AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Det er vittig for folk sier ofte det er ekkelt og gå gjerne tre dager uten dusj. Men ingen klager på at jeg lukter vondt og jeg får gode klemmer av venninner. Jeg vet dem hadde fått sjokk hadde de visst det. Jeg har vaska kun håret en gang i uka. Og ansiktet renses morgen og kveld. Ellers bare en klut av og til. Jeg tror virkelig også at huden har veldig godt av det, og mulig man får høyere immun forsvar siden man blir mer vant til bakterier. Men til helga skal jeg ta meg et godt bad med dødehavssalt. Synes flere burde prøve så innser nok flere at den overdrevne vaskinga er ikke godt for noe. Anonymkode: d5db7...f66 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Spørs hva du mener. Når jeg hører noen si 3 uker uten dusj så tenker jeg på at de ikke er nær vann på kroppen i det hele tatt på 3uker,men du har tydeligvis en annen oppfatning. Når du bruker klut så kan det jo være like godt som en dusj det, spørs hvor nøye du er.. Anonymkode: 4f523...6dc 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vittig for folk sier ofte det er ekkelt og gå gjerne tre dager uten dusj. Men ingen klager på at jeg lukter vondt og jeg får gode klemmer av venninner. Jeg vet dem hadde fått sjokk hadde de visst det. Jeg har vaska kun håret en gang i uka. Og ansiktet renses morgen og kveld. Ellers bare en klut av og til. Jeg tror virkelig også at huden har veldig godt av det, og mulig man får høyere immun forsvar siden man blir mer vant til bakterier. Men til helga skal jeg ta meg et godt bad med dødehavssalt. Synes flere burde prøve så innser nok flere at den overdrevne vaskinga er ikke godt for noe. Anonymkode: d5db7...f66 Absolutt noe alle kunne hatt godt av å prøve. Vi dusjer jo mer en det som er sunt for huden vår. Når jeg var yngre var det veldig vanlig med klutvask under armene og i skrittet, både voksne og barn. Det ble jo ikke dusjet så ofte heller. Kan ikke huske dårlig lukt. Anonymkode: 750d6...1b1 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs hva du mener. Når jeg hører noen si 3 uker uten dusj så tenker jeg på at de ikke er nær vann på kroppen i det hele tatt på 3uker,men du har tydeligvis en annen oppfatning. Når du bruker klut så kan det jo være like godt som en dusj det, spørs hvor nøye du er.. Anonymkode: 4f523...6dc Har ikke hatt vann nær kroppen utenom noen ganger med klut i underlivet. Anonymkode: d5db7...f66
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke hatt vann nær kroppen utenom noen ganger med klut i underlivet. Anonymkode: d5db7...f66 Har du ikke rørt deg så du har svettet? Anonymkode: 3c34c...b89 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du ikke rørt deg så du har svettet? Anonymkode: 3c34c...b89 Jo jeg jobber fullt i butikk og har barn, så klart jeg har det. Men poenget er at det blir ingen lukt. Kroppen renser seg selv. Og skulle det bli lukt så hadde jeg tatt kluten under armene. Anonymkode: d5db7...f66
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har ikke hatt vann nær kroppen utenom noen ganger med klut i underlivet. Anonymkode: d5db7...f66 Hva er «noen ganger»? Anonymkode: 48d50...776 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er «noen ganger»? Anonymkode: 48d50...776 Kommer veldig an på. Når jeg føler behov. Men hver uke uansett. Anonymkode: d5db7...f66
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Nåja... Hvem sier rett ut til folk at de lukter svette? Husker godt da ei venninne satt seg inm i bilen min,og jeg reagerte på lukta. Tenkte først det var sure klær, men neida....dama lukta svette 😬 Turte ikke si noe til hun. Anonymkode: d7cb8...8dd 16 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 Helt sikkert av ren høflighet at ingen har sagt at det lukter vondt av deg. Anonymkode: 7758f...e7d 14 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 Mulig det ikke er sånn for deg, men jeg har jobbet med folk som dusjer sjeldent/ikke bruker deo. Har ikke sagt noe til dem men det er ikke til å holde ut å være rundt. Anonymkode: 7301b...1d4 9 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #12 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kommer veldig an på. Når jeg føler behov. Men hver uke uansett. Anonymkode: d5db7...f66 Du lukter. Bare ingen som sier det til deg av høflighet. Anonymkode: 14edd...6eb 17 3
skreppamedleppa Skrevet 21. september 2022 #13 Skrevet 21. september 2022 Ingen (få) går rundt og sier høyt til andre at de lukter. Jeg har måtte si det til to mennesker i hele mitt liv, og det er ikke behagelig. Den ene var kollega av meg i en annen jobb, lukten var relativt grusom. Men det satt langt inne å si noe, men det var enten å faktisk si det "du lukter ganske sterkt...." eller å fortsette å brekke meg av vedkommende. Så at ingen sier noe til deg ts betyr ikke at du ikke stinker, vi er bare i overkant høffelig til vårt eget beste i mange situasjoner! Desverre... Selv forstår jeg ikke hva i all verden som er å skryte av at en ikke innehar normal hygieneEn ting er hygiene men for meg selv er det å ta seg en dusj noe jeg forbinder med velbehag, den rene gode følelsen. Savner du ikke den ts? Glatt og ren hud, det er et behaglighetsritualet omtrent for meg og jeg fatter vare ikke at noen kan synes det er behagelig å gå så lenge i sin egen drit.. Vi svetter ganske mye igjennom et døgn, selv igjennom noe så passivt som å sove svetter vi, døde hudceller, i det store og hele... 3 uker er ganske nasty business. Men you do you.. 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 skreppamedleppa skrev (13 timer siden): Ingen (få) går rundt og sier høyt til andre at de lukter. Jeg har måtte si det til to mennesker i hele mitt liv, og det er ikke behagelig. Den ene var kollega av meg i en annen jobb, lukten var relativt grusom. Men det satt langt inne å si noe, men det var enten å faktisk si det "du lukter ganske sterkt...." eller å fortsette å brekke meg av vedkommende. Så at ingen sier noe til deg ts betyr ikke at du ikke stinker, vi er bare i overkant høffelig til vårt eget beste i mange situasjoner! Desverre... Selv forstår jeg ikke hva i all verden som er å skryte av at en ikke innehar normal hygieneEn ting er hygiene men for meg selv er det å ta seg en dusj noe jeg forbinder med velbehag, den rene gode følelsen. Savner du ikke den ts? Glatt og ren hud, det er et behaglighetsritualet omtrent for meg og jeg fatter vare ikke at noen kan synes det er behagelig å gå så lenge i sin egen drit.. Vi svetter ganske mye igjennom et døgn, selv igjennom noe så passivt som å sove svetter vi, døde hudceller, i det store og hele... 3 uker er ganske nasty business. Men you do you.. Jeg prøver og si at man ikke trenger vaske seg i stykker for og opprettholde en god hygiene. Jeg har ærlige folk rundt meg som ville sagt fra dersom jeg luktet vondt. Huden er glatt og ser ren ut. Men når man er vant til og vaske seg annenhver dag så skjønner jeg at folk synes det er ekkelt. Men det er ingen rundt meg som ville trodd jeg gikk så lenge uten vask. Hadde jeg gått rundt og luktet vondt og så ekkel ut så ville nok folk skydd unna. Anonymkode: d5db7...f66
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er vittig for folk sier ofte det er ekkelt og gå gjerne tre dager uten dusj. Men ingen klager på at jeg lukter vondt og jeg får gode klemmer av venninner. Jeg vet dem hadde fått sjokk hadde de visst det. Jeg har vaska kun håret en gang i uka. Og ansiktet renses morgen og kveld. Ellers bare en klut av og til. Jeg tror virkelig også at huden har veldig godt av det, og mulig man får høyere immun forsvar siden man blir mer vant til bakterier. Men til helga skal jeg ta meg et godt bad med dødehavssalt. Synes flere burde prøve så innser nok flere at den overdrevne vaskinga er ikke godt for noe. Anonymkode: d5db7...f66 Jeg heier på deg. Det er et vaskhysteri for tiden som verken har noe med hygiene eller renslighet å gjøre. Og du har helt rett i det med lukt. Det lukter ikke nødvendigvis noe av en som ikke har dusjet på en stund. Selv ikke etter å ha trent seg svett! Jeg sovnet selv på sofaen en gang etter trening. Forsov meg dagen etter og måtte rett på jobb uten å rekke å dusje først. Og det gikk helt fint. Luktet akkurat som vanlig. Anonymkode: eb6fe...282 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #16 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg prøver og si at man ikke trenger vaske seg i stykker for og opprettholde en god hygiene. Jeg har ærlige folk rundt meg som ville sagt fra dersom jeg luktet vondt. Huden er glatt og ser ren ut. Men når man er vant til og vaske seg annenhver dag så skjønner jeg at folk synes det er ekkelt. Men det er ingen rundt meg som ville trodd jeg gikk så lenge uten vask. Hadde jeg gått rundt og luktet vondt og så ekkel ut så ville nok folk skydd unna. Anonymkode: d5db7...f66 Keep telling yourself that. Selvbedrag er det beste bedraget Anonymkode: 866c0...8aa 11 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. september 2022 #17 Skrevet 22. september 2022 Du tror de er så ærlige at de ville sagt fra, men sannheten er at svært få folk sier til noen at de lukter vondt.
skreppamedleppa Skrevet 22. september 2022 #18 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg prøver og si at man ikke trenger vaske seg i stykker for og opprettholde en god hygiene. Jeg har ærlige folk rundt meg som ville sagt fra dersom jeg luktet vondt. Huden er glatt og ser ren ut. Men når man er vant til og vaske seg annenhver dag så skjønner jeg at folk synes det er ekkelt. Men det er ingen rundt meg som ville trodd jeg gikk så lenge uten vask. Hadde jeg gått rundt og luktet vondt og så ekkel ut så ville nok folk skydd unna. Anonymkode: d5db7...f66 Ingen som vasker seg i stykker selv om en dusjer annenhver dag, "ser ren ut" og det å være ren er to vidt forskjellige ting. Må du virkelig gå så langt at huden din får synlige skitt skjolder før du tar hintet ligsom??? For all del som sagt you do you, men jeg tror ikke du skal satse hardt på at du starter en ny trend her akkurat (plise bare nei..) Og de fleste normale mennesker vil synes dette er noe ekkelt. 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #19 Skrevet 22. september 2022 Hudceller skiftes jo ut omtrentlig hver mnd, så det er jo greit å få det av innimellom og da kan en bruke klut, lunkent vann og litt såpe. Trenger ikke å dusje alt varmtvannet bort hver gang. Anonymkode: 1dc99...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #20 Skrevet 22. september 2022 Du kan vel dusje et par ganger i uka i kaldt vann? Noen mennesker lukter mindre enn andre, og noen mennesker er mer tolerant enn andre mtp lukt. Regner med du har hatt flaks der, og syns ikke dette er et godt råd å spre videre. Anonymkode: 7301b...1d4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå