de vi fikk kort fra også, men vi har ikke sendt til blomsterbutikken... Presten var min onkel og frisøren var venninda mi, så de får selvfølgelig kort...

Lykke til det er en kjempejobb, vi skrev 200!!! :lol:

Skrevet

Vi sendte takkekort til alle som hadde hjulpet oss og/eller gitt oss oppmerksomhet i anledning dagen vår. Ja, det omfattet også de som sendte kort, servitører, frisør, florist etc. Ja, takkekort er dyrt, men de som har brydd seg får en hilsen som takk for det.

Oppmerksomhet måles ikke i penger, så vi syntes det var hyggelig å gjøre det på den måten.

Vi sendte også rundt 200 kort, tror jeg.

Husk å ha noen til overs og ekstra - det kan dukke opp gaver flere måneder etterpå.

Skrevet

Nei, vi har bare sendt kort til de som har sendt gave eller annen oppmerksomhet. Vi har sendt takkekort til presten og de som kjørte brudebilen. Men dette er fordi det her er snakk om venner av familien.

Frisør, sminkør, brudesalong, florist har jo alle fått betalt for tjenesten. Det burde være takk nok syns jeg at man har valgt å bruke dem og i tillegg anbefaler dem hver gang temaet kommer opp...

Skrevet

Akkurat det med frisør og florist er faktisk ikke så mye som en takk, men som hjelp til fremtidige bruder. Det å kunne kikke på buketter og hår når man selv skal til pers er veldig bra. Tenk selv hvor mye dere kikker på andres brudebilder og buketter, leter i timesvis på nettet etter frisyrer... jo, det synes jeg er en naturlig ting.

Men vi sendte ikke til lokalet eller til busselskapet, for å si det sånn.

Skrevet

Må bare opplyse at dersom vi skulle sendt ut takkekort til alle så hadde det blitt over 300 stykker! Men vi setter inn annonse i lokalavisen der vi takker alle som har sendt koselige kort, hilsener og telegrammer selvfølgelig. Ofte varmer det faktisk mer med de som har sendt dette, da det ofte er fra uventet hold.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre :lol:

Hilsen Vekten

Skrevet

Vi sendte takkekort til de vi fikk gaver fra. I tillegg sendte vi takkekort til presten, kirkekontoret, frisøren, blomsterbutikken, hun som lagde morgengaven til min mann, brudebutikken og til de vi lånte bryllupsbilden av (gratis).

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Vi sendte til alle vi mottok kort/telegram fra også. Synes det BARE SKULLE MANGLE!!!!!!!!!!!!

Har ALLTID fått takkekort av de jeg har sendt telegram til, og synes det er SMÅLIG å ikke gjøre dette.

Blir fotograf-bildene for dyre, så kan man ta et vanlig bildet og sende som takkekort....

Man MÅ jo takke alle som har gitt oppmerksomhet på den store dagen. Om ikke er man UTAKKNEMMLIG!!!!!!!!!!!!

Er mildt sagt skuffet og overrasket at så mange av dere ikke sender til ALLE.

Tenk på alle som bor langt unna, og ikke får sendt gave, da????

Skrevet

til dem som har sendt telegram osv. går det jo an å sende et takkekort UTEN bilde også da. Er enig i at man bør sende takkekort til alle som har gitt gave/sendt brev el. telegram. Men jeg skjønner at takkekort kan bli kostbart, så det må være lov til å ha f.eks. andre bilder osv til de som har sendt kort.

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

jeg har gitt blomsterbukett til to stk brudepar uten å ha fått takkekort :cry:

Det er ikke alltid like lett å kjøpe bryllupsgave til brudepar man ikke kjenner så godt. Blomster koster jo det også!

Skrevet

Synes det bør være en selvfølge å sende takkekort til folk som har gitt blomster da, det er jo også en gave... Men jeg har også opplevd å ikke få takkekort, og det var i bryllupet til fetteren min der vi også var gjester. Synes det bør være en selvfølge å sende ut takkekort til sine gjester. Forøvrig synes jeg også takkekortene bør sendes ut ikke så lenge etter bryllupet.

Skrevet

Vi har også sendt gaver til folk som aldri sendte takkekort tilbake. Og jeg som synes det er såååå koselig med takkekort.... :cry:

Gjest Solskinn
Skrevet

He he

Jeg har värt i to brylluper hvor jeg ikke har fått takkekort, jeg. Slå den den som kan!

Nei, seriöst, jeg syns alle som har gitt en oppmerksomhet fortjener takk for det, blir det ustyrtelig mange kan man jo som Imax foreslår sende ett kort uten bilde!

Skrevet

Har hatt en diskusjon med noen som giftet seg i juli: De skal sende takkekort som julekort! Det synes jeg IKKE er greit, uansett burde de ha sendt ut kortene for leeeenge siden. Dårlige greier.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare en kommentar til IMAX: Å gifte seg i juli, og ennå ikke ha sendt ut takkekort synes jeg ikke er så merkelig, selv om du hevder at dette burde ha blitt gjort for leeeeenge siden. Jeg skriver kveld etter kveld nå for å bli ferdig med takkekortene, men med ca. 135 takkekort som skal skrives, og da gjerne med en personlig hilsen (dvs. ikke bare "takk for oppmerksomheten" o.l., men der vi takker spesielt for nettopp den gaven vi fikk av hver enkelt, hva vi har brukt evt pengegaver til etc., personlig takk til de som har bidratt med kaker, taler og evt. overraskelser) så tar det kjempelang tid!

Dessuten kan man ofte ha en grunn til å ikke ha sendt takkekort tidligere; type fotograf er på ferie, det er vanskelig å finne akkurat slike takkekortpermer man ønsker å ha, vanskelig å bestemme seg for hvilket bilde man vil bruke til takkekort, økonomien skranter etter bryllupet slik at man må vente med bestilling fra fotograf etc. Moralen: Ikke døm for hardt, det er som regel grunner til at du ikke får takkekort rett etter bryllupet!!! For øvrig synes jeg takkekort som julekort kan være en hyggelig gest, jeg!

Til info sender vi kun ut takkekort til de som har gitt gaver, + florist, frisør og brudebutikken vi har benyttet oss av. I vår krets er det overhodet ikke vanlig å gi takkekort til de som "kun" har gitt oss telegram. Har selv gitt mange telegrammer uten å få takkekort igjen, og synes det er helt greit.

KK

Skrevet

Hei KK,

Skjønner at det finnes noen grunner som er "legitime" for at man sender takkekort sent. Men det er også noen andre, som f.eks. sløvhet. Jeg står fremdeles på mitt!!!! (men aksepterer at det er flere meninger!)

Skrevet
Har hatt en diskusjon med noen som giftet seg i juli: De skal sende takkekort som julekort!

Hei alle sammen! Måtte bare blande meg inn litt. Skjønner jo at det tar lang tid å skrive masse takkekort, men å sende takkekort som julekort?!?

Der skjønner jeg IMAX godt jeg. Jeg skal gifte meg 30.08.03, men synes ikke det er riktig å sende takkekort som julekort..... (men det var nå bare min mening :) )

Skrevet

Hehe..det er visst litt varierende praksis dette med takkekort! var i bryllup til søskenbarnet mitt i fjor og da kjøpte jeg og mamma gave i samme forretning, men ikke sammen! Mamma fikk takkekort med bilde og jeg og samboeren min fikk ingenting, men vi ble nevnt i kortet...Smålige greier når en reiser halve landet på tvers for å delta i bryllup og kjøper gave... Sååå mye koster det da ikke for disse takkekortene! henger meg på ideen om å sende ut bilde tatt av familie e.l. jeg da.. slik at alle får takkekort! synes det er det minste en kan gjøre når noen husker på en på en slik dag!! :D

Skrevet

Skulle bare mangle at alle får takkekort synes jeg! Der flere har spleisa sender vi dessuten kort til hver enkelt husstand, sånn at de slipper å krangle om hvem som skal ha kortet hjemme hos seg! Synes ikke det passer å sende julekort med bilde i stede for takkekort. Derimot er det greit å være litt sein.. Vi fikk for eksempel ikke bildene fra fotografen før en måned etter bryllupet. Så skal man bestemme seg for hvilket bilde man vil sende, det er sikkert en del leveringstid, og man skal skrive på alle kortene. Sånnt tar tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...